IS: Meteorologi Kerttu Kotakorpi on vapaaehtoisesti lapseton
Kotakorpi kertoo olevansa vapaaehtoisesti lapseton.
En ole vaan ikinä kokenut sellaista tarvetta, hän kertoo ohjelmassa.
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000010629400.html
On upea esimerkki. Hän näyttää, että nainen voi saavuttaa elämässään asioita ilman äitiyttä, ja että äitiys ja naiseus ovat eri asioita. Naisten oikeuksien puolesta on taisteltu vuosisatoja. Nykyinen valinnanvapaus ei ole itsestäänselvyys.
Mutta missä tunnetut velamiehet?
Kommentit (450)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jotenkin koomista kun tuon ikäinen aikuinen nainen öyhöttää ilmastosta
tuossa iässä keskitytään perheeseen eikä teinimäiseen kiukutteluun
Sen kyllä huomaa näistä epäitsekkäistä lapsiperheistä, joiden hiilijalanjälki peittää koko maan.
Heh, sinä propagandan uhri tiedosta ettei tuollaista ole olemassakaan vaan tuon kehitti joku markkinointiyritys.
Laitatko sen yrityksen nimen, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vihervassarin logiikka: kantasuomalaisen naisen lapset huono asia
somppuäidin lapset rikkaus ja unelma
Ja väestönvaihdosta puhuminen on vihapuhetta.
Niin? Äärioikeiston valetta
Perustelut olisi toki kiva kuulla.
Wikipediassa pitää aina tarkistaa lähteet, eli mistä se tieto on tuonne haettu. Tuossakin artikkelissa on lähteenä wokeismin pesäke, eli Helsingin Sanomat.
Totuus sattuu persulia 🤣
Vierailija kirjoitti:
aikoo tappaa geeninsä
surullinen tapaus
Näissä tapauksissa 90%:n varmuudella vanhana kadutaan nuoruuden tyhmyyttä(lapsettomuutta). Mutta minkä sille voi, koulutus ei aina tuo mukanaan viisautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aikoo tappaa geeninsä
surullinen tapaus
Näissä tapauksissa 90%:n varmuudella vanhana kadutaan nuoruuden tyhmyyttä(lapsettomuutta). Mutta minkä sille voi, koulutus ei aina tuo mukanaan viisautta.
Yllättyisit jos tietäisit kuinka moni vanhempi katuu lapsien hankkimista.
Minä olin vielä parikymppisenä aivan varma, että ei koskaan ikinä lapsia, mutta kolmekymppisenä olin sitä mieltä, että ei sitä koskaan tiedä, jos vaikka innostuukin sopivan kumppanin tavatessa. No tapaamatta jäi ja 40-vuotiaana olen edelleen lapseton ja varmaan sellaiseksi jäänkin, kun eipä nuo miehet minua näemmä huoli. Tavallaan voisi siis sanoa, että olen mieltäni muuttanut vela, vaikka lopputulos onkin sama. Onneksi lapsen saaminen ei koskaan ollut mikään kynnyskysymys minulle, joten ehkä pahimmilta tunne-elämän kriiseiltä vältytään tulevaisuudessakin.
Olen silti edelleen sitä mieltä, että nuo kommentit mielen muuttumisesta tai tulevaisuudessa häämöttävästä katumuksesta ovat todella rasittavia. Siinähän sanoja pyrkii osoittamaan, että kyllä minä tiedän sinun asiasi sinua itseäsi paremmin. Ylipäätään muiden lisääntymissuunnitelmien utelu ja kommentointi on kyllä täysin moukkamaista toimintaa. Mieli voi muuttua tai olla muuttumatta ja katumus voi tulla tai olla tulematta, mutta se taas ei kuulu kenellekään muulle kuin sille henkilölle itselleen, joten pitäkää mielipiteenne ominanne jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Velat ei kuluta. Valtion talouden odotusarvona on, että kuluttajia on koko ajan enemmän. Päättäjät olisivat halutessaan viimeisen 30 vuoden aikana voineet korjata vääränlaisen oletukseen perustuvan valtion taloudenpidon. Mutta sen sijaan ukkelit ovat valittaneet, etteivät naiset tee riittävästi lapsia...
Esimerkiksi keskusteluista jätetään vain sivuhuomautukseksi, että suomalaisten miesten sperman laatu heikkenee koko ajan ja suurin osa halukkaista ei edes kelpaa luovuttajiksi.
Juu, en kuluta, asun veneen alla ja elän pyhästä hengestä joten käy kaupoissakaan ja liikun alastomana työmatkat, en käy kampaajalla vaan liikun peikkona ym. töissä on onneksi talon tarjoama työasu. Olet varmaan nähnyt minut kaupungilla. -vela
Sinusta tulisi hyvä satusetä.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä palstauleja ärsyttää itsenäiset naiset :)
Itsenäiset naiset ja miehet. Velamiehiäkin on.
Ulisijat ulisee koska kateus on kova. Oma elämä tuskin on kovin iloinen kun pitää lytätä alas toisen elämänvalintaa.
Vierailija kirjoitti:
432. Miten ei ole kokemusta jos olen aikaisemmin ollut lapseton 😂 Jos olen saanut lapsen 34-vuotiaana ni enkö ollut lapseton siihen asti? Sinulla ei ole kyllä loogista ajattelua ollenkaan. Hyvää jatkoa vanhan piian elämääsi ja yksinäiseen vanhuuteen.
Kertoisitko mistä tiedät ettei oma vanhuutesi tule olemaan yksinäinen? Sitä ei voi tietää etukäteen, et sinä, enkä minä.-eri
Meillä on tyttären kanssa todella hyvät välit ja ollaan läheisiä. Suurin osa aikuisista lapsist auttaa vanhempiaan vaikka mitä haluisitte uskotella. Jos joku ei auta niin onpahan sitten sama vanhuus ku velalla.
Herättää toisaalla aivan ymmärrettävää närää (jonkun julkkiksen) tuollainen julkinen ulostulo ja 'julistautuminen' monissa siksi että on olemassa myös niitä joiden lapsettomuus on kaikkea muuta kuin vapaaehtoista .
Sitä ei myöskään voida verrata esim. 'vapaaehtoisesti autottomuuteen', koska kyse lapsettoman kohdallahan ei välttämättä ole pelkästään varallisuudesta, eikä kaikkien kohdalla ole korjattavissa edes hedelmällisyyshoidoilla (tms. lääketieteessä tunnetuin keinoin), mitkä lapsettomuuteen voisivat auttaa.
Palaute jonka tällaisen lausunnon julkisuudessa antaja julkisuudelta saa on siis väistämättä kahtiajakoista, koska asia on monille itselleen niin herkkä, pinnalla oleva ja ehkä hyvinkin vaikea.
Reaktio tällaisiin julkkisten julistautumisiin on siis väistämättä aina tällaista.
(...ja jos siihen vastaisikin vaikka esim. että: 'Hienoa tietää, ettet ainakaan sinä lisäänny, tai saa omaa jälkikasvua .' ,niin olisiko sekään sitten sitä sellaista palautetta mitä ko. 'julistautuja' jutulleen itsestään haluaisi ?)
(...kenenkään ns. 'taviksen' tällainen ilmoitus itsestäänhän ei varmaan monia toimittajiia kiinnostaisi ollenkaan)
Tai yhtä vähän kuin jos joku, vaikkapa kouluttamaton pitkäaikaistyötön ilmoittaisi 'jättävänsä kaiken' ja muuttavansa esim. Lapin erämaiden rauhaan ja kääntävänsä lopullisesti selkänsä kaikille julkkiselämän paineille ja cocktail-kutsuille piireineen.
Summa summarum: elämässä on tosiaan asioita jotka eivät ulkopuolisille kuulu ja jotka todellakin on jokaisen viisainta pitää vaan ihan omana tietonaan .
Niin julkkisten,kuin muidenkn.
Jatkaahan, vain ilman lapsia.
Montako lasta sulla on?