Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset haluaa itselleen isoja koiria esim. sakemanneja, pitbulleja

Vierailija
20.09.2025 |

En ymmärrä, minkä takia ihmiset haluavat hankkia itselleen esimerkiksi pitbullterrierin, laumanvartijoita, rottweilereita jne hyvin haastaviksi tiedettyjä koiria, jotka suurella todennäköisyydellä tulevat aiheuttamaan paljon harmia ja vahinkoa? Mikä idea tässä on, mikä saa ihmisen toimimaan näin? 

Mun on tosi vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka varmaan itsekin tajuavat, että eivät tule koiran kanssa harrastamaan mitään eivätkä jaksa tai pysty esimerkiksi lenkittämään sitä riittävästi päivittäin, mutta silti hommaavat jonkun saksanpaimenkoiran ja sitten vuoden päästä ovat aivan pulassa sekopäisen koiran kanssa. MIKSI?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäm kalluja sellaiset. Nuo koiranrodut pitäisi kieltää. Kertoo paljon ihmisestä, jolle ei kelpaa normaalit koirat.

Pittejä näkee paljon nuorilla pariskunnilla. En tiedä onko somen vaikutusta vai mitä. Monesti tulee mieleen, että tuossa vahinko vain odottaa tapahtumistaan, kun tuskin monellakaan riittää osaaminen käsitellä noita koiria.

Vierailija
22/26 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Suomessa on vain noin parikymmentä pitbullia, joten ei kovin moni niitä halua.

Suomen Pitbull Yhdistyksen tietojen mukaan Suomessa on parikymmentä amerikanpitbullterrieriä

Täällähän puhutaan ns pitbullista eikä amerikanpitbullterrieristä. Turha saivarella sillä mihin nämä koirat on rekisteröity. Käyttötarkoitus on kuitenkin sama eli taistelukoira.

Fakta vaan on se että me ei asuta missään jenkeissä jossa kaikki taistelukoirat luokitellaan pitbulleiksi.

Millä nimellä niitä sitten pitäisi kutsua? Eiköhän ne täälläkin ole pitbulleja tai pitbull mixejä. Käyttötarkoitus: Kaikenlaisen liikkuvan raatelu ja raatelu loppuu sitten kun kohde ei enää liiku ja on hiljaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastan isoja ja vahvoja koirarotuja, ne ovat upeita ja oikeissa käsissä mitä mahtavimpia kumppaneita. Itselleni en tosin ota minkäänlaista koiraa, koska minulla ei ole kokemusta ja olen luonteeltani liian pehmeä. Ihastelen siis kauempaa.

Vierailija
24/26 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen koirarotu toimii joillekin kuin toisille Bemari tms. K:n jatketta.

Vierailija
25/26 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös noutajat, seisojat, paimenkoirat jne ovat isokokoisia. Ei kai se koko ole ongelma?

Vierailija
26/26 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat verolle,  ilmaston tuhoajat €150/vuosi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi