Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi itket hautajaisissa?

Vierailija
17.09.2025 |

Minua ahdistaa, kun sattuu tällainen tunteitaan hallitsematon samaan tilaan. Voithan itkeä ollessasi vessassa yksin. Hillitty käytös ihmisten keskuudessa on sivistyksen merkki.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa sellainen provo tähän aamuun.

Vierailija
2/57 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset reagoivat tunnelmaan. Hautajaisisissa se on harras. En minäkään yleensä itke hautajaisissa, mutta isäni hautajaisissa aloin itkemään, kun pappi kertasi rakkaan isäni elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurooppalainen itkuvirsityyli hautajaisissa on typerää. Pitäisi juhlia kuten Etelä-Amerikassa.

Vierailija
4/57 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan naisten "tunteiden näyttämisestä" on pelkkää esitystä, "näyttelemistä", koska niin "kuuluu" tehdä...

Vierailija
5/57 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itken, jos itkettää. Itken siellä, missä itken. Itken vaikka ruokakaupassa, jos siltä tuntuu. Sinun ei tarvitse millään tavalla osallistua tai reagoida itkuuni. Se on minun asiani, miksi itken tai en itke.

Itkisit sinäkin joskus, niin ei niin paljon ahdistaisi. 

Minua ahdistaa se, kun ihmiset ahdistuvat minun itkustani.

Vierailija
6/57 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suru 😢

Vierailija
7/57 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkohan naisten "tunteiden näyttämisestä" on pelkkää esitystä, "näyttelemistä", koska niin "kuuluu" tehdä...

Minä itkin oman lapseni hautajaisissa, ja sinä sanot että se on pelkkää esitystä ja näyttelemistä, koska niin kuuluu tehdä. Lapseni isä ei tullut oman hautajaisiin, koska oli kännissä. Mitä luulet, kummallako meistä on parempi suru?

Vierailija
8/57 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eurooppalainen itkuvirsityyli hautajaisissa on typerää. Pitäisi juhlia kuten Etelä-Amerikassa.

Järjestä sinä sitten omalla äidillesi, isällesi, siskollesi, puolisollesi, pojallesi ja tyttärellesi eteläamerikkalaiset hautajaisjuhlat.

Vierailija
9/57 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provot menee aina vaan hullummiksi. Hautajaisissa on luonnollista itkeä, kun rakas ihminen on kuollut.

Vierailija
10/57 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lestadiolainen kuten kälyni joka sisarineen hymyili äitinsä hautajaisissa kun tämä pääsi "parempaan paikkaan" eli taivaaseen. Se on kuulemma se uskovaisten suurin halu ja tavoite. Siis minä itken jos suru on liian suuri kuten mummoni kuollessa. 

Vierailija
11/57 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aika kova itkijä, mutta en koskaan itse muiden nähden. Aviomiehenikään ei tiedä, kuinka paljon oikeasti itken. Omien vanhempieni hautajaisissa en itkenyt. Eilen itkin äitiäni yksin kotona ollessani, mutta hautajaisissa ei edes itkettänyt. En tiedä mikä mulla on. 

Vierailija
12/57 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyisi olla kohtalaisen tunnekylmä ihminen jos pystyisi olemaan itkemättä hautajaisissa. 

Vierailija
13/57 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n hautajaisissa 🥳💃

Vierailija
14/57 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en itke koskaan. En ole itkenyt kertaakaan aikuisena ollessani.

Vierailija
15/57 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olepas provo hiljaa.

Vierailija
16/57 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aika kova itkijä, mutta en koskaan itse muiden nähden. Aviomiehenikään ei tiedä, kuinka paljon oikeasti itken. Omien vanhempieni hautajaisissa en itkenyt. Eilen itkin äitiäni yksin kotona ollessani, mutta hautajaisissa ei edes itkettänyt. En tiedä mikä mulla on. 

Itkupilli olen minäkin, mutta isäni, isovanhempieni ja anoppini hautajaisissa olen ollut kuivin silmin vaikka sydän murskana. Miksi? 

Vierailija
17/57 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärtänyt. Eihän euroopassa vainajaa itketäkään vaan jälkeen jääneitä.

Vierailija
18/57 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en itke koskaan. En ole itkenyt kertaakaan aikuisena ollessani.

Se nyt ei ole mikään kehumisen aihe. Et ole ilmeisesti myöskään haudannut omaa lastasi.

Vierailija
19/57 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsimääsi sivua ei löytynyt.

Vierailija
20/57 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on sinun tapasi itkeä ja surra. Se on ihan yhtä oikea kuin joku muukin tapa.

Hautajaisissa itketään usein myös ns. kollektiivista itkua. Eli kun yksi aloittaa, se tarttuu muihinkin. Ja sitä ahdistaa, joka ei uskalla itkeä, koska pelkää miehisyytensä hajoavan muutamaan kyyneleeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä