Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teet kun Windows 10:n päivitykset lakkaavat ensikuun puolivälissä

Vierailija
16.09.2025 |

Vaihdatko Linux-käyttöjärjestelmään, hankitko uuden koneen jos nykyisesi ei tue Win11:a, törsäätkö 1500-2500 euron Appleen, jatkatko tietoturvattomalla 10:lla?

Omalla kohdalla Win11 ei ole vaihtoehto koska sen käyttöliittymä ja sen personointi on tehty todella kömpelöksi. Oletusasetuksilla 11 on kuin pienten lasten klikkaa ja opi-tabletti.

Suunnitelmasi?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asenna Windows 11 sitä tukemattomaan koneeseen Fly By 11 avulla. Ongelma ratkaistu

https://github.com/builtbybel/Flyoobe

Toinen tapa on Rufuksella

Mitä te horisette? Sen kuin vain USB-tikulta asentaa ihan virallisesta asennusmediasta. Ei todellakaan tarvi eikä kannata käyttää jotain hämäriä kolmannen osapuolen pierusoftia.

Mistä sellaisen tikun saa, josta tuosta vaan voi asennella ohjelmia? Ei minun USB-tikuillani mitään asennusmedioita ole. Ihan vain omia tiedostojani. 

eri

Ihan Microsoftin virallisilta sivuilta voi ilmaiseksi ladata Windows 11 asennusmedian. Mutta en suosittele jos osaaminen on tuota tasoa.

Vierailija
82/90 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tartte omaa tietsikkaa kun oon pilvessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsen jotain Linux-pohjaista toiseen koneeseen. (siitä tuki loppuu just)

Uudemmassa koneessa Win 11. 

Vierailija
84/90 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitsen jotain Linux-pohjaista toiseen koneeseen. (siitä tuki loppuu just)

Uudemmassa koneessa Win 11. 

Kokeile puupalikkaa pönkkänä niin saat tuen koneelle

Ikeassa on puisia tukia puhelimille ja tableteille, varmaan tietokoneillekin löytyy

Vierailija
85/90 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asenna Windows 11 sitä tukemattomaan koneeseen Fly By 11 avulla. Ongelma ratkaistu

Mitä te horisette? Sen kuin vain USB-tikulta asentaa ihan virallisesta asennusmediasta. Ei todellakaan tarvi eikä kannata käyttää jotain hämäriä kolmannen osapuolen pierusoftia.

Mistä sellaisen tikun saa, josta tuosta vaan voi asennella ohjelmia? Ei minun USB-tikuillani mitään asennusmedioita ole. Ihan vain omia tiedostojani. 

eri

Ihan Microsoftin virallisilta sivuilta voi ilmaiseksi ladata Windows 11 asennusmedian. Mutta en suosittele jos osaaminen on tuota tasoa.

Kysyttiin USB-tikusta, ei verkkosivulta. Et sinä verkkosivulta lataamiseen mitään USB-tikkuja tarvitse. Ei kannata olla ylimielinen, kun osaaminen on tuota tasoa. 

Vierailija
86/90 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Ja mihin sä sitä tikkua tuossa tarvitset? Verkkosivuilta mediat latautuvat suoraan koneelle, jos arvon "asiantuntija" ei vielä tiennyt. 

Vierailija
87/90 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirryn VIC 20 käyttöön.

Olen jo niin moderni, että möin kesällä Vic-20:n keräilijälle. Piti vielä testata, ja hyvin pystyi edelleen ohjelmoimaan.

Aktiivikäytössä pysyy win10, en tee sille mitään. Pankkiasiat hoidan kännykällä, tietokone on opiskeluja varten. Sillä kun on parempi kirjoittaa kuin kännykällä.

Vierailija
88/90 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ubuntu.

Mulla oli joskus muinoin vanhassa läppärissä ubuntu, koska kone oli todella pienitehoinen ja ubuntu oli riittävän kevyt pyörimään siinä 

Voisi varmaan taas alkaa käyttämään sitä 

Vierailija
89/90 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on edelleen Windows95.

Vierailija
90/90 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

W11:sen saa kyllä konffattua ihan järkeväksi työkoneeksi. Mutta, itse suosin silti macbookkia.

Työkoneena Windows on ok koska töissä on  it-tuki. 

Kotona vaihdoin Linuxiin silloin kun XP:n päivitykset loppuivat. Kone on tietenkin vaihtunut moneen kertaan. Linux jakeluista olen käyttänyt useimmiten Ubuntua ja sittemmin Mintiä.