Teen juojat. Käytättekö teepussin kahteen kertaan?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haudutan pussista kerralla pienen kannullisen, se on noin puoli litraa. Sen jälkeen pussi menee kompostiin. Tee pysyy pannumyssyn alla pitkään kuumana.
Teepussi ei ole kompostoitavaa materiaalia, sisältö on.
Jätteiden lajittelusta on tehty nykyisin ihan naurettava labyrintti ja esterata.
Kun ne lakkautti kuppikahvi keittimen Paulig ikävää. No sillä sai teetä. Me tehdään tee pussista kahvinkeittimessä teetä. Vesi on siinä ja pussit 1-2 kannussa. Hyvää on.
Joskus aikoinaan mustasta teestä riitti kahteen kertaan, vihreästä ei; tai ei siinä ole mitään makua. Kolmesta pussista riittää kahteen kertaan (mitenniin nuuka? :))) Ei vaan, teepussit loppu, oli pakko.
Noista teelaaduista: joskus ostin valkoista teetä, sellanen pyramidin muotoinen pussi. Epäilemättä kaikki "flavonoidit", mutta mitään makua siinä ei juuri ollut.
Penskana olin faijan mukana töissä, sattui työkaveri, joka ei juonut kahvia (ollenkaan). Keitti sitten vettä pannulla (24Volt) ja siinä teepusseja likoamaan. Sokeripaloja mukiin - parasta teetä, mitä olen koskaan juonut.
Te, jotka juotte paljon teetä: käyttäkää teepannua, siis vähintään niin isoa, että siihen mahtuu 3-4 mukillista teetä. Vaikka laitat vettä täyteen, yhdestä pussillisesta saa kerralla pannullisen vahvaa teetä.
Jos nyt sitten et kerralla juo noin paljoa, niin ei hätää: voit juoda teesi vaikka muutaman tunnin päästä, laitat sen vaan mikroon. Teen maku ei tästä kärsi. Se maku kärsii siitä, jos teet uuden kerran teetä pussista, jota käytit tunti sitten. Sellaisesta teestä maistaa, että on käytetty vanhaa pussia.
Vierailija kirjoitti:
Joskus aikoinaan mustasta teestä riitti kahteen kertaan, vihreästä ei; tai ei siinä ole mitään makua. Kolmesta pussista riittää kahteen kertaan (mitenniin nuuka? :))) Ei vaan, teepussit loppu, oli pakko.
Noista teelaaduista: joskus ostin valkoista teetä, sellanen pyramidin muotoinen pussi. Epäilemättä kaikki "flavonoidit", mutta mitään makua siinä ei juuri ollut.
Penskana olin faijan mukana töissä, sattui työkaveri, joka ei juonut kahvia (ollenkaan). Keitti sitten vettä pannulla (24Volt) ja siinä teepusseja likoamaan. Sokeripaloja mukiin - parasta teetä, mitä olen koskaan juonut.
Koitin muuten myöhemmin itsekin tuota samaa konstia eli hauduttaa, tosin kattilassa hellalla - ei tullut yhtähyvää. Ainoa minkä keksin syyksi, oli teelaatu: Se oli Hornimansia, itse kokeilin Liptonilla.
- sama
Irtoteestä tulee yleensä vähän turhan laimeaa. Sitä pitäisi hauduttaa niin kauan, että tee ehtii jäähtyä. Siksi pussit ovat käytännöllisempiä.