Täällä kun aina haukutaan ihmisiä jotka saavat tukea KELA:sta
Oon aina miettinyt tällaisten kommenttien laukojista, että osaatteko ajatella asioita pidemmällä aikavälillä? Tiedostatteko syy-seuraussuhteet? Oletteko tietoisia mihin se johtaa jos ihmisellä ei ole niitä välttämättömyyksiä joita elämässä tarvitaan? Oletteko koskaan käyneet ulkomailla esimerkiksi jossa on köyhyyttä runsaasti? Kuinka siellä on rikollisuutta paljon, ihmisten terveys on koetuksella. Ei ole hyvinvointivaltiota.
Tuollaiset kommentit saa turhautumaan ihmisten itsekkyyteen. Tietenkin on heitä jotka eivät edes halua mennä töihin, koska on helpompaa olla ilman, mutta heitäkin on vähemmistö. Usein tuollainenkin takana on jokin syy. Työkyvyttömyys, mielenterveydenhaasteet yms. Ja jos juurisyihin ei koskaan puututa vaan ainoastaan rangaistaan ihmisiä köyhyydestä, missä on ihmisyys? Arvostaako täällä kukaan ketään muuta kuin itseään?
Ja suurin kysymys on - kuinka voi olla noin mustavalkoista ajattelua?
Kommentit (32)
Silloin kun kyse on vaikkapa MS -taudin tms oikean syyn aikaansaamasta työkyvyttömyydestä ja tuen tarpeesta, maksan ihan mielelläni veroja. Mutta kun kyse on periaatteellisesta sossupummeilusta, toivon kaikkea pahaa. Esim IS haastatteli taannoin ulkomaalaisia kela tuella eläviä. Yksi selitti, että irtisanoutui siivoojan työstään ja nyt elelee työttömänä, kun ei saanut haluamaansa 3 kk lomaa, jotta olisi päässyt kotiseudulle Afrikkaan. Tuollaisille vätyksille pitäisi antaa monoa perseeseen ja ulos maasta.
Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos....ei kannata kiinnittää näihin jankkaajiin mitään huomiota.
Osa on ITSEKIN kelan tuella. Kunhan kiusaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysytkö ap aina rahaa sun entisiltä ystäviltä?
En tietenkään. Pärjään itse omillani. Käyn töissä ja elän minimalistisesti. Minulla ei ole velkaa, ei toki omaisuuttakaan liiakseen. Tiedostan mihin minulla on varaa ja mihin ei. Silti arvostan hyvinvointivaltiota ja ihmisten hyvinvointia. Ap.
Sinä olet toimeentulotukiasiakas. Siksi teit aloituksen. Niin?
En ole vieläkään. Kuten sanoin, tulen toimeen omillani. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään. Pärjään itse omillani. Käyn töissä ja elän minimalistisesti. Minulla ei ole velkaa, ei toki omaisuuttakaan liiakseen. Tiedostan mihin minulla on varaa ja mihin ei. Silti arvostan hyvinvointivaltiota ja ihmisten hyvinvointia. Ap.
Olet toimeentuloasiakas. Niin? Ja aina tulet olemaankin.
Täällä ei olisi mitään ongelmaa tukea kotimaista väliinputoajaa näin vaikeina aikoina, jos tulokasinvaasio olisi tuottavaa tai edes jollain tasolla hallittua. Mutta ei, koska silloin oltaisiin reissistejä.
Minä työssäkäyvänä haluan - ei kun vaadin - että verorahani käytetään täällä kotimaassa (Ukrainan tuen ymmärrän ja sitä haluan tukea), kotimaan kansalaisten auttamiseksi, lasten, opiskelijoiden ja vanhusten. Ja niiden, jotka omaa syytön ovat nyt jostain työmarkkinoiden ulkopuolella, mutta joilla on tahto työllistyä. Näin esimerkiksi.
Ja tervetuloa Suomeen, töihin. Ei vapaamatkustajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet toimeentuloasiakas. Niin? Ja aina tulet olemaankin.
Joiltain ihmisiltä puuttuu taito ymmärtää lukemansa :(
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei olisi mitään ongelmaa tukea kotimaista väliinputoajaa näin vaikeina aikoina, jos tulokasinvaasio olisi tuottavaa tai edes jollain tasolla hallittua. Mutta ei, koska silloin oltaisiin reissistejä.
Minä työssäkäyvänä haluan - ei kun vaadin - että verorahani käytetään täällä kotimaassa (Ukrainan tuen ymmärrän ja sitä haluan tukea), kotimaan kansalaisten auttamiseksi, lasten, opiskelijoiden ja vanhusten. Ja niiden, jotka omaa syytön ovat nyt jostain työmarkkinoiden ulkopuolella, mutta joilla on tahto työllistyä. Näin esimerkiksi.
Ja tervetuloa Suomeen, töihin. Ei vapaamatkustajaksi.
Tärkeä huomio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on fyysisesti terve, hänelle löytyy töitä.
Varmasti. Mutta entä se palkka ?
Palkka luulisi olevan vähän suurempi kuin Kela-tuet tai sitten Kela tuet ovat yhä liian suuret.
Fyysisesti terveet ihmiset ovat työttöminä ja moni käytännössä työkyvytön sinnittelee työssään.
On tämä niin sairas yhteiskunta.
No sä oletkin traumainen inkkeli.