Miksi työttömiä rangaistaan siitä että he eivät saa töitä?
Tämä hallitus on aivan mielipuoli. Kuka tahansa voi jäädä työttömäksi ja joutua 595 euron työmarkkinatielle nykyään. Paitsi sopeutumiseläkettä saavat kansanedustajat.
Kommentit (122)
Se on niitten oma vika! Samaten ku oli Saksassa jutskujen vika, että olivat syntyneet jutskuiksi!
Miksi työttömät eivät opiskele vaan makaavat vain sohvalla vuodesta toiseen? Esimerkiksi lähihoitajana sinäkin voisit nyt olla töissä.
Poliitikot rankaisee suomalaisia työttömiä politiikastaan tuoda halpatyövoimaa jolle on ihan eri säännöt ja kaikki järjestyy.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin rangaistaan?
Tietääkseni työttömille ja vähävaraisille edelleenkin ANNETAAN rahaa, etteivät kuole nälkään. Heiltä ei tietääkseni oteta mitään pois.
Lopeta nyt jo toi oikeistolainen paskajargoni.
Miten työttömiä oikein rangaistaan siitä että he ovat työttömiä? Käsittääkseni valtio maksaa rahaa työttömille jotta nämä eivät tekisi työtä. En ole kuullut mistään sakko- tai vankeusrangaistuksista eikä sellaisia kai ole suunnitteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin rangaistaan?
Nythän leikataan tukia vain sen takia kun ne ovat olleet liian suuret, eikä enää ole varaa maksaa noin suuria tukia.
Ei tässä ketään rangaista mistään.
Liian suuret??? 🤣🤣🤣🤣
Ja ei ole varaa?? ? 🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömät eivät opiskele vaan makaavat vain sohvalla vuodesta toiseen? Esimerkiksi lähihoitajana sinäkin voisit nyt olla töissä.
Ok, voin tulla hoitamaan sut hautaan, tynnyrissä elävä imbesilli.
Aina kautta aikojen on ollut olemassa riski jäädä työttömäksi ja työtyömyyden pitkittyessä jäädä minimituelle. Mikään ei ole muuttunut sen osalta. Se, että työttömyys osuu laman takia useamman kohdalle ei suoraviivaisesti tarkoita, että riski jäädä minimituelle lisääntyy. Nousu- ja laskukaudet menevät sykleissä. Syitä lamaan on lukuisia mm. Ukrainan sota, taloudelliset syklit, Suomen ikärakenne, hallitus.
MIksi työttömät eivät työllistä itseään vaikka yrittämällä jos on oikeaa osaamista. Ei kukaan pakota olemaan työtön pakolla vaan töitä voi etsiä itse eikä tarvitse odottaa että työvoimatoimisto järjestää helpon työn kovalla palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen omaishoitaja vanhemmalleni. Todella paljon työtä.
Mulla on myös hiukan vuokratuloja. Ei paljon.
Saan omaishoitotyöstä 550 kuukaudessa nettona. Mitään muuta tukea en saa. En voi olla työmarkkinoiden käytettävissä samaan aikaan. Kohtuutonta saada näin vähän, kun omaiseni tarvitsee ympäri vuorokauden hoivaa. On suuria pelkotiloja. Puhelin oli häneltä pakko ottaa pois daa käyttäö valvottuna. Ruoka laitettava nenän eteen jne. Tarvitsee paljon tukea. Uskallan käydä joskus hyvänä päivänä jossain tunnin verran.
Eiks tää oo kohtuutonta. Teen hänen auttamishommaansa tunteja päivässä, mutta varuilla olen koko ajan.
Työtön saa korvauksen tekemättä juuri mitään.
Tilanteesi ei parane työttömiä syyllistämällä. Olet itse päättänyt jäädä omaishoitajaksi.
Varmasti moni toruu saamansa työpaikan vaan sillä perusteella,et kotona olemalla saa saman verran. Ääh,ei jaksa puolen tunnin matkoja suuntaansa. Äh,pitää herätä aikasin. Näitäkin syitä on.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on yli 6000 työtöntä lähihoitajaa.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät voivat suksia hevön v*ttuun ja kukaan ei jää kaipaamaan näitä tukipummikuppareita. Kiitos paljon kun läksit.
Sä voit näyttää esimerkkiä suksimalla Siperiaan opintomatkalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on yli 6000 työtöntä lähihoitajaa.
Niin jos on pakko jossain hesan keskustassa työskennellä, pienillä paikkakunnilla on pulaa hoitajista.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on perustus laki, jossa kaikilla on oikeus ihmis arvoiseen elämään ja joka kieltää syrjinnän. Eli tosiasiassa köyhiltä työttömiltä, sekä työkyvyttömiltä ei saisi leikata senttiäkään, kun katsotaan hintakehitystä, ja leikkauksia, niin suomen hallitus tekee ihmisoikeus rikoksia kansaansa vastaan. Suomen maa on pelikenttä, johon on tehty säännöt ajat sitten. Ahneet valtion väki ei vaan niitä noudata. VASTUUTA HEILLÄ EI OLE. Kopsahtaa omaan nilkkaan rikollisuuden rajuna kasvuna, terveys menoina, ym, ym. Maksajana on taas köyhä kansa... Noidan kehä ja hallitus väellä ei taaskaan ole mitään vastuuta. Todella surullista. Emmekä voi tosiasialle mitään, voimme vaan, me köyhät, katsoa vierestä ja odotella 100% huonompia aikoja. HYVÄÄ SYKSYÄ KAIKILLE...
Yhdyssanat!!!!! Kuinka vaikeaa on osata ne??
Vierailija kirjoitti:
MIksi työttömät eivät työllistä itseään vaikka yrittämällä jos on oikeaa osaamista. Ei kukaan pakota olemaan työtön pakolla vaan töitä voi etsiä itse eikä tarvitse odottaa että työvoimatoimisto järjestää helpon työn kovalla palkalla.
Koska kiusaatte siellä työpaikoilla sinne tulevia työntekijöitä, siksi en halua ja voi mennä minnekkään töihin, itseppähän olette siihen syyllisiä. Ennemmin työtön ja voin henkisesti hyvin , kuin töissä ja voin henkisesti ja fyysisesti huonosti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen omaishoitaja vanhemmalleni. Todella paljon työtä.
Mulla on myös hiukan vuokratuloja. Ei paljon.
Saan omaishoitotyöstä 550 kuukaudessa nettona. Mitään muuta tukea en saa. En voi olla työmarkkinoiden käytettävissä samaan aikaan. Kohtuutonta saada näin vähän, kun omaiseni tarvitsee ympäri vuorokauden hoivaa. On suuria pelkotiloja. Puhelin oli häneltä pakko ottaa pois daa käyttäö valvottuna. Ruoka laitettava nenän eteen jne. Tarvitsee paljon tukea. Uskallan käydä joskus hyvänä päivänä jossain tunnin verran.
Eiks tää oo kohtuutonta. Teen hänen auttamishommaansa tunteja päivässä, mutta varuilla olen koko ajan.
Työtön saa korvauksen tekemättä juuri mitään.
Tilanteesi ei parane työttömiä syyllistämällä. Olet itse päättänyt jäädä omaishoitajaksi.
En syyllistä työttömiä. Koen vaan, että tilanteeni on turhauttava. Jäin työttömäksi viiskymppisenä enkä saanut enää töitä. Halusin auttaa vanhempani, mutta tämä on kelvoton korvaus.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on oikeaa osaamista jolla yritys kannattaa perustaa ja joka myös tuo leivän pöytään?
Työttömät etsivät töitä.
1.1.2025 lähtien TE-palvelut siirtyivät kuntien tehtäväksi ja valtion työ- ja elinkeinotoimistot eli TE-toimistot lakkautettiin.
590 euroa työttömyyskorvaus suomalaiselle ei suomeen kannata jäädä. jätetään suomi venäläisille ja afrikkalaisten nussittavaksi. sitä suurin osa suomalaisista haluaa.
Ota lääkkeesi, hullu.