Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä siinä on kun pitää ängetä perseeseen kiinni kaupan kassajonossa??!!

Vierailija
17.09.2025 |

Voisitteko hyvät ihmiset jättää vähintään puolentoista metrin turvavälin?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kassaänkeäminen niinkään ärsytä mutta sen sijaan ärsyttää ihmiset jotka tunkee tavaratalossa väkisin saman hyllyn (yleensä suositun) kohdalle ja jumittuvat siihen ihan kuin kiusallaan ettei pääse ottamaan jotain tiettyä tavaraa ostoskärryyn ikään kuin omistaisivat koko hyllyn. Joutuu usein siirtymään käytävän toiselle puolen kyttäämään milloin henkilö suostuu lähtemään, sitten äkkihyökkäys ettei uusi seisoskelija valtaa hyllyä. Monesti tulee mieleen suomalaisten kateus; tähän ei tuu muutku minä. 

Vierailija
42/71 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kassalla kärryn aina taakseni. Se estää takana olijan pääsyn lähelle. Toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisivat opetella kärsivällisyyttä. Pääset kyllä sieltä kaupasta pois, vaikket pääsisikään latomaan ostoksiasi hihnalle 10 sekuntia nopeammin.

Sama typerä ilmiö toistuu liikenteessä. Sinä idiootti ohittelija et todellakaan ole paljoakaan nopeammin perillä kun teet älyvapaita ohituksia. Sinä vaan riskeeraat oman henkesi, ja ohitettavien hengen, joskus myös vastaantulijoitten...

Vierailija
44/71 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttä!! Kun olen nostanut ostoskorin sille varatulle tasolle ja siirrän siitä tavaroita hihnalle, ja sitten se ilmeisesti sokea takanaseisojani on tunkenut oman korinsa ostoskoripinoon. En siis saa omaani sinne ja pitää etsiä sille joku paikka korille takanaolevan sormisuussa ihmetellen asiaa.

Jätä siihen tasolle.

Vierailija
45/71 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jees. Itselläni on näitä kärryillä selkääntökkijöitä ollut. Ei se jono mene nopeampaa kun tökit mua kärryillä!!!%%%*&@@

Ja ihan kantiksia. Yksi rouva oikein loukkaantui kun sanoin, että "voisitko lopettaa"?

Ja huom. Kaupassa mun kärryt on mun. Jos ne ovat tiellä siirrän ne, jos pyydät. Älä itse ala viemään niitä nenäni edestä, kiitos.

Ai sun kärryt? Onko myös sun käytävä, jonka tukit sillä kärrylläsi?

Kuka tuollaisen moukan kanssa jaksaa jäädä keskustelemaan? Ei kukaan. Nopeasti ohi vaan.

Kyllä. Ne ovat minun kärryt,jos niissä on minun kassi ja keräämäni tavarat. Siirryn kyllä jos olen vahingossa jonkun tiellä. Mikä tässä on moukkamaisuutta? Jotkut ihmiset *onneksi harvat* ihan vihaisesti törkkäävät ne kärryt muualle.

Itse käyttäydyn kuin normaali ihminen ja sanon "anteeksi, pääsisinkö ohi" tms. Jos joku on tiellä. Ja itse myös sanon anteeksi,jos huo azn olleeni jonkun tiellä. Perus käytöstavat.

Että kukahan tässä moukka on?

Taidat olla tällainen itse kun niin pahastuit.

Vierailija
46/71 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*huomaan 

Vierailija
47/71 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä jännä juttu kun miettii, että ollaan Suomessa. Täällä pidetään tuntemattomiin ihmisiin neljän metrin turvaväliä kaikkialla muualla paitsi kaupan kassajonossa, jossa ollaan melkeinpä ihossa kiinni.

Tätä mietin usein varsinkin korona-aikana. Tuntuu, että suomalaisten evoluutio ei ole vielä niin pitkällä, että henkinen kapasiteetti riittäisi ruutulaitteisiin, someen ja kassajonoihin.

Vierailija
48/71 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen rauhallinen ihminen, mutta tänään ärsytti, kun takanatulija tökki selkääni koko ajan kärryillään. Kun menin maksamaan, niin tämä rouva yritti väkisin ängetä kärryineen ohitseni. Mikä ihmeen paniikki jollain on ?  Vai ovatko he dementiasta kärsiviä, jotka eivät vain  ymmärrä, miten käyttäydytään? Tätä näkee useasti nykyään. Taitaa johtua terveydenhoidon alasajosta, kun ei ole enää hoitajia/ palveluita tarpeeksi kaikille. Dementikot ja mielenterveyspotilaat on jätetty yksin selviytymään. Hallitus on tuhonnut yhteiskunnan. 

Tuosta väkisin änkeämisestä, ei ole aina kyse dementiasta vaan monesti kun yrittää kassalle niin näyttää siltä että kulku on vapaa mutta annapa olla kun työnnät kärrysi siihen niin sivulta rynnii joku joka sanoo että minä olin jonossa ensin. Mistä ihminen voi tietää että joku on jonossa kassalle jos tämä hyppii karkkihyllyllä tai etsii kylmäkaapista juomia? Jono on jono ja siinä pysytään sen takia että järjestys säilyy. Ja turvaväliä ei tarvita, ne vaan hidastaa kassatyötä ja aiheuttaa jonoja. 

Vierailija
49/71 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonossa mennään aina tappituntumalla pitääkö tämäkin asia tulla Suomesta asti opettamaan?

Vierailija
50/71 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sattuu olemaan lankatangat ja minihame päällä, niin eihän se lyhyt väli haittaa.

Vierailija
51/71 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttä!! Kun olen nostanut ostoskorin sille varatulle tasolle ja siirrän siitä tavaroita hihnalle, ja sitten se ilmeisesti sokea takanaseisojani on tunkenut oman korinsa ostoskoripinoon. En siis saa omaani sinne ja pitää etsiä sille joku paikka korille takanaolevan sormisuussa ihmetellen asiaa.

Etkö osaa suutasi avata?

Vierailija
52/71 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä ovat myös kassajonossa seisoskelevat ihmiset, jotka eivät tajua laittaa ostoksiaan hihnalle, vaan seisoskelevat hihnan päässä ostokset sylissään tai kärryissään odottaen, että edellä oleva asiakas on saanut ostoksensa pakattua.

Kerran meinasi palaa hihat, kun edelläni oli juuri kuvaamani henkilö ja hänen edellään ihminen, joka ostoksiensa pakkaamisen sijaan alkoi tutkia ostoskuittia. Kun huomautin edellä olevalle asiakkaalle, että hän voisi laittaa ostoksensa hihnalle ja siirtyä eteenpäin, hän mulkaisi minua kiukkuisasti ja siirtyi noin 20cm ja alkoi yksitellen nostella ostoksiaan hihnalle. 

Myös nämä hyllyjen edessä kärryineen majailevat ihmiset ottaa päähän. Osa heistä vieläpä makaa puolittain ostoskärryjensä päällä puhelintaan selaten, ja kun heitä pyytää siirtymään pois edestä, he vaikuttavat loukkaantuneilta. 

Vierailija
53/71 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä nostan sen mun tyhjän korin heidän naaman eteen (välillä erittäin lähelle naamaa kerta ovat itse ihan selkään kiinni tunkeneet) ja odotan siinä kunnes ottavat oman korinsa siitä pinosta pois. Vielä ärsyttävämpää on se kun takana oleva alkaa lappaamaan tavaroitaan hihnalle kun minä siinä edessä en ole saanut koriani tyhjennettyä. Säälittää ihmiset joilla on noin kova kiire.

Vierailija
54/71 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän aina korostetun pitkän välimatkan edellä asioivaan. Tämä toimii myös siihen takana tulevaan: ei tule kiinni.

Vierailija
55/71 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona rouva ei anna persettä. Pakko sitten tulla liki sinun.

M56

Mitä mies tommosella frouvalla teköö? Ei sitte mitää. Jaa, mutta sää tairatki olla homo?

Vierailija
56/71 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita kärryt itsesi ja seuraavan väliin. Niillä on hyvä pökkiä tilaa "ihan vahingossa" lisää ympärilleen. 

Vilket är alternativet till att ha kärran mellan sig själv och nästa? Har folk hos er kärran på huvudet eller står de i dem, då kärran mellan dig och följande person är unikt?

Puhu suomea vi tun nee keri.

Vierailija
57/71 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, enpä tiedä kun ei ole tuollaista koskaan käynyt.

Haiset niin pahalta ettei kukaan halua lähellekään sua 😆

De som kommer för nära märker inte mycket av andras odörer.

Eikö nee keri osaa suomea? No muuta sinne Ruotsiin kaltaistesi apinoiden seuraan.

Vierailija
58/71 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jees. Itselläni on näitä kärryillä selkääntökkijöitä ollut. Ei se jono mene nopeampaa kun tökit mua kärryillä!!!%%%*&@@

Ja ihan kantiksia. Yksi rouva oikein loukkaantui kun sanoin, että "voisitko lopettaa"?

Ja huom. Kaupassa mun kärryt on mun. Jos ne ovat tiellä siirrän ne, jos pyydät. Älä itse ala viemään niitä nenäni edestä, kiitos.

Ai sun kärryt? Onko myös sun käytävä, jonka tukit sillä kärrylläsi?

Kuka tuollaisen moukan kanssa jaksaa jäädä keskustelemaan? Ei kukaan. Nopeasti ohi vaan.

Kyllä. Ne ovat minun kärryt,jos niissä on minun kassi ja keräämäni tavarat. Siirryn kyllä jos olen vahingossa jonkun tiellä. Mikä tässä on moukkamaisuutta? Jotkut ihmiset *onneksi harvat* ihan vihaisesti törkkäävät ne kärryt muualle.

It

Ei ole vaikeaa ottaa muut ympärillä huomioon ja siirtää ne kärryt itse pois toisten tieltä, ennen kuin heidän tarvitsee sitä kysyä. Taidat olla sellainen (moukka) joka jättää kärrynsä niin että vievät mahdollisimman paljon tilaa, kerta niitä on useammankin kerran jouduttu törkkimään pois tieltä. 

-eri

Vierailija
59/71 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisivat opetella kärsivällisyyttä. Pääset kyllä sieltä kaupasta pois, vaikket pääsisikään latomaan ostoksiasi hihnalle 10 sekuntia nopeammin.

Sama typerä ilmiö toistuu liikenteessä. Sinä idiootti ohittelija et todellakaan ole paljoakaan nopeammin perillä kun teet älyvapaita ohituksia. Sinä vaan riskeeraat oman henkesi, ja ohitettavien hengen, joskus myös vastaantulijoitten...

Se sama ilmiö liikenteessä ei ole ohittelu vaan edellisen perseessä kiinni ajaminen. 

Vierailija
60/71 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niitä "kiireisiä" riittää jotka tökkivät kärryillä edessä olevan kantapäitä.  Opin korona-aikana kun turvavälit olivat joillekin "en ymmärrä" asia.  Aloin pitää kärryä itseni ja takanatulevan välissä.  Helpotti kummasti.  Kokeile seuraavalla kauppareissulla, vaikka olisi pikkuostos, niin kuljeta se kärryssä.  Mikäli jatkaa tönimistä, hidasta etenemistä / jättämällä kärryn siirto omaa kävelyä hitaammaksi.  Tyhmempikin huomaa lopettaa.  Toimi tomerasti, jätä katsekontaksi ottamatta.  Nolostunutta "tönijää" on niin säälittävää katsoa.