Miten meikataan 40+ nainen virkeämmän ja heleämmän näköiseksi?
En ole koskaan ollut erityisen kiinnostunut meikkaamisesta, lähinnä osaan laittaa ripsiväriä ja luomiväriä ja tupsautan vähän poskipunaa. Joskus huulipunaa ja silmiin ohuet rajaukset. Nuorempana käytin meikkivoidetta ja puuteria lähinnä aknen peittämiseen, mutta siihen ei ole enää tarvetta.
Nykyään tuntuu, että iho on kasvoissa epätasaisen ja samean värinen, harmahtava. Pelkkä poskipuna ei pelasta vaan pitäisi kai olla meikkivoidetta? En kuitenkaan haluaisi ostaa jotain 10 eri putelia todetakseni, että ne saa ihon näyttämään entistäkin vanhemmalta, niin kuin kaapissa olevat tekee. Ne korostavat niitä pieniä ihohuokoskuoppia ja ihokarvoja ja näkee selvästi, että nyt on täti laittanu meinaan meikkiä naamaan!
PItäisi kuitenkin ottaa uudempia kuvia yrityksen sivuille ja linkkariin jne ja välillä pitää olla videoneuvotteluissa. Haluaisin näyttää yhtä virkeältä kuin tunnen itseni enkä tällaiselta vähän väsähtäneeltä zombilta.
Onko jotain vinkkejä??
Kommentit (95)
Vähemmän alkoholia ja istuskelua, enemmän unta, liikuntaa ja stressivapaata. Meikit ei paljon auta asiaa. Kivat, oikean väriset vaatteet + hyvin leikattu tukka tekee enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Täytin juuri 50 vuotta ja ongelmanani on edelleen hyvin rasvoittuva iho! Todella rasittavaa, kun kärsii sekä ikääntymisen moninaisista ongelmista ja sen lisäksi rasvaa tursuavasta ihosta. Seerumimaiset ihanan ohuet meikkivoiteet suorastaan valuvat pois. Olen kokeillut lukuisia meikkejä hyvin kallista Tokmannin halppis tuotteisiin, erilaisia primereita jne.
Tykkäisin laittautua mutta tämä iho tekee kyllä hulluksi!
Millä peset naamasi kun tuottaa noin paljon ylimääräistä öljyä?
Ihotautilaakari kehottaa pesemaan kasvot vedella aamuin illoin. Jospa meikkivoiteesi on liian paksua ja siksi pakkautuu juonteisiin. Meikkivoide pitaa kiinnittaa (irto)puuterilla tuputtamalla puuteria sen paalle.
Vierailija kirjoitti:
Ihotautilaakari kehottaa pesemaan kasvot vedella aamuin illoin. Jospa meikkivoiteesi on liian paksua ja siksi pakkautuu juonteisiin. Meikkivoide pitaa kiinnittaa (irto)puuterilla tuputtamalla puuteria sen paalle.
Riippuu ihotyypistä. Ei aina pelkkä vesi riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihon oma rasva suojaa ihoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja tätä pazkaa. 🙄
Ole sinä tuota mieltä. Minä hoidan minun rasvaista ihotyyppiä sille sopivilla aineilla. Mulla on hyvä iho.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on uni, ruokavalio, liikunta ja muut elintavat. Sen lisäksi:
Aamulla C-vitamiini, peptides ja SPF. Illalla hellä pesu, retinol/tretinoiini, barrier repair -voide.
Tarpeen mukaan voi lisätä Niacinamidea ja azelaic-happoa. Viikottain AHA+BHA-happohoito, kuukausittain mikroneulaus (voi tehdä kotona). Punavalomaski tai paneeli joka päivä. Botoxia kriittisiin paikkoihin.
Kävisin kormeettisiin hoitoihin erikoistuneella ihotautilääkärillä jolta saa sinulle sopivat neuvot ja tarvittaessa reseptit.
Olisiko vähän korkealentoista ohjetta ihmiselle joka ei ole aiemmin hoitanut ihoaan juuri ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytin juuri 50 vuotta ja ongelmanani on edelleen hyvin rasvoittuva iho! Todella rasittavaa, kun kärsii sekä ikääntymisen moninaisista ongelmista ja sen lisäksi rasvaa tursuavasta ihosta. Seerumimaiset ihanan ohuet meikkivoiteet suorastaan valuvat pois. Olen kokeillut lukuisia meikkejä hyvin kallista Tokmannin halppis tuotteisiin, erilaisia primereita jne.
Tykkäisin laittautua mutta tämä iho tekee kyllä hulluksi!
Millä peset naamasi kun tuottaa noin paljon ylimääräistä öljyä?
Nyt kokeilussa Smuutin puhdistusbalmi. Vaihtelevasti pesen öljyllä, Aqualanilla, misellivedellä tai puhdistusmaidolla. Olen kokeillut öljyjä, voiteita, geelejä seerumeja, vähän kaikkea. Parhaiten tuntuu toimivan seerumi ja kasviöljy sen päälle. Ihotyyppi on ja pysyy rasvaisen. Ainoa hyvä puoli on, että iästäni huolimatta ryppyjä ei vielä juuri ole.
Salille tekemään kunnon treeni hyvässä porukassa.
Ihan oikeasti.
Muut näkevät kuinka ryhti ja verenkierto paranevat ja sulla on energisempi olo.
Ei mitään sokeria. Iho kiittää ja turvotus laskee.
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän alkoholia ja istuskelua, enemmän unta, liikuntaa ja stressivapaata. Meikit ei paljon auta asiaa. Kivat, oikean väriset vaatteet + hyvin leikattu tukka tekee enemmän.
Höpö höpö.
Meikki tekee ihmeitä.
>Laihduttamalla
Muita nohevia kymysyksiä?! Mikä siinä on että ei voi sitä ilmiselvintä vaihtoehtoa edes miettiä koskaan???????
Seerumi, glow-voiteet ja väriä vaatteisiin. Iloisia värejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja tätä pazkaa. 🙄
Ole sinä tuota mieltä. Minä hoidan minun rasvaista ihotyyppiä sille sopivilla aineilla. Mulla on hyvä iho.
VMP Lääketiede on tätä mieltä. https://www.is.fi/terveys/art-2000011500819.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja tätä pazkaa. 🙄
https://katjakokko.com/ihon-suojabarriaari-terveen-ihon-perusta/
Photoshopilla tai hautaustoimiston ehostajan taitavassa käsittelyssä ennen kuin omaiset tulevat vielä kerran katsomaan.
Ei muuten.
Vierailija kirjoitti:
Seerumi, glow-voiteet ja väriä vaatteisiin. Iloisia värejä.
Kasvojen lähellä olevan vaatteen väri tekee paljon. Värianalyysi vaikuttaa hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko chat gpt kysyä värityyppiään? Onko luotettava
Voi, mutta siihen pitää laittaa tarkat promptit. Olen ollut värianalyysissä ja kokeilin, saanko saman tuloksen, kyllä sain. Kuvan pitää olla hyvässä luonnonvalossa otettu, ilman meikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Maapuuteri/aurinkopuuteri ja isolla sudilla.
Kuka puhuu enää maapuuterista? Varjostukset ja kaikenlainen contouring ala Kardashianit on niin mennyttä. Ja muotoiluunhan aurinkopuuteri pääasiassa on. Ei sitä ole tarkoitus hölvätä koko kasvoille siihen on värivoide, meikkipuuterit jnpp.
Siis eihän 40v ole mikään vanha? Tsiisus.