Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on varmaan uniapnea, mutta en ikinä pystyisi käyttämään sitä maskia

Vierailija
20.09.2025 |

Katselin juuri kuvia. Miten ihmiset nukkuu tuollainen härveli naamalla. Onko äänekäskin? 

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen tottuu. Joillakin menee jopa vuosi. Hengenpelastava laite. 

Mielestäni tosta tulisi puhua ajoissa, kuinka kauan totuttelu voi viedä. 4kk takana ja alkaa hiljalleen sujua. Tosin naama ei aina tahdo kestää käyttöä. Olen silti joka ainoa ilta maskin laittanut, enkä luovuttanut.

Melko hiljainen, ei täysin äänetön. Lisäksi olen itse varitoinut maskin haittojen (esim remmin painauma tai ilman vuoto) haittoja vastaan.

Ilmeisesti nukun silti jotenkin maskin vasten, joten hyvin selkeä kivulias liilan punainen painauma poskessa usein aamuisin. Monesti herännyt kondensiovesi valumaan jne. Mutta silti suunta on vaan parempaan.

Ap ihan rohkeasti hakeudu testeihin ja jos apnea anna laitteelle mahdollisuus. Joillakin se on oikeasti heti auttanut. 

Laihdutus on hyvin nukkuneena huomattavasti helpompaa, kuin jatkuvassa sumussa. Varmaan saa teidän huutelijoiden, joilla ei omakohtaista kokemusta hauraan egon kiiltämään, kun erinomaisesti kehotatte Laihduttamaan. Lisäksi tietoisku, joka on jo ketjussa mainittu: useat uniapneaa sairastavat eivät ole edes lihavia. Mutta eihän se teitä oman elämänne sankareita kiinnosta, huutelu nostaa itsetuntoa.

Vierailija
22/22 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaa 10-15 kg.

Helpottaa kummasti.

Entä kun on normaalipainoinen?

Älä puhu potaskaa kun et tiedä näistä asioista.

Tiedän tosi paljon, kun olen vuosikaudet töninyt yöt miestä, että alkaisi taas hengittää pelottavan pitkän tauon jälkeen. Hengityslaitteesta ei ollut apua - ei tottunut sen käyttöön -, mutta tilanne on helpottunut merkittävästi laihtumisen jälkeen. Hänellä on myös hammaskisko, muttei sekään hengityskatkoksiin vaikuttanut, vaikka auttoi hampaiden pureskeluun.

Ja hän ei ole eläessään tupakoinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi