Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta psykiatrisessa osastohoidossa ollutta tunnet?

Vierailija
17.09.2025 |

Jos ei lasketa sellaisia joihin olet mahdollisesti tutustunut osastolla. Mietin, että tunnenko mä jotenkin poikkeuksellisen monta, kun äkkiä laskien heitä on neljätoista, ihan tästä lähipiiristä. 

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin aloituksen kunnolla, vastaan että tiedän 10sellaista

Olen ollut pakkohoidossa mutta en tunne monta ihmistä joka on ollut pakkohoidossa, pakkohoidosta on häpeäkulttuuri ja harmaa talous, minun mielestä täydellisesti sanottu

Ei kannata hävetä. Pää pystyyn vaan ja iloinen hymy huulille, jos suinkin mahdollista! T. pakkohoidossa ollut ja ratkaisevan avun sieltä saanut

Vierailija
82/85 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys?  

Olen ollut psykiatrisilla osastoilla töissä yli 30v. Tutustunut kymmeniin, ehkä satoihin. Siviilielämässäni tunnen vain muutaman, jolla joku diagnoosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden.

Vierailija
84/85 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vain yhden joka on ollut psykiatrisessa osastohoidossa

Vierailija
85/85 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo kysymys?  

Olen ollut psykiatrisilla osastoilla töissä yli 30v. Tutustunut kymmeniin, ehkä satoihin. Siviilielämässäni tunnen vain muutaman, jolla joku diagnoosi.

Ei ole mitenkään outo kysymys, koska tavan tallaajalla tai kellään mt potilaalla ei voi olla aitoa käsitystä siitä kuinka yleistä osastohoidossa oleminen on.

Mistä voit tietää kaikkien tuntemiesi henkilöiden diagnooseista? Oletko heidän kaikkien tiedot laittomasti syöttänyt koneelle ja tarkistanut? Mielenterveysongelmat ovat hyvinkin yleisiä, mutta ei niistä luonnollisestikaan kaikille puhuta. Etenkin jos heillä on ollut tiedossa tuo ammattisi, niin luulisin, että sitäkin suuremmalla syyllä tämmöiset aiheet on saatettu rajata keskustelusta pois

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän