Yksi parhaimmista jutuista ikinä tuo ruokarobotti
Vain puoli tuntia tilauksesta, niin oli jo perillä. Ja isot saisit tavaraa!
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Yhtään en jaksa lähteä esim näin lauantaina kauppaan pyörimään. Juuri tilasin 2 kassia ruokaa
Miksi siellä pitää pyöriä?
Samaa mieltä. Ei kiinnostaa viettää aikaa jossain marketeissa.
Tilaan ruoat viikoksi kotiin. Sitten olen joka päivä vapaa menemään lenkille metsään tai kävelemään rantaa pitkin tai piipahtamaan kaupunkiin kahville kaverini kanssa.
Mieluummin pyörin metsäpoluilla tai rantatiellä kuin kaupassa. Tai vaikka laulan ja tanssin. Maalaan tms. Mulla on muutakin mukavaa tekemistä kuin kaupassa pyöriminen.
Epäilin alkuun että millaisia hedelmiä tai vihanneksia saan kun olen niissä melko tarkka mutta nyt reilun vuoden kokemuksella kertaakaan ei ole ollut huonoja.
Vierailija kirjoitti:
Tekee ihmisistä laiskoja, kun ei kauppaankaan jakseta lähteä. On Ok, jos on vanhus tai kipeänä.
Minulle robotti mahdollistaa mm. leivän ja karjalanpiirakoiden leipomisen. Kauppareissu vie helposti 2h. Robotin myötä se on omaa aikaa.
Jane on söpöjä.
Niitä kulkee aika usein tästä meidän parvekkeen edestä.
Kauankohan se taittaisi tuota 35 km:n matkaa? Saisinkohan kauppiaan hankkimaan sellaisen ja lähettämään meille? Kyllä taidan sentään luottaa omaan autooni ja käydä itse kaupassa. Saan ne toki sieltä tilattua parkkipaikan noutopisteeseen. mutta en oikein usko tuohon puolen tunniin kotitoimitukseen. Hauskan näköisiähän ne toki ovat.
Saan kauppareissulla kulumaan 3000-4000 askelta (olen mitannut). Kaupassa jos itse käyn, niin pari kertaa viikossa. Jokaiseen kauppareissuun kuluu aikaa ostoslistan suunnittelusta aikatauluttamisiin (bussivuorot ja itse kaupassakäymiseen kuluva aika, jolle siis pitää löytää kalenterista sopiva aukko). En viitsi ostaa kaupasta kertakäymisellä koko kuukauden ruokia.
Kun tilaan ruoat kotiinkuljetuksena, niin se menee suurinpiirtein näin: kirjaudun kaupan sivulla, klikkaan sieltä samat tavarat kuin viimeksi ostin, poistan sieltä listalta sellaiset, joita ei nyt tarvitse ja lisään sellaisia, joita tarvitsee. Tarkistan hinnat, valitsen kotiinkuljetusajan. Menee maksimissaan puoli tuntia. Askeleita tulee sen verran mitä tietokoneelle kulkiessa tulee ja sitten alaoven avaamisee. Arvioisin, että jotain 100 metriä kokonaisuudessaan. Mutta: kaikki se aika, jonka säästän tilaamalla ruoat kotiin, tulee vapaa-ajaksi, joka mahdollistaa ainakin minulle pidemmän lenkkeilyajan ja vapauden olla rippumaton bussiaikatauluista ja kaupassa tapahtuvista yllätyksistä, kute varkauksien todistamisesta tai jonottamisesta kassalle. Onkin tullut liikuttua huomattavasti enemmän kuin ns. vanhassa maailmankulkumallissani. Hevi-osaston tuotteetkin olen saanut juuri sellaisina kuin haluan. Esim. banaanit mahdollisimman raakoina. Pitää vain itse muistaa kirjata ne tilauslistaan ja sitten kun ne on kerran kirjannut ja käyttää vanhoja tilauslistoja, niin ei niitä tarvi sitten uudemman kerran erikseen kirjata.
Minulle siis sopii kotiinkuljetus huomattavasti paremmin kuin itse kaupassa käyminen ja olen säästänyt rahaakin siinä, vaikka kotiinkuljetus on maksullista.
Vierailija kirjoitti:
Vielä kun osaisi avata ovia ja käyttää hissiä.
Seuraavan sukupolven ruokarobotti tulee kauppakassien kanssa parvekkeelle dronella.
Vierailija kirjoitti:
Sehän olis kiva kun se robotti yllättäis sut ja sun vaimos sängystä harrastamasta seksiä ja tulis kolmen kimppaan.
Itse pidän käydä kaupassa.Tutkin alennukset joita ei teidän tilauksissanne näy.Katson että tuotteet ovat hyviä ja tuoreita ja saan pakasteita ostettua mitä ei voi noihin vehkeisiin laittaa ettei kasvikset jäädy pilalle.Ja kyllä näen ihmisiä ja joskus tuttujakin.Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun roadmanit eivät pystytä tietulleja.
Roadboy voisi olla oikeampi nimitys alle 16-vuotiaille.
Roadkid olisi kanssa hyvä nimitys. Ei olisi hienoa virettä nimityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin pyörin metsäpoluilla tai rantatiellä kuin kaupassa. Tai vaikka laulan ja tanssin. Maalaan tms. Mulla on muutakin mukavaa tekemistä kuin kaupassa pyöriminen.
Epäilin alkuun että millaisia hedelmiä tai vihanneksia saan kun olen niissä melko tarkka mutta nyt reilun vuoden kokemuksella kertaakaan ei ole ollut huonoja.
Monet kaupat myy niitä edullisia hävikkilaatikoita, mihin laittavat huonomman kuntoiset vihannekset ja hedelmät.
Vierailija kirjoitti:
Kauankohan se taittaisi tuota 35 km:n matkaa? Saisinkohan kauppiaan hankkimaan sellaisen ja lähettämään meille? Kyllä taidan sentään luottaa omaan autooni ja käydä itse kaupassa. Saan ne toki sieltä tilattua parkkipaikan noutopisteeseen. mutta en oikein usko tuohon puolen tunniin kotitoimitukseen. Hauskan näköisiähän ne toki ovat.
Ota yhteyttä kauppiaaseen. Voi hyvinkin onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Jep. 2000-luvun ensimmäinen hyvä puoli.
Tuokin virolainen keksintö.
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni mukaan robo pakataan viidessä minuutissa ja se on perillä n. 30 minuutissa. Asun toimitusalueen rajan tuntumassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän käydä kaupassa.Tutkin alennukset joita ei teidän tilauksissanne näy.Katson että tuotteet ovat hyviä ja tuoreita ja saan pakasteita ostettua mitä ei voi noihin vehkeisiin laittaa ettei kasvikset jäädy pilalle.Ja kyllä näen ihmisiä ja joskus tuttujakin.Suosittelen.
Olen itse ainakin onnistunut pongaamaan nettikaupastakin alennettuja tuotteita ja tilauksee voi laittaa pyynnön erikseen, että jos on punalaputettuja sitä tai tätä, niin saa laittaa.
Tämä on siitä hyvä, että harvemmin tulee heräteostoksia, vaan tulee valittua lähinnä ne, joita tarvitsee. Kauppaan on silloin kiva mennä, kun ei ole kiire, ja nimenomaan haluaa mennä katsomaan jotain yllättäviä ostoksia. Rauhoittukaa, eivät nämä mikään uhka ole maailmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavan sukupolven ruokarobotti tulee kauppakassien kanssa parvekkeelle dronella.
Ei varmaan mahdotonta. Eihän näitäkään olisi osannut kuvitella vielä 20 vuotta sitten.
Veiläkin kun saisi Lidlistä, eikä Alepan törkyhintaista ruokaa. No, eiköhän tuo logistiikka puoli kehity.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ja siinä samalla pyöräyttää fondyyt ja nuggetit valmiiksi.
Onko tuo kaupassakäynti joku kunnon kansalaisen työvelvoite mistä laistaminen on jotenkin väärin?