Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten meikataan 40+ nainen virkeämmän ja heleämmän näköiseksi?

Vierailija
18.09.2025 |

En ole koskaan ollut erityisen kiinnostunut meikkaamisesta, lähinnä osaan laittaa ripsiväriä ja luomiväriä ja tupsautan vähän poskipunaa. Joskus huulipunaa ja silmiin ohuet rajaukset. Nuorempana käytin meikkivoidetta ja puuteria lähinnä aknen peittämiseen, mutta siihen ei ole enää tarvetta.

Nykyään tuntuu, että iho on kasvoissa epätasaisen ja samean värinen, harmahtava. Pelkkä poskipuna ei pelasta vaan pitäisi kai olla meikkivoidetta? En kuitenkaan haluaisi ostaa jotain 10 eri putelia todetakseni, että ne saa ihon näyttämään entistäkin vanhemmalta, niin kuin kaapissa olevat tekee. Ne korostavat niitä pieniä ihohuokoskuoppia ja ihokarvoja ja näkee selvästi, että nyt on täti laittanu meinaan meikkiä naamaan!

PItäisi kuitenkin ottaa uudempia kuvia yrityksen sivuille ja linkkariin jne ja välillä pitää olla videoneuvotteluissa. Haluaisin näyttää yhtä virkeältä kuin tunnen itseni enkä tällaiselta vähän väsähtäneeltä zombilta. 

Onko jotain vinkkejä??

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän 40v ole mikään vanha? Tsiisus. 

Vierailija
62/95 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän alkoholia ja istuskelua, enemmän unta, liikuntaa ja stressivapaata. Meikit ei paljon auta asiaa. Kivat, oikean väriset vaatteet + hyvin leikattu tukka tekee enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytin juuri 50 vuotta ja ongelmanani on edelleen hyvin rasvoittuva iho! Todella rasittavaa, kun kärsii sekä ikääntymisen moninaisista ongelmista ja sen lisäksi rasvaa tursuavasta ihosta. Seerumimaiset ihanan ohuet meikkivoiteet suorastaan valuvat pois. Olen kokeillut lukuisia meikkejä hyvin kallista Tokmannin halppis tuotteisiin, erilaisia primereita jne.

Tykkäisin laittautua mutta tämä iho tekee kyllä hulluksi! 

Millä peset naamasi kun tuottaa noin paljon ylimääräistä öljyä?

Vierailija
64/95 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIRKEÄ & HELEÄ 🤪

Vierailija
65/95 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilaakari kehottaa pesemaan kasvot vedella aamuin illoin. Jospa meikkivoiteesi on liian paksua ja siksi pakkautuu juonteisiin. Meikkivoide pitaa kiinnittaa (irto)puuterilla tuputtamalla puuteria sen paalle.

Vierailija
66/95 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihotautilaakari kehottaa pesemaan kasvot vedella aamuin illoin. Jospa meikkivoiteesi on liian paksua ja siksi pakkautuu juonteisiin. Meikkivoide pitaa kiinnittaa (irto)puuterilla tuputtamalla puuteria sen paalle.

Riippuu ihotyypistä. Ei aina pelkkä vesi riitä.

Vierailija
67/95 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihon oma rasva suojaa ihoa.

Vierailija
68/95 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja tätä pazkaa. 🙄  

Ole sinä tuota mieltä. Minä hoidan minun rasvaista ihotyyppiä sille sopivilla aineilla. Mulla on hyvä iho.

Vierailija
69/95 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on uni, ruokavalio, liikunta ja muut elintavat. Sen lisäksi:

Aamulla C-vitamiini, peptides ja SPF. Illalla hellä pesu, retinol/tretinoiini, barrier repair -voide. 

Tarpeen mukaan voi lisätä Niacinamidea ja azelaic-happoa. Viikottain AHA+BHA-happohoito, kuukausittain mikroneulaus (voi tehdä kotona). Punavalomaski tai paneeli joka päivä. Botoxia kriittisiin paikkoihin. 

Kävisin kormeettisiin hoitoihin erikoistuneella ihotautilääkärillä jolta saa sinulle sopivat neuvot ja tarvittaessa reseptit.

Olisiko vähän korkealentoista ohjetta ihmiselle joka ei ole aiemmin hoitanut ihoaan juuri ollenkaan?

Vierailija
70/95 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytin juuri 50 vuotta ja ongelmanani on edelleen hyvin rasvoittuva iho! Todella rasittavaa, kun kärsii sekä ikääntymisen moninaisista ongelmista ja sen lisäksi rasvaa tursuavasta ihosta. Seerumimaiset ihanan ohuet meikkivoiteet suorastaan valuvat pois. Olen kokeillut lukuisia meikkejä hyvin kallista Tokmannin halppis tuotteisiin, erilaisia primereita jne.

Tykkäisin laittautua mutta tämä iho tekee kyllä hulluksi! 

Millä peset naamasi kun tuottaa noin paljon ylimääräistä öljyä?

Nyt kokeilussa Smuutin puhdistusbalmi. Vaihtelevasti pesen öljyllä, Aqualanilla, misellivedellä tai puhdistusmaidolla. Olen kokeillut öljyjä, voiteita, geelejä seerumeja, vähän kaikkea. Parhaiten tuntuu toimivan seerumi ja kasviöljy sen päälle. Ihotyyppi on ja pysyy rasvaisen. Ainoa hyvä puoli on, että iästäni huolimatta ryppyjä ei vielä juuri ole. 

Vierailija
71/95 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salille tekemään kunnon treeni hyvässä porukassa.

Ihan oikeasti.

Muut näkevät kuinka ryhti ja verenkierto paranevat ja sulla on energisempi olo.

Ei mitään sokeria. Iho kiittää ja turvotus laskee.

Vierailija
72/95 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän alkoholia ja istuskelua, enemmän unta, liikuntaa ja stressivapaata. Meikit ei paljon auta asiaa. Kivat, oikean väriset vaatteet + hyvin leikattu tukka tekee enemmän.

Höpö höpö.

Meikki tekee ihmeitä.

Vierailija
73/95 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Laihduttamalla

Muita nohevia kymysyksiä?! Mikä siinä on että ei voi sitä ilmiselvintä vaihtoehtoa edes miettiä koskaan???????

Vierailija
74/95 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seerumi, glow-voiteet ja väriä vaatteisiin. Iloisia värejä. 

Vierailija
75/95 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja tätä pazkaa. 🙄  

Ole sinä tuota mieltä. Minä hoidan minun rasvaista ihotyyppiä sille sopivilla aineilla. Mulla on hyvä iho.

VMP Lääketiede on tätä mieltä. https://www.is.fi/terveys/art-2000011500819.html

Vierailija
76/95 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja tätä pazkaa. 🙄  

https://katjakokko.com/ihon-suojabarriaari-terveen-ihon-perusta/

Vierailija
77/95 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Photoshopilla tai hautaustoimiston ehostajan taitavassa käsittelyssä ennen kuin omaiset tulevat vielä kerran katsomaan.

Ei muuten.

Vierailija
78/95 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seerumi, glow-voiteet ja väriä vaatteisiin. Iloisia värejä. 

Kasvojen lähellä olevan vaatteen väri tekee paljon.  Värianalyysi vaikuttaa hyvältä.

Vierailija
79/95 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko chat gpt kysyä värityyppiään? Onko luotettava

Voi, mutta siihen pitää laittaa tarkat promptit. Olen ollut värianalyysissä ja kokeilin, saanko saman tuloksen, kyllä sain. Kuvan pitää olla hyvässä luonnonvalossa otettu, ilman meikkiä.

Vierailija
80/95 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maapuuteri/aurinkopuuteri ja isolla sudilla. 

Kuka puhuu enää maapuuterista? Varjostukset ja kaikenlainen contouring ala Kardashianit on niin mennyttä. Ja muotoiluunhan aurinkopuuteri pääasiassa on. Ei sitä ole tarkoitus hölvätä koko kasvoille  siihen on värivoide, meikkipuuterit jnpp.