Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos punk puree se ei ole menoa

Vierailija
18.09.2025 |

Se ei mädätä aivoja, toisin kuin metalli.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on

Vierailija
2/4 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15 vuotias kun punk nousi suosioon. Kaveri oli juuri ostanut uuden valmiiks äänitetyn kasetin ja oli ihan tohkeissaan uudesta bändistä. Sen nimi oli Pelle Miljoona & N.U.S. Mä aattelin, että mikä ihmeen bändin nimi toi nyt on. Vielä enemmän hämmennyin kun se laitto sen soimaan. Ei kuulostanut ensi purasulta sellaselta musalta, jota olin tottunut kuuntelemaan, mutta jotain mielenkiintosta siinä kuitenkin oli. Sama kaveri oli ostanut punk lehden ja se hämmensi vähintään yhtä paljon. Se oli siis nitojalla kiinnitetty nippu monisteita. Lehden nimi oli Hilse.

Alkuhämmennyksen jälkeen minäkin tempauduin mukaan punk-kulttuuriin ja kävin innolla kuuntelemassa musakirjastossa legendaarista Pohjalla kokoelmalevyä ja Pellekin tuli livenä nähtyä, tosin bändinä ei enää silloin ollut N.U.S, vaan 1980. Tosin mitään varsinaista punkkaria minusta ei koskaan tullut, eli ei ollut hakaneuloja, eikä irokeesia, eikä muitakaan punkin ulkoisia tunnusmerkkejä, mutta monia bändejä kyllä diggailin. Epuista en tuolloin perustanut, myöhemmin kylläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punk is dead. Rockabilly rules ok

- Crazy Cavan

Vierailija
4/4 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset