Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on väärin haluta alfa-miestä?

Vierailija
18.09.2025 |

Tai ainakin palstamiesten mielestä. Tasapainoinen alfa-mieshän on varsin hyvä kumppani, koska osaa ottaa tilanteen kuin tilanteen haltuun eikä säikähdä vastoinkäymisiä ja on itsevarma ja osaa toimia rauhallisesti myös paineen alla. Lisäksi tällainen mies panostaa omaan henkiseen kasvuunsa ja tunnistaa heikkoutensa, kehittää niitä ja vahvistaa vahvuuksiaan.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä näiden miesten alfamies on toinen kuin naisten alfamies.

Vierailija
2/73 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun se harmittaa alhaisen tason miehiä, jotka kuitenkin itsekin haaveilevat alfamiehistä päivät pääksytysten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on ihan ok, että miehet saavat haluta toisia miehiä, joten go for it, ap!

Vierailija
4/73 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain yksi incel-emakko, joka täällä larppaa miesoletettua.

Miksi alfa tai sigma alkaisi parisuhteeseen? Kysynpä vain.

Vierailija
5/73 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa jotain alfa-miehiä? Eikös ne ole lähinnä sellaisia yksisarvisia - taruolentoja?

Vierailija
6/73 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kateuskompleksihan siinä auttamatta on.

Vierailija
7/73 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on väärin kenenkään mielestä, mutta älä märise jos et saa. 

Vierailija
8/73 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihan samasta syystä kuin muutkin ihmiset alkavat parisuhteeseen.

Vierailija
9/73 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisi kuinka itsenäinen ja itsevarma, ihminen voi silti kokea, että parisuhde tuo merkitystä ja iloa elämään. Oikea kumppani voi tukea, inspiroida ja parantaa muitakin elämän osa-alueita ja voivat yhdessä olla ns.power couple,  jossa molemmat vahvistavat toistensa vahvuuksia ja kasvavat yhdessä.

Vierailija
10/73 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska media on sitä mieltä, että kaikkien miesten pitäisi olla nykyään kuin jolle harkimo, eli oikein herttainen puudeli.

Vierailija
11/73 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä uskaltaako tätä edes kysyä, mutta miksi beta-mies sitten alkaa parisuhteeseen? 

Vierailija
12/73 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se väärin ole, saa olla millainen haluaa. Lähinnä hieman vastenmieliset fiilikset tulee tuollaisesta ihmisestä. Kun joku mies yrittää esittää sellaista alfamiestä, tuntuu usein päälle liimatulta, ylimieliseltä ja siltä, että hän yrittää dominoida muita. En koe oloani turvalliseksi tai rennoksi sellaisen seurassa, vaan ennemmin ahdistuneeksi ja torjuvaksi. Minua vetää enemmän puoleensa ihmiset, jotka ovat itsevarmoja ilman että heidän tarvitsee polkea muita alleen. Sellaiset aidosti lämpimät, rakastavat, rehelliset ja jokaista ihmistä oikeasti kunnioittavat tyypit.. Ja vaikka arvostan miehessä miehisyyttä, minua karmii heti jos se kääntyy mahtailuksi tai muiden vähättelyksi. Ja todella usein tuollaisten itsensä alfamieheksi kuvailevan ihmisen kanssa se kääntyy noin. 

Toki minähän olen nainen vain. 😝

Vierailija
13/73 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi ei haluaisi? Se, että ei tyydy ihan keneen tahansa ei tarkoita etteikö silti voisi haluta kumppania. 

Vierailija
14/73 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se väärin ole, saa olla millainen haluaa. Lähinnä hieman vastenmieliset fiilikset tulee tuollaisesta ihmisestä. Kun joku mies yrittää esittää sellaista alfamiestä, tuntuu usein päälle liimatulta, ylimieliseltä ja siltä, että hän yrittää dominoida muita. En koe oloani turvalliseksi tai rennoksi sellaisen seurassa, vaan ennemmin ahdistuneeksi ja torjuvaksi. Minua vetää enemmän puoleensa ihmiset, jotka ovat itsevarmoja ilman että heidän tarvitsee polkea muita alleen. Sellaiset aidosti lämpimät, rakastavat, rehelliset ja jokaista ihmistä oikeasti kunnioittavat tyypit.. Ja vaikka arvostan miehessä miehisyyttä, minua karmii heti jos se kääntyy mahtailuksi tai muiden vähättelyksi. Ja todella usein tuollaisten itsensä alfamieheksi kuvailevan ihmisen kanssa se kääntyy noin. 

Ei kannata yhdistää alfamies-termin kanssa automaattisesti dominoivuutta tai ilkeyttä. Esimerkiksi Barack Obama ja Richard Branson ovat hyviä esimerkkejä alfa-miehistä. Molemmat itsevarmoja, mutta myös empaattisia ja muita kunnioittavia. Voihan betamieskin olla ilkeä tai empatiakyvytön.

Vierailija
15/73 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata yhdistää alfa

Siitä en tiedä kun en tunne kyseisiä ihmisiä, mutta ulospäin voi antaa millaisen kuvan kuin haluaa. Mutta onko se silloin aitoa? Harvoin. Ja juuri siksi minua häiritsee koko alfapuhe. Tuntuu enemmänkin roolilta jota näytellään, kuin aidolta ihmiseltä. Ittelle tärkeämpää on se, mitä ihminen oikeasti on. En ole koskaan tavannut tuollaista todellista alfaa jota ap kuvailee. Olen tavannut heitä, jotka kokevat olevansa tuollaisia, mutta eivät todellisuudessa ole. Ja se luo vastenmielisyyttä. 😁 

Vierailija
16/73 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärin. Tyhmää se kuitenkin on.

Vierailija
17/73 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi arvailette, kun ette tiedä. Itse en ole koskaan halunnut suhteeseen, mutta olen tullut naisten toimesta huijattua sellaiseen. Yhtäkään suhdetta en jäänyt murehtimaan, vaan heti eron jälkeen tai jo sen aikana olen aloittanut tapailemaan (lue: panemaan) muita. Naiset minua on alfaksi nimittäneet, mutta kun tarkistin määritelmät, niin olen enempi sigma. Lapset tehty, joten ennemmin kuolisin, tai olisin vaikka incel, kuin alkaisin parisuhteeseen suomalaisen naisen kanssa.

Vierailija
18/73 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisi kuinka itsenäinen ja itsevarma, ihminen voi silti kokea, että parisuhde tuo merkitystä ja iloa elämään. Oikea kumppani voi tukea, inspiroida ja parantaa muitakin elämän osa-alueita ja voivat yhdessä olla ns.power couple,  jossa molemmat vahvistavat toistensa vahvuuksia ja kasvavat yhdessä.

Ei tuollainen onnistu naisen kanssa. Nainen on alfa/sigma -miehelle aina taakka ja rasite, ei voimavara. Beta-miehelle voi olla hyötyä parisuhteesta, kun he tarvitsevat varaäitiä.

Vierailija
19/73 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä uskaltaako tätä edes kysyä, mutta miksi beta-mies sitten alkaa parisuhteeseen? 

Tarvitsee varaäitiä.

Vierailija
20/73 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi arvailette, kun ette tiedä. Itse en ole koskaan halunnut suhteeseen, mutta olen tullut naisten toimesta huijattua sellaiseen. Yhtäkään suhdetta en jäänyt murehtimaan, vaan heti eron jälkeen tai jo sen aikana olen aloittanut tapailemaan (lue: panemaan) muita. Naiset minua on alfaksi nimittäneet, mutta kun tarkistin määritelmät, niin olen enempi sigma. Lapset tehty, joten ennemmin kuolisin, tai olisin vaikka incel, kuin alkaisin parisuhteeseen suomalaisen naisen kanssa.

Apua mikä roskaihminen :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä