Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotuki ja tyhjillään makaava tili

Vierailija
18.09.2025 |

Miten pitää toimia kun hakee sitä toimeentulotukea tilin kanssa joka makaa tyhjänä? Ei ole siis muodostunut tiliotteita siltä viimeiseltä 2kk kun ensimmäisen kerran olisi hakemassa sitä toimeentulotukea.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta MT-jänkkäminen jo mene vaikka sinne pankkiin kysymään.

Ps. Saat sieltä tiliotteen, jossa on nolla tilitapahtumaa ja

Ehkä jossain pankissa saa suoraan verkkopankista, mutta ainakaan Nordeassa ei saa. Varmasti pankista kysymällä saa, mutta se sitten maksaa ainakin 10 €/tiliote, joka on aika iso hinta toimeentulotuen saajalle.

Tiliote on eri asia kuin verkkopankista tulostettu luettelo tilitapahtumista määrätyllä aikavälillä.

Jänkyti jänkyti jänkjänk...

Lopeta nyt se MT-Jänkkääminen, ettei tule tarvetta lääketieteelle.

Maksata tiliote soskusta.

Vierailija
62/75 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jossain pankissa saa suoraan verkkopankista, mutta ainakaan Nordeassa ei saa. Varmasti pankista kysymällä saa, mutta se sitten maksaa ainakin 10 €/tiliote, joka on aika iso hinta toimeentulotuen saajalle.

Tiliote on eri asia kuin verkkopankista tulostettu luettelo tilitapahtumista määrätyllä aikavälillä.

En ole ap, vaan edunvalvoja, joka on joskus joutunut itsekin pelaamaan eri tilien tiliotteiden kanssa, kun on hakenut päämiehelleen Kelan tukia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme että olet vielä elossa tuolla ulosannilla.

Vierailija
64/75 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten uliuliuli...

Kerjäläisen on elettävä niillä almuilla mitä saa. Maailma ei ole reilu paikka eikä ketään kiinnosta.

Vierailija
65/75 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten uliuliuli

Hienosti oivallettu.

Vierailija
66/75 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnistuuko kännykällä nettiselaimen kautta tallentamaan puhelimeen niitä tiliotteita?

Osaako joku vastata tähän?

Todennäköisesti onnistuu, mutta sinähän voi kokeilla tätä heti itse. Tiliotteethan ovat pdf-tiedostoja, joten kyllä niitä pitäisi pystyä tallentamaan puhelimeen. Mutta tämä koskee vain niitä tiliotteita, jotka ovat muodostuneet verkkopankkiin.

Ainakin Nordeassa tiliotteen (jos se on muodostunut) pystyy tallentamaan myös mobiilipankista kännykälle pdf-tiedostona. Tiliotteet löytyy siellä, kun ensin valitsee Profiili, sitten Asiakirjat ja sieltä Arkisto.

Vierailija
67/75 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos se muuten niin että saa olla käyttöoikeus lapsen tiliin eikä se vaikuta toimeentulotukeen? Lapsi asuu siis toisen huoltajan luona virallisesti.

Vierailija
68/75 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joskus sama ongelma, mutta en muista kuinka se meni. Laitoin kelalle viestiä ja screenshotit ja kysyin mitä pitää tehdä niin ne antoi ohjeet.

Juuri noin pitää tehdä: kysytään Kelalta tai pankista, ei keskustelupalstalta.

Mutta kun tällä on eniten kokemusasiantuntijoita, miten tukia saa eniten, ilman, että niitä kuuluisi saada.

Vierailija
69/75 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ottanut screenshotin pankissa siitä tilistä sekä siitä että kun hakee tiliotteita, se näyttää ettei niitä voi antaa. Sillä on mennyt läpi toistaiseksi. 

Vierailija
70/75 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joskus sama ongelma, mutta en muista kuinka se meni. Laitoin kelalle viestiä ja screenshotit ja kysyin mitä pitää tehdä niin ne antoi ohjeet.

Juuri noin pitää tehdä: kysytään Kelalta tai pankista, ei keskustelupalstalta.

Mutta kun tällä on eniten kokemusasiantuntijoita, miten tukia saa eniten, ilman, että niitä kuuluisi saada.

Lähinnä siksi kysytään täältä koska täällä on tyyppejä jotka tietävät kun ovat toimeentulotukiasiakkaita tai sitten ovat olleet joskus, tieto auttaa ettei tarvitse Kelaa kuormittaa kysymyksillä ja saattaa auttaa myös hakemuksen oikeaoppisessa huolellisessa tekemisessä.

Vierailija
71/75 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ottanut screenshotin pankissa siitä tilistä sekä siitä että kun hakee tiliotteita, se näyttää ettei niitä voi antaa. Sillä on mennyt läpi toistaiseksi. 

Täytyy koittaa tätä, kertovat sitten jos ei kelpaa.

Vierailija
72/75 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullekin aluksi valitti että pitää olla tiliote kun laitoin vaan kuvan siitä missä näkyy tilin tiedot. Sitten laitoin kuvia kuinka tiliotteita ei voi saada koska siellä ei tosiaan ole tapahtumia vuosiin. Sen jälkeen olen aina laittanut sen pari kuvaa missä näkyy ettei tilillä ole tapahtumia, ja ettei tiliotteita voi saada. Ja kirjoittanut vielä mukaan selostuksen ettei niitä voi saada.

Onnea urakkaan. Heillä on kuitenkin velvollisuus pyytää täydennystä jos sitä haluavat ja neuvoa asiakkaalle sen täydennyksen toimittamisessa.

Vierailija
73/75 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullekin aluksi valitti että pitää olla tiliote kun laitoin vaan kuvan siitä missä näkyy tilin tiedot. Sitten laitoin kuvia kuinka tiliotteita ei voi saada koska siellä ei tosiaan ole tapahtumia vuosiin. Sen jälkeen olen aina laittanut sen pari kuvaa missä näkyy ettei tilillä ole tapahtumia, ja ettei tiliotteita voi saada. Ja kirjoittanut vielä mukaan selostuksen ettei niitä voi saada.

Onnea urakkaan. Heillä on kuitenkin velvollisuus pyytää täydennystä jos sitä haluavat ja neuvoa asiakkaalle sen täydennyksen toimittamisessa.

Kiitos, tämä auttoi. Näin se täytyy tehdä ja Kelan kanssa on kaikki asiat aina selvinneet ennenkin kunhan vain asioi asialliseen sävyyn ja on rehellinen kaikessa. Tilin voisi tietysti lopettaakin mutta en nyt haluaisi tässä kohdassa, odotan että saisin töitä ja pääsisin säästämään sinne taas rahaa.

Vierailija
74/75 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikos se muuten niin että saa olla käyttöoikeus lapsen tiliin eikä se vaikuta toimeentulotukeen? Lapsi asuu siis toisen huoltajan luona virallisesti.

Ei tietenkään vaikuta, ne ovat lapsesi rahoja.

Vierailija
75/75 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään vaikuta, ne ovat lapsesi rahoja.

Kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän