Miksi itket hautajaisissa?
Minua ahdistaa, kun sattuu tällainen tunteitaan hallitsematon samaan tilaan. Voithan itkeä ollessasi vessassa yksin. Hillitty käytös ihmisten keskuudessa on sivistyksen merkki.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Sehän kuoli jo aikoja sitten, silloin itkettiin. Hautajaisissa itkeminen on performanssi.
Se, että sinä tai joku muu esittää ei merkitse että kaikki tekisivät niin.
Ei kyllä käy edes sääliksi sun kaltaiset vikapäät.
Hellanlettas kun ap:ta ahdistaa kun joku hautajaisissa itkee. Pitäisiköhän hänen jättää surujuhlat väliin tai napata parit pamit ennen hautajaisiin menoa? 🙄
Ap, miksi sinun pitää juuri hautajaisiin mennä ahdistumaan, ärsyttäviä nämä ahdistuvat henkilöt, pilaavat hartaan tilaisuuden. Jää kotiin seuraavan kerran.
Onkohan tämä "Silppu"? Sitähän ei ole vähään aikaan näkynyt? On joskus tainnut jopa olla samantapainen aloituskin.
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi sinun pitää juuri hautajaisiin mennä ahdistumaan, ärsyttäviä nämä ahdistuvat henkilöt, pilaavat hartaan tilaisuuden. Jää kotiin seuraavan kerran.
Ei ap oikeasti ahdistu yhtään mistään. Saa jotain sairasta "hupia" näillä provoillaan, joita nytkin teki useamman itkemisestä. Suoraan poistoon vaan!!!
Miksi ap on olemassa, kuluttamassa maapalloa? Eihän siitä ole kuin riesaa.
Meidän kirkossa ei ole kuin ulkohuussi pihan perillä eli sinnekö on kesken siunaustilaisuuden rynnättävä jos alkaa itkettämään??? Jos useampaa alkaa itkettämään niin huusseihin ei kaikki mahdu eli joutuu itkuvuoroaan jonottamaan, ja pappi saattaa trafiikista närkästyä. Varmaan seuraaviin hautajaisiin on tilattava paljon bajamajoja ja hyvähermoinen pappi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonkohan naisten "tunteiden näyttämisestä" on pelkkää esitystä, "näyttelemistä", koska niin "kuuluu" tehdä...
Minä itkin oman lapseni hautajaisissa, ja sinä sanot että se on pelkkää esitystä ja näyttelemistä, koska niin kuuluu tehdä. Lapseni isä ei tullut oman hautajaisiin, koska oli kännissä. Mitä luulet, kummallako meistä on parempi suru?
Ei suruja voi verrata.
Vierailija kirjoitti:
Minä en itke koskaan. En ole itkenyt kertaakaan aikuisena ollessani.
Tuo on merkki narsistisesta persoonallisuushäiriöstä. Ei todellakaan mikään ylpeilyn aihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt ei ole mikään kehumisen aihe. Et ole ilmeisesti myöskään haudannut omaa lastasi.
Kyllä olen haudannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ehkä tunnekylmä?
Mitä tuota kyselemään? Tuo sanonta; "en ole itkenyt kertaakaan aikuisena ollessani" kertoo tuosta tyypistä kaiken.
Ikävää ja pelkoa. Yksi on joukosta poissa (missä???) ja se itkettää.
Sekin itkettää, kun katsoo arkkua ja tajuaa, missä se on.
Hautajaisissa kaikki on pielessä ja edes kakku ei lohduta.
Menetkö hautajaisissa vessaan itkemään.?
Minä en itkenyt läheisteni hautajaisissa. Tiedostan että olen narsistinen ja minulla on diagnosoitu persoonallisuushäiriö myös. Aloittajan ja muutaman ketjussa kommentoivan kannattaisi hakeutua mielenterveyspalveluiden piiriin, vihamielisyys muiden surun tunteita kohtaan voi johtua omasta käsittelemättömästä traumasta ja mt-ongelmista, kyvyttömyydestä kohdata itseä. Näitä voi käsitellä terapiassa.
Totta, se tavallaan puhdistaa.