Kuinka monta psykiatrisessa osastohoidossa ollutta tunnet?
Jos ei lasketa sellaisia joihin olet mahdollisesti tutustunut osastolla. Mietin, että tunnenko mä jotenkin poikkeuksellisen monta, kun äkkiä laskien heitä on neljätoista, ihan tästä lähipiiristä.
Kommentit (85)
Niin monta, että en pysty edes laskemaan. Yksi on sisarukseni ja loput asiakkaitani lähes 30 vuoden työuralta. Mikä on tämän kyselyn idea? Tällä kokemuksella sanon, että psykiatrisessa hoidossa olevat ovat ihan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin ja kuka tahansa voi jossain elämänvaiheessa tarvita psykiatrista sairaalaa. Niin minä kuin sinäkin.
Kaksi. Ovat ihan mukavia ja fiksuja ihmisiä.
En ole kysynyt syytä miksi ovat olleet hoidossa.
Toinen kertoi itse olleensa hyvin uupunut ja saaneen apua hoitojaksolta.
Yhtä hullua käytiin katsomassa. Sekaisinhan se oli, mutta selkeesti oli älykäs.
Tiedän vajaa kymmenen, mutta luultavasti tunnen enemmän.
Muutamaan olen tutustunut ja sitten osastolla nähnyt heitä uudestaan.
70 % tuntemistani naisista. Miehistä 0.
Vierailija kirjoitti:
En tunne ketään sellaista ja en ole ollut psyk. osastolla.
Yksi mies kertoi minulle kerran asiasta. Olin tuolloin hänen esihenkilönsä. En oikeasti osannut suhtautua asiaan. Käskin olemaan vaimon tukena ja sanoin.ettei mitään hätää,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne ketään sellaista ja en ole ollut psyk. osastolla.
Yksi mies kertoi minulle kerran asiasta. Olin tuolloin hänen esihenkilönsä. En oikeasti osannut suhtautua asiaan. Käskin olemaan vaimon tukena ja sanoin.ettei mitään hätää,
Minulle selvisi alaisen vaimon joutuminen syöpähoitoihin.
Vierailija kirjoitti:
70 % tuntemistani naisista. Miehistä 0.
Jokainen älykäs miettii kaksi kertaa ilmaisekaåsi osoitettujen asioiden tarkoitusperiä
Tunnen vain yhden mutta tiedän jonkun 10-25ihmistä pakkohoidoistani ja kaverin kavereita jotka ovat olleet pakkohoidossa tai ovat lääkityksellä avohoidossa
Ja haluan mainita että en jaksa tehdä ruokaa on pahaa terveydelle
Vierailija kirjoitti:
Kaksi, mutta toki voi olla muita, joista en tiedä.
Itse tunnen tietääkseni kolme, puolison, nuoruuden kaverin ja perheenjäsenen ex-puolison.
Puolisoni sairaudesta ei tiedä monikaan eikä suurin osa tutuista siis tiedä että hän on ollut sairaalahoidossa.
Tiedän, nimittäin yhden omaiseni. Koko ikänsä ollut skarppi, eikä mitään viitteitä mistään mielenterveysongelmista, ja yhtäkkiä sekosi aivan totaalisesti. Se avasi silmät, miten yllättäen ja kenelle vain ne voivat iskeä.
Luin aloituksen kunnolla, vastaan että tiedän 10sellaista
Olen ollut pakkohoidossa mutta en tunne monta ihmistä joka on ollut pakkohoidossa, pakkohoidosta on häpeäkulttuuri ja harmaa talous, minun mielestä täydellisesti sanottu
Tunsin yhden, jonka olisi pitänyt päästä osastolle, mutta ei päässyt. Teki sitten itselleen pahaa. Vieläkin tympäisee. Ahkera ihminen ja normaali, mutta tolkuttoman masentunut.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä hullua käytiin katsomassa. Sekaisinhan se oli, mutta selkeesti oli älykäs.
Ei äly tai sen puute liity mt-ongelmiin sen enempää kuin vaikka diabetekseen.
1 kuollut toinen puolikuollut, kun kerran kysyit :)