Nimen valitseminen lapselle. Miten paljon nimi vaikuttaa siihen miten lapsi pärjää elämässä? Onko "parempia" ja "huonompia" nimiä? 🤔🤔🤔🤔
Oletteko huomanneet, että jotku tietyn nimiset pärjäävät elämässä (tai työelämässä) paremmin kuin muunnimiset?
Kommentit (150)
Olisi tylsää jos kaikilla olisi samanlaiset nimet
Vierailija kirjoitti:
Vanhan rahan nimet ovat siis yleensä niitä tavallisia, tylsiä nimiä, joita myös keskiluokka antaa lapsilleen. Nuo kuvailemasi erot ovat lähinnä mielikuvitusta. Sinänsä Benjamin ja Richard eivät eroa toisistaan mitenkään muuten kuin että toinen on nosteessa ja toinen aallonpohjassa muodin kaarella.
En tiedä mitään Amerikasta. Mutta meillä on suvussa Richard-nimi useammassa sukupolvessa. Voisin sen takia antaa sen omallekin lapselle, jos tulisi poika. Varmaan joku tiukasti keskiluokan hyvän maun sääntöihin rajautuva sitten senkin tuomitsisi lähiönimeksi (koska c) tai liikayrittämiseksi (koska onhan se aika hieno nimi). Mutta minkäs sille voi, ei kaikki ymmärrä muuta kuin oman kuplansa. -Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni lääkäri jolla olen käynyt on ollut tatjana, olga, ekaterina jne
Olga oli Kippari Kallen vaimo!
Yksi viimeisen tsaarin tyttäristä oli Olga.
Ei kaikki nimet missä on c ole mitään lähiönimiä
Kansainväliset nimet on oikeastaan aika tylsiä, Anna, Maria, Matilda, Sara, Otto, Daniel
Vierailija kirjoitti:
Kyllä noita nimiä kannattaa vähän makustella, että nimi on uskottava riippumatta siitä, minkälaisen elämänpolun lapsi valitsee.
Teollisuusneuvos Jimi Möntinen, Emeritusprofessori Mirella Pöntiäinen, Kansliapäällikkö Rico Adrian Virtanen jne.
Tuosta keskimmäisestä:
Ensiksikin, eläkkeelle jäänyt ja "täysin palvellut" naisprofessori on emerita.
Toiseksi, mitä vikaa tai epäuskottavaa Mirellassa on? Eihän se edes ole (minun mielestäni?) mitenkään erityisen "ulkomaalainen" tai epäsuomalainen - ainakaan enempää kuin esim. Linda, Linnea, Raakel, Miranda tai esim. Katarina.
Tuo miehen nimi Jimikään ei muuten olisi ihan epäuskottava tai "lähiökamaa", mutta erityisesti Suomessa se luo aina mielleyhtymiä keskioluen ja pillereiden sekakäyttäjään: esim. sen vasemmistolaisen sahanpurupään, joka meni räkimään kansallismielisten nuorten miesten kokoontumista ja sai sitten itse turpaansa ja kuoli tuossa muutama vuosi sitten Helsingissä - ja joka itse oli netissä haaveillut juutalaisten joukkotuhonnasta - ja joka taisi vielä joitain kovempiakin aineita imeä kun oli juuri teoriassa vieroitusohjelmassa mutta jätti sen kesken ja alkoi uudestaan knarkata; hänen nimensähän oli tietenkin Jimi.
Johnnie Walker Drinking Man
Wt- nimien kantajat (tyyliin Janessa, Adessa, Feeli) eivät menesty elämässä, koska vanhemmilta ei ole periytynyt älyä yhtään.
Kannattaa huolehtia lapsen kasvatuksesta ja mahdollisimman hyvästä koulutuksesta, niin lapsi menestyy elämässään, olipa nimi sitten Maria, Jannica, Veeti tai Mikael.
Älä ainakaan Muhamedia, Mahmadia tai Alia tms. anna nimeksi. Tällaiset nimet vilisevät, kun lapseni kertovat koulunsa pahimmista häiriköistä.
Onneksi sain tylsän kasarinimen. Vasta kun aloin huomata yhtäläisyyksiä Janna Jeminoilla, niin olin ekaa kertaa tyytyväinen tuiki tavalliseen nimeeni. Eipähän kukaan irvistele työn hakemisessa, kun nimi on tyyliä Eveliina Laura Virtanen.