Kyllä meinasi mennä hermot eilen illalla kun takkusin tutkintotodistuksia koneelle, että saan ne yhteishaun tietoihin
Hain sosonomin muuntokoulutukseen ja sinne piti laittaa liitteenä amiskoulutusten tutkintodistukset sekä aiemman amk-koulutuksen opparin arvosanasta todistus. Ajattelin, että mähän ne kätevästi monitoimilaitteella skannaan läppärille, muutan pdf-muotoon ja lähetän. No eipä suostunut monitoimilaite toimimaan yhteistyössä. Ilmoitti vain läppärin tiedoissa, että ei ole yhteydessä tms.
No ei muuta kuin ottamaan kännykällä kuvia kaikista paperista, wifin avulla ne siirtyi läppärilläkin avattavaksi. Toki ensin piti kännykällä rajata, suoristaa ja lisätä valoa niihin kuviin. No sitten pitikin alkaa googlettamaan miten Applen koneella saa muutettua kuvat pdf-muotoon ja yhden tutkinnon kaikki paperit yhteen tiedostoon. Oikein mukavaa puuhaa kuumeessa! Kyllä alkoi tuskastuttaa. No tiedän seuraavaa kertaa varten sitten miten tuokin homma tapahtuu.
Yhtä aikaa ärsyttävää ja huvittavaa tuo mun touhu. :D Tänään viimeistään klo:15 piti olla todistukset toimitettuna liitteinä ja eilen illalla sitten niitä takkusin. Kipeänä ollut jo yli viikon niin olo aika nuutunut eikä pää ole oikein terävässä kunnossa. Toivon mukaan tämä tauti pian loppuu.
Halusin nyt vain purkaa teille tätä höpöhöpöä koska en ole kertonut kenellekään hakeneeni tuohon koulutukseen.
Kommentit (46)
Kyllä ennen oli pyrkiminen ja hakeminen helppoa. Suljit vain todistusjäljennökset kirjekuoreen ja pudotit postiluukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ennen oli pyrkiminen ja hakeminen helppoa. Suljit vain todistusjäljennökset kirjekuoreen ja pudotit postiluukkuun.
Nykyisin se on vielä helpompaa. Täytät vain hakemuksen ja koulu saa todistukset automaattisesti ellet ole valmistunut viime vuosituhannen puolella. Jos olet valmistunut liki 30v sitten, saat todistukset helposti koululle ottamalla kuvat ja muuttamalla ne parilla klikkaukselle PDF-tieodostoksi. Ei tarvitse ostaa kirjekuoria ja postimerkkejä eikä varsinkaan jännitttää hoitaako Posti hommansa vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ap on siis valmistunut ennen vuotta 1998, koska sen jälkeen suoritetut koulutukset ovat suoraan opintopolussa eikä todistuksia tarvitse lähetellä.
Enkä ole. Ei löydy opintopolusta mun amiskoulutuksia joista ensimmäinen vuodelta 2009. Ei löydy myöskään tuoretta AMK-tutkintoa niin, että sieltä olisi saanut kaivettua esille todistuksen opparin arvosanasta. Lukion tiedot sitten kyllä löytyy vuodelta 2000.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää hankkia useita koulutuksia?
Jotta pääsisi töihin.
-eri
Mulla on kyllä työpaikka, mutta haluan laajentaa osaamistani.
Ap
Ihan turhaa opiskella lisää jos kerta on työpaikka.
Opiskelu ei todellakaan ole turhaa.
Ehkei, mutta tuo turhien tutkintojen keräily on nimenomaan turhaa ja yhteiskunnankin varojen haaskaamista.
Ei ole mulla mitään turhien tutkintojen keräilyä. Mene muualle valehtelemaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuokin on tehty noin vaikeaksi? Kummaa kun ei vaan voi ottaa kopiota ja lähettää tavallisella postilla kouluun.
Oisko vaikka siksi, että se tavallinen Posti saattaa toimittaa kirjeen perille joskus ensi vuoden puolella tai ei ollenkaan. Lisäksi koululle tulee järjetön määrä turhaa tietosuojaroskaa. Digitaalisena kaikki sujuu paljon varmemmin ja helpommin.
Jos tuota aloittajan viestiä lukee niin siitä on kyllä ollut helppous kaukana.
Ap:n ongelma on vain se, että hän ei osaa. Netissä on ilmainen sivusto, jolla voi muuttaa minkä tahansa tiedoston toiseen muotoon. AP:n olisi tarvinut vain mennä sinne ja hän olisi saanut kuvat helposti PDF:ksi.
Mikä sua vaivaa? Mähän sain asian hoidettua, mutta en vain ensin tiennyt miten. Sain suoritettua asian ihan omalla koneella enkä millään nettisivustolla. Nyt tiedän miten se tehdään eikä ole vaikeaa. Jos en osaa jotakin, niin sitten etsin tiedon miten se tehdään kuten tein nytkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi Apple ?
Miksi ei? Mä tykkään Applesta. Mun valinta eikä vaikuta sun elämään mitenkään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nyt onkin "hauska", jos ap:lle valkenee, että mitään todistuksia ei olisi tarvinut edes lähettää. Aika vanha tutkinto pitää olla, jos siitä täytyy todistuksia lähetellä.
Huoh. Ihan kuule siellä opintopolun hakemuksessa oli, että liitä tähän tiedostoina todistukset 18.9. klo:15 mennessä. Vanhin näistä amistutkinnoista on vuodelta 2009 eikä sitä löydy opintopolusta. En myöskään löytänyt mitään sellaista kohtaa josta olisi saanut todistuksen tuoreen amk-tutkinnon opparin arvosanasta.
Älä oleta asioita kun pieleen meni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuokin on tehty noin vaikeaksi? Kummaa kun ei vaan voi ottaa kopiota ja lähettää tavallisella postilla kouluun.
Koska erittäin harvan tarvitsee oikeasti lähtettää todistuksia. Kaikki Suomessa vuoden 1998 jälkeen suoritetut tutkinnot koulu saa tietoonsa opintopolusta, jolloin mitään todistuksia ei tarvitse puljailla. Opintopolussa näkyy opparin arvosanat ja kaikki kurssisuorituksetkin.
No ei ole kaikki tiedot siellä. Ei näy mullakaan amiskoulutusta siellä kuten ei näy ap:llakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa, että sinä takkuat jotain? Tiedonsiirto voi takuta, sinä et.
Olipa saatanan tylsä epistola ihmiseltä, joka ei nyt vaan osaa.
Olet ääliö.
Niin missä siellä opintopolussa on ne todistukset? Mä näen kyllä oman AMK-tutkinnon arvosanat, mutta ei se todistus silti ole. Enkä näe mitään todistuksia missään.
Siihen hakemukseen piti laittaa opintopolussa luotu linkki aiempiin amk-opintoihin, mutta silti piti vielä erikseen laittaa liitetiedostona todistus opparin arvosanasta. En mä ainakaan löydä opintopolusta mitään todistuksia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin missä siellä opintopolussa on ne todistukset? Mä näen kyllä oman AMK-tutkinnon arvosanat, mutta ei se todistus silti ole. Enkä näe mitään todistuksia missään.
Niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää hankkia useita koulutuksia?
Jotta pääsisi töihin.
-eri
Mulla on kyllä työpaikka, mutta haluan laajentaa osaamistani.
Ap
Ihan turhaa opiskella lisää jos kerta on työpaikka.
Minullakin oli työpaikka ja toisen asteen tutkinto.
Laajensin alan osaamistasoani työn ohella yliopistossa. Kandista sain palkankorotuksen, maisterista ylennyksen ja oikein kunnon korotuksen.
Ilot ja hyödyt: kivempia (ja vaativampia) hommia sekä lisää liksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska erittäin harvan tarvitsee oikeasti lähtettää todistuksia. Kaikki Suomessa vuoden 1998 jälkeen suoritetut tutkinnot koulu saa tietoonsa opintopolusta, jolloin mitään todistuksia ei tarvitse puljailla. Opintopolussa näkyy opparin arvosanat ja kaikki kurssisuorituksetkin.
Miksi levität valheellista tietoa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä viisastelijat ei nyt vastaa tähän?
Vierailija kirjoitti:
Nykyään mikään ei ole enää noin helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään mikään ei ole enää noin helppoa.
Sähköinen asiointi on helppo silloin kun se toimii.
"ilmoitti läppärin tiedoissa, että ei ole yhteydessä tms"
Kukaan muu ei tainnut ketjussa tarttua tähän.
Kuinka vaikeaa on järjestelmätiedoista tarkistaa onko laite käytössä vai puuttuuko joku ajuri? Ja sitten asentaa se ajuri? Luulisi olevan ihan perus tietokoneen käyttötaito.