Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työttömiä rangaistaan siitä että he eivät saa töitä?

Vierailija
20.09.2025 |

Tämä hallitus on aivan mielipuoli. Kuka tahansa voi jäädä työttömäksi ja joutua 595 euron työmarkkinatielle nykyään. Paitsi sopeutumiseläkettä saavat kansanedustajat.

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, N58 ja minua ei kukaan tule palkkamaan enää. Sinnittelen sillä 595 eurolla ja vaikeeta on. Ehjät kengät ja ehjät vaatteet ois kiva. Miksi jotku haukkuu työttömiä, olen kuitenkin tehnyt töitä yli 30 vuottaa. Mitä tällä ihmisellä liikkuu päässä kun kirjottelee tänne että mene töihin? Mahtaa olla paha olla.

Vierailija
82/122 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama asia olisi rangaista työnantajia siitä etteivät palkkaa työttömiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

590 euroa työttömyyskorvaus suomalaiselle ei suomeen kannata jäädä. jätetään suomi venäläisille ja afrikkalaisten nussittavaksi. sitä suurin osa suomalaisista haluaa.

Mene töihin!

Minne?

no mikset voi hakea vaikka jotain elektroniikka-kokoonpanotyötä, kevyttä siistiä hommaa.

Missäpäinä suomea on tuollaista työtä tarjolla? 90-luvulla oli, enää ei

millä luvulla oikeen elät, kyllä noita paikkoja välillä näkee. pk-seudulla ainakin. tollaseen töihin pääset helposti

Vierailija
84/122 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

590 euroa työttömyyskorvaus suomalaiselle ei suomeen kannata jäädä. jätetään suomi venäläisille ja afrikkalaisten nussittavaksi. sitä suurin osa suomalaisista haluaa.

Mene töihin!

Minne?

no mikset voi hakea vaikka jotain elektroniikka-kokoonpanotyötä, kevyttä siistiä hommaa.

On tarjolla nytkin.

Vierailija
85/122 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön, N58 ja minua ei kukaan tule palkkamaan enää. Sinnittelen sillä 595 eurolla ja vaikeeta on. Ehjät kengät ja ehjät vaatteet ois kiva. Miksi jotku haukkuu työttömiä, olen kuitenkin tehnyt töitä yli 30 vuottaa. Mitä tällä ihmisellä liikkuu päässä kun kirjottelee tänne että mene töihin? Mahtaa olla paha olla.

Miksi et mene vaikka päiväkotiin sijaiseksi? Siihen ei tarvita koulutusta.

Vierailija
86/122 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin!

Minne?

millä luvulla oikeen elät, kyllä noita paikkoja välillä näkee. pk-seudulla ainakin. tollaseen töihin pääset helposti

Kerro toki esimerkkejä jos kerran niitä paikkoja on ja töitä kaikille halukkaille?

Vierailija
87/122 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tehnyt töitä 30 vuotta eikä ole vaatteita ja kenkiä?

Vierailija
88/122 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työttömät eivät opiskele vaan makaavat vain sohvalla vuodesta toiseen? Esimerkiksi lähihoitajana sinäkin voisit nyt olla töissä.

Mä opiskelin jo toisen ammatin. Siivoustyötä en voi tehdä enää. Terveys on mennyttä. Eli en pysty tekemään lähihoitajankaan työtä.

T. 55v. osatyökyvytön

Vierailija
89/122 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on suomalaista kulttuuri jossa ajatellaan että ihmisen elämässä ei ole muutakuin työnteko ja mistään ei saa nauttia ja lomailla ei saa kuin hetken! koska työttömänä ihminen tekee syntiä. raatamalla niskalimassa nauttimalla mistään pääsee taivaisiin. itse työttömänä en halveksi yhtään ihmisten tilanteita, sillä työttömyydelle kun ei vaan voi mitään ja työn hakemiseen ja paikan saamiseen ei riitä pelkkä ASENNE. jos hakijoita on paikkaa kohden esim 320 niin yritä siinä olla voittaja

Vierailija
90/122 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä kysymys! Koska he eivät mene töihin! 

Vierailija
91/122 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin!

Minne?

Kerr

Aina kun joku sanoo että on töitä niin työttömien mielestä pitäisikin olla kaikille.

Vierailija
92/122 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin!

Minne?

Kerro toki esimerkkejä jos kerran niitä paikkoja on ja töitä kaikille halukkaille?

Ei niitä paikkoja työkkärin sivuilla ole vaan pitää ihan itse ottaa yhteyttä työnantajiin. Suurin osa työttömistä on työttömiä siksi, että he luulevat avoimien työpaikkojen löytyvän työkkärin sivuilta, ja sitten 1000 työtöntä hakee sitä samaa yksittäistä työpaikkaa mikä sinne on listattuna.

Vierailija
93/122 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin!

Minne?

ei taida työlupa hellitä kiinasta yhtä helposti kuin suomessa kiinalaisille hyyysäilyineen

Vierailija
94/122 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin!

Minne?

tämä lause kuulostaa siltä että duunitoria ei paljon katsella, itse on tasan joka ainoaan paikkaan hakenut mitä eten tulee! 

Kerr

Vierailija
95/122 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIksi työttömät eivät työllistä itseään vaikka yrittämällä jos on oikeaa osaamista. Ei kukaan pakota olemaan työtön pakolla vaan töitä voi etsiä itse eikä tarvitse odottaa että työvoimatoimisto järjestää helpon työn kovalla palkalla.

Koska kiusaatte siellä työpaikoilla sinne tulevia työntekijöitä, siksi en halua ja voi mennä minnekkään töihin, itseppähän olette siihen syyllisiä. Ennemmin työtön ja voin henkisesti hyvin , kuin töissä ja voin henkisesti ja fyysisesti huonosti!

On se kyllä noinkin kun saa sen paskaduunin se ei todellakaan ole mielenterveyden menetyksen arvoista se parin tonnin paskaliksa.

Ongelma on että tuet on liian korkeita, parin tonnin "paskaduunin" pitäisi kelva

Saan nyt 1315e käteen. Ansionsidonnainen ja asumistuki.

2000e bruttopalkalla menisin heti töihin! Viimeksi bruttopalkka oli 1600e. Se oli määräaikainen työ.

Vierailija
96/122 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo työ. Miksi pitäisi hakea töitä jos on jo työ?

Vierailija
97/122 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina jotakuta pitää rangaista ja helpointa on syyttää sitä, joka on heikoimmassa asemassa.

Mutta jos me lopetettaisiin työttömyystuet, ne perustais heti yrityksiä että pysyisivät hengissä. Näin se aina ennen on mennyt.

Et oo tosissas.....mistäköhän tietosti mahtaa olla peräisin. Joku/jotkut voivat kyllä perustaa yrityksen mutta eivät takuu varmasti kaikki; ei se ihan joka yksilöltä onnistu.

Vierailija
98/122 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten rangaista? Tuohan on palkinto. Jos jään nyt opintovapaalle, en saa senttiäkään.

No se opintovapaa on sentään oma valinta, ei pakko.

Vierailija
99/122 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin rangaistaan?

Nythän leikataan tukia vain sen takia kun ne ovat olleet liian suuret, eikä enää ole varaa maksaa noin suuria tukia.

Ei tässä ketään rangaista mistään.

Mutta samaan aikaan annetaan rikkaimmille, eikä riitäkään. Piti puhaltaa eläkekassatkin ja kuulemma taikaseinästä otettu ennätysvelat samalla.

Että perskokkelin turha puhua että rahat ei riitä, kun selekästi itselle niitä riittää,

Vierailija
100/122 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina jotakuta pitää rangaista ja helpointa on syyttää sitä, joka on heikoimmassa asemassa.

Mutta jos me lopetettaisiin työttömyystuet, ne perustais heti yrityksiä että pysyisivät hengissä. Näin se aina ennen on mennyt.

Et oo tosissas.....mistäköhän tietosti mahtaa olla peräisin. Joku/jotkut voivat kyllä perustaa yrityksen mutta eivät takuu varmasti kaikki; ei se ihan joka yksilöltä onnistu.

Jos laitat työnhakualueeksi koko maapallo niin varmasti löytyy töitä eikä tarvitse olla edes yrittäjä.