Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvänen aika missä kondiksessa ihmiset nykysin on. jopa monilta nuorilta tämä testi ei onnistu.

Vierailija
20.09.2025 |

Eli testissä testataan liikunta kykyä. käydään istualteen ja jalat suoriksi. pitää nousta ylös ilman, että ottaa käsillä tukea ja mahd vähällä kehon väännöllä tai kampeamisella.

itse pystyn vaikka hypähtää jaloillen pienen väännön kautta ja nouseen seisomaan ilman horjahtelua.

Ikää 37 vuotta. ylipainoa ei ole. Miten on mahdollista, että jopa osa normaalipainoisista teineistä ei onnistu tässä? Mihin maailma on menossa? Ymmärrän jos jotain vaivoja, mutta nyt puhutaan ns. terveistä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös pääsen ilman käsiä, mutta olen nähnyt videon jossa tämä tehdään tyylipuhtaasti, ja se ei kyllä onnistu. N57

Vierailija
22/37 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 41, saan vedettyä kantapäät suorasta asennosta kohti pakaroita ja pienellä heijauksella ylös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen helposti ylös ja alas 20 kertaa putkeen, teen tätä lihaskuntotreeninä päivittäin.

Sen sijaan en oo ikinä pystynyt vetämään leukoja ja vihaan juoksemista. 

N50.

Vierailija
24/37 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miten tuo ei onnistu, jos nyt ei ihan vanhus ole. Mistä se kirjaimellisesti jää kiinni?

Siis ideahan ei ole tietenkään että jalkoja ei saa taivuttaa, jalat suorana on vain se lähtöasento. Siitä jalat sivulle, alle, kyykkyyn ja ylös. Eikö joku siis pysty taivuttamaan jalkoja, vai eikö pääse kyykystä ylös ilman käsiä? En yritä vittuilla, en vaan aidosti ymmärrä. 

Ei ole jaloissa voimaa että pääsisi ylös, huono tasapaino tai kordinaatio, jalat ei taivu niin että pääsisi hyvään kyykkyasentoon, ehkä ei vain tajua mitä tehdä, kai niitä voi olla useitakin syitä miksi ei onnistu.

Vierailija
25/37 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh. Olen 51 ja mies 55, ja kumpikin päästiin ilman käsiä ylös. Miten helkutin huonossa kunnossa nuoriso on?

Vierailija
26/37 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon hoikka, harrastan juoksua, mulla on lihaksia ja osaan mm kävellä käsilläni. Enpä silti tiedä onnistuisiko heti ekalla kerralla, en ole taitoa tarvinnut ikinä.

Onko tää siis joku kerskumisen arvoinen asia? Tunnetko ylemmyyttä?

Suomalaisen heikko itsetunto kiteytettynä tässä. Faktat faktoina, ei se mieltä pahottamalla muutu.

Siis missä se huono itsetunto näkyy? Mulla ei vaan ole tarvetta nostaa itseäni muiden yläpuolelle.

Mutta mahtavaa hei että sulla on joku juttu millä päteä kun muuta ei ole.

Vierailija
27/37 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että nää jeesustelijat on pahinta kuraa.

Jos elämän suurin saavutus on päästä seisomaan istuma-asennosta ja ylpeillä siitä mammapalstalla niin en nyt tiedä onko se hyvä asia 🤣

Vierailija
28/37 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen reilusta ylipainoinen joten ei todellakaan onnistu.

päästin ongelman ytimeen. selvä homma lyllerö :D.

ap

Ylipainoinen voi aina laihtua, mutta ap:n on varmaan hankalampi päästä eroon huonosta luonteestaan.

Vierailija
29/37 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miten tuo ei onnistu, jos nyt ei ihan vanhus ole. Mistä se kirjaimellisesti jää kiinni?

Siis ideahan ei ole tietenkään että jalkoja ei saa taivuttaa, jalat suorana on vain se lähtöasento. Siitä jalat sivulle, alle, kyykkyyn ja ylös. Eikö joku siis pysty taivuttamaan jalkoja, vai eikö pääse kyykystä ylös ilman käsiä? En yritä vittuilla, en vaan aidosti ymmärrä. 

Ei ole jaloissa voimaa että pääsisi ylös, huono tasapaino tai kordinaatio, jalat ei taivu niin että pääsisi hyvään kyykkyasentoon, ehkä ei vain tajua mitä tehdä, kai niitä voi olla useitakin syitä miksi ei onnistu.

Mutta jos ei pääse jalkavoimilla kyykystä ylös, niin miten sellainen ihminen ylipäätään enää pärjää elämässä? Kuten sanoin ymmärrän jos kyseessä on ihan vanhus, tai vaikka joku 150kg+ painava, mutta muutenhan jalkavoimilla ylöspääsy on aika lailla tärkein asia mitä jokapäiväisessä elämässä pitää tehdä. Miten nämä ihmiset pääsevät tuolilta tai sängystä ylös, tai vessanpöntöltä? Jos jotain tippuu lattialle, miten he nostavat sen? Miten he imuroivat sängyn alta tai entä jos talvella liukkaalla kaatuu, jäävätkö he sinne maahan makaamaan?

Olen varmaan tosi naiivi kun en suostu uskomaan että tämä olisi yleinenkin ongelma terveille alle 75v ihmisille. 

Vierailija
30/37 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 41, saan vedettyä kantapäät suorasta asennosta kohti pakaroita ja pienellä heijauksella ylös.

Täh?

Vierailija
31/37 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos ei pääse jalkavoimilla kyykystä ylös, niin miten sellainen ihminen ylipäätään enää pärjää elämässä? Kuten sanoin ymmärrän jos kyseessä on ihan vanhus

Eiköhän nuo onnistu ihan luonnostaan, tää ihme kikkailu ja testaus on eri asia ja niitä ei varmaan ihminen tule huvikseen testattua.

Vierailija
32/37 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä pystyy harjoittelemaan. En mäkään päässyt silloin, kun ensimmäisen kerran yritin, mutta sittemmin olen oppinut tekniikan, joka toimii mun kropallani.

Vierailija
33/37 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon hoikka, harrastan juoksua, mulla on lihaksia ja osaan mm kävellä käsilläni. Enpä silti tiedä onnistuisiko heti ekalla kerralla, en ole taitoa tarvinnut ikinä.

Onko tää siis joku kerskumisen arvoinen asia? Tunnetko ylemmyyttä?

Kokeilin. Hyvin meni. Mites AP ne lenkkeilyt?

Onhan se nyt ihmeellistä kun kaikki ei juoksentelee joka aamu ja vedä leukoja tai kannattele käsillään koko kehon painoaan monta kertaa päivässä. Onko ihmiset oikeasti tällaisia?!? Jotkut osaa relatakin??? Mihin tää maailma on menossa???

Vierailija
34/37 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on aika surullista että keski-ikäinen nostattaa itsetuntoaan verraten itseään teini-ikäisiin. En kyllä muista että tuollaista olisi tarvittu teininä. Tai ylipäätään elämässä. Onnistuu se silti, en tosin ole ikinä ajatellut että se on joku ylpeilemisen arvoinen asia.

Tuntuuko kivalta kun peset teinit jossain asiassa?

Vierailija
35/37 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan tarvinnut sitä roikkumistaitoa, mitä testattiin yläasteella kun piti roikkua puolapuilla mahdollisimman pitkään?

Vierailija
36/37 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos ei pääse jalkavoimilla kyykystä ylös, niin miten sellainen ihminen ylipäätään enää pärjää elämässä?

Onhan lattialta ylös nouseminenkin ihan normaali asia, eikä mitään "kikkailua". Sama kuin sanoisi ettei se tarkoita mitään ettei ihminen pysty tekemään yhtäkään vatsalihasliikettä (tätäkin olen kuullut etteivät kaikki nykyään pysty!), kun "eihän ne kuulu normaaliin elämään".

Kyse molemmissa on lihaskunnosta, ja liikkeet mittaavat ihan normaalissa elämässä tarvittavaa lihaskuntoa, eikä mitään tarpeetonta kikkailua. Se että pääsee tarvittaessa ylös omin voimin todellakin on ihan normaalissa elämässä tarvittava taito. 

Vierailija
37/37 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai onko minkälaiset polvet, onko vaivoja muuten jotka estävät. Vai mikä syy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi