Äitiyspakkaus 2007
Joko joku on ehtinyt saada uunituoreen äitiyspakkauksen? Vai onko se edes mahdollista...? Kelan nettisivuillahan sanotaan: " Äitiyspakkaus vaihtuu vuosittain. Uusi pakkaus otetaan käyttöön sitten, kun aiempi pakkaus on jaettu loppuun. Tuolloin julkistetaan myös seuraava äitiyspakkaus Kelan nettisivuilla." Kelan sivuillahan ei ole vielä tämän vuoden pakkausta... Ymmärsinkö oikein: nyt jaossa on vielä viime vuoden pakkaus?! Kannattaisikohan siis sittenkin odotella vielä kaikessa rauhassa ennenkuin " ryntään" täyttämään hakemusta... Mieluummin ottaisin tämän vuoden pakkauksen :) Terkkari lupasi lähettää mulle sisäisessä postissa raskaustodistuksen huomenna, kun se vaadittu 154 raskauspäivää tulee täyteen. (Olemme töissä saman terveyskeskuksen alaisuudessa.) En edes kysynyt, voisiko sen lähettää... Terkkari itse ehdotti asiaa. Hän lisäsi tosin, että eihän hakemuksella kiirettä ole, mutta että jos haluan laittaa sen jo vireille, niin hänpä pistää todituksen tulemaan...
Hanna rv21+6
Kommentit (24)
kaveri sai pakkauksen tänään ja vanha oli, tuskin kukaan on saanut uutta vielä tähän aikaa..
Eli puku on sellainen beigesävyinen, 2 vetoketjua (jesss, esikoisella oli h&m:stä ostettu jossa oli 2 ja se oli KÄTEVÄ), makuupussi kuulema sellainen missä jotain neliöitä(?), erivärisiä vähän " retrohtavasti" , vaatteiden sävyt keltaisia ja sinisiä. Ne pikkutumput kuulema kauniin siniset. Värit eivät kuulema itään plattuja vaan sellaisia heleämpiä. Sitten sanoi, että vaikka kuulostaa poikamaiselta, on sangen unisex! Kestovaippaa naureskeli. Kevyttoppapuku on kuulema ihana, siitä saa kädet ja jalat suojaan. Sen väri kuulema hitusen " hassu" , mutta ihana. Apuah, mitäs se lakanoista sanoi...vai kysyinkö edes?? (raskaus pehmittää pään) En oikeasti enää tänään näemmä muista mitä eilen kyselin *nolo*
Enempää en ehtinyt kysellä kun päivä päättyi ja nähdään seuraavaksi vasta 6 viikon päästä, no jos sitten olisi jo Kelan sivuilla kuvia =)
Ei sitä pakkausta ja äitiyspäivärahaa tarvitse hakea samalla kaavakkeella.
Voithan jättää sen rahahakemuksen nyt, varsinkin jos tuloissasi ei tule olemaan oleellista muutosta seuraavan muutaman kuukauden aikana. Pakkaushakemuksen voit sitten laittaa lähempänä la:ta, viim. siis sen 2kk aikaisemmin.
Itse tein päinvastoin, koska olin malttamaton saamaan sen pakkauksen. Laitoin siis sen hakemuksen sisään kun tuli rv 22 täyteen, rahahakemuksen vein sitten myöhemmin palkanlaskentaan.
Kun olet toimittanut sen raskaustodistuksen kelaan ensimäisen hakemuksen kanssa, niin sitäkään ei tarvitse enää uutta hommata, jos paperit eri aikaan jättää.
ja Pippurimamma, kerro nyt vähän yksityiskohtia?:)
t:utelias, jolla LA heinäkuussa:) pohdin että pidänkö kiirettä hakemuksen kanssa että saisin viimevuoden pakkauksen, vai jätänkö viimetippaan, että saisin tämänvuotisen;)