Taloyhtiön asentama palovaroitin
Ihan suoraan stanssta. Varoitin kytketty sähköverkkoon ja nyt joku ongelma niin että sähkökaappi piippaa. Varoittimiin ei voi koskea niin että piippaus loppuisi, huoltomieheen ei saa yhteyttä. Arggggh.
Kommentit (33)
Ne ei nykyään vaihda edes pattereita vaan koko hökötyksen samantien. Eli soita sinne huoltoon uudestaan. Eikä se piipitys sähkökaapista tule vaan siitä hälyttimestä että patteri on kulunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varoittimesta voi olla paristo tyhjänä, sen voi vaihtaa itse
Kuuluu taloyhtiölle/kiinteistöhuollolle
No jos haluaa sen piippauksen loppuvan niin kannattaa vaihtaa. Toki jos se ei häiritse niin antaa piipata
Ei noissa sähköverkossa kiinni olevissa varoittimissa ole mitään pattereita.
Ainakin meidän taloyhtiössä on.
Missä taloyhtiössä ei ole huoltomiehelle 24/7 päivystystä? Porvoossako tälläisiä?
M59+
Vierailija kirjoitti:
Ne ei nykyään vaihda edes pattereita vaan koko hökötyksen samantien. Eli soita sinne huoltoon uudestaan. Eikä se piipitys sähkökaapista tule vaan siitä hälyttimestä että patteri on kulunut.
Hirveää tuhlausta. Patterit pitää vaihtaa kerran vuodessa, mutta hälyttimen käyttöikä voi olla kymmenen vuotta. Se on myös ongelmajätettä.
M-1965 kirjoitti:
Missä taloyhtiössä ei ole huoltomiehelle 24/7 päivystystä? Porvoossako tälläisiä?
Meidän taloyhtiössä ei ole edes huoltoyhtiötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu taloyhtiölle/kiinteistöhuollolle
Taas yksi sääntö, joka opettaa ihmiset kädettömiksi. Kuulemma kaksi ihmistä säästyy elävien kirjoihin/vuosi, kun tämä ruljanssi on kehitetty ja käskytetty. Hurraa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko sun mielestä patterin sellainen joka saa virran suoraan sähköverkosta? Taitaa piipata kaappi siksi, että on jännite piikki jossain
Tyhmyyttäsi länkytät. Niissä ON varmistusparisto.
Tämä palovaroitin asia siirrettiin taloyhtiöiden vastuulle, koska uusavuttomia, tietämättömiä ja suomenkielen osaamattomuus aiheutti tulipaloja ja kuolemia. Esim Hakunilan tapaus oli sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko sun mielestä patterin sellainen joka saa virran suoraan sähköverkosta? Taitaa piipata kaappi siksi, että on jännite piikki jossain
Kuulemma patteri kestää kymmenen vuotta. Näkee, jos elää.
Vierailija kirjoitti:
Tämä palovaroitin asia siirrettiin taloyhtiöiden vastuulle, koska uusavuttomia, tietämättömiä ja suomenkielen osaamattomuus aiheutti tulipaloja ja kuolemia. Esim Hakunilan tapaus oli sellainen.
Minusta onkin hyvä kun siirrettiin, en edes pystyisi vaihtamaan patteria niin huoltomiehet kävivät asentamassa laitteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuro EI ole velli. 10 vuoden patterimalli on eri asia kuin verkkokäyttöinen varmistuspatterilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuro EI ole velli. 10 vuoden patterimalli on eri asia kuin verkkokäyttöinen varmistuspatterilla.
Eikä mikään patteri kestä kymmentä vuotta. Korkeintaan varmaan kaksi. Meillä vaihdetaan sähkökäyttöisiin paristo joka vuosi.
Mutta mistä päättelet että se on palohälyttimen piipitys siellä sähkökaapissa?