Mitä hauskaa hulluttelua voisin keksiä lasten kanssa?
hoidan tyttöjä 2v ja 5-v kotona ja tämä kotona oleminen alkaa minua jo kyllästyttämään ja olen muutenkin sellainen vähän tosikko äiti. Eli harvoin hulluttelen yms. lasten kanssa. Pelaan, luen, ulkoilen ja teen kotihommia. Kodin puhtaana pitäminen ja tämä suorittaminen ja täydellisyyden tavoittelu saisi riittä. Nyt olen tullut siihen tulokseen että minun pitäisi oppia rentoutumaan ja hulluttelemaan lasten kanssa.... Eli nyt sitten vinkkejä kehiin mitä hullun hauskaa voisin tehdä lasteni kanssa?????
Kommentit (9)
4:
Meillä kolmivuotiaan mielestä on maailman hauskinta, kun äiti laulaa jotain tuttua lastenlaulua ja karjaisee aina johonkin yllättävän väliin täysillä KAKKA. Kaveri on ihan kaksinkerroin naurusta...
Oltiin lapsen kanssa vähän väsyneitä molemmat :)
Kuulostaapa aika etukäteen suunnittelluilta " hulluttelut" . Metsäretkeä on kyllä tuohon kategoriaan ainakaan laittaisi. Se nyt on kaikkea muuta kuin hulluttelua.
Hulluttelepa sillä lailla, että jätä kahden viikon ajan kaikki siivoamiset tekemättä. Itse opin rentoutumaan, kun opin sietämään sotkua kotonani.
ottakaa evästä mukaan ja syökää luonnon helmassa. Meidän 8-vuotiaskin tykkää sellaisesta. Kutitusleikkejä ym. kivaa.
Hulluttelua on meillä ollut mm. kärrynpyörien tekeminen lumihangessa, kesällä vesi-ilmapallojen heittäminen parvekkeelta (niin siis meillä omakotitalo ;) ) jne...
Meillä kolmivuotiaan mielestä on maailman hauskinta, kun äiti laulaa jotain tuttua lastenlaulua ja karjaisee aina johonkin yllättävän väliin täysillä KAKKA. Kaveri on ihan kaksinkerroin naurusta...
Muutenkin kaikki anarkia (vähemmän alatyyylinenkin) on pop. Kun nalle kävelee katossa ja putoaa nuken päälle, piparit juoksevat karkuun ja (oikea) auto alkaa juttelemaan hassulla äänellä ja valittamaan, kun sen pitää nukkua yksin ja ilman peittoa.
Ei sen tekemisen aina niin kauhean ihmeellistä tarvitse olla. Tuo dea metsäretketä oli kiva. Ja retket mihihn tahansa ovat kivoja, vaikka torille kahville/mehulle, lentokentälle katsomaan koneita tai uimahalliin. Pääasia on, että niistä tekee Tapauksia, vaikkeivat ne niin ihmeeelisiä olisikaan aikuisen mielestä.
eväitä mukaan ja muuta ohjelmaa ei tarvita - olette vaan avoimin mielin ja tutkitte kaikkea, kiipeilette, heittelette kiviä veteen...
Jos ilma on kurja, sisähommia:
Meillä leikittiin juuri monta päivää merirosvolaivaa pojan kanssa. te voitte olla prinsessoja matkalla--- mihin?? keksikää itse.
Laivaan kaikki tarpeellinen eväitä myöten. Kiikarit ja aarrekarttoja kannattaa aina olla - ehkäpä äiti piilottaa korulipasaarteen jonnekin...
Pukeutukaa prinsessoiksi tai mitä vain.
Tehkää onkia ja kalastakaa. Muistakaa välillä antaa yön tulla ja verhot ikkunan eteen ja kuiskikaa taskulampun valossa ja ja ja...
Myös leipominen on tosi hauskaa, kun tehdään fantasia pipareita ja kakkutorneja ja muuminmuotoisia meloninpaloja...
Hauskoja hetkiä!
t leikkivä äiti, joka vei juuri lapsen hoitoon ja pitäisi olla työn touhussa (kotona)
Heittäydy lastesi vietäväksi, he kyllä keksivät tekemistä...
noita maja ja retkijuttuja mietin itsekkin ;=) Eiköhän me keksitä kaikkea kivaa ja tämäkin mamma yrittää ottaa rennommin....