Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sijaisperheitä?

27.02.2006 |

kuulisin mielelläni kokemuksia sijaisperheenä" toimimisesta" ,perheen arjesta,iloista ja vaikeista asioista mitä mieleen tulee..

kiinnostaisi myös miten päädyitte sijaisvanhemmiksi ja yleensä kaikki aiheesta.

olen kotiäiti tampereelta ja tulevaisuudessa haaveilen myös sijaisäitinä olemisesta,sillä sydämessä on vielä tilaa! :)

terkuin nasuli

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitimme Pelastakaa lapset ry:n sijaisvanhempien valmennuksen viime syksynä. Nyt ollaan loppusuoralla. Minä olen ollut kotona lasten (2) kuusi vuotta ja töihin kodin ulkopuolelle lähtö ei kiinnosta. Mies on töiden takia paljon pois kotoa ja on tultu siihen päätökseen, että minä pysyn kotona.

Biologisia lapsiakin vielä haluttiin, mutta sitten ajateltiin, että hei, onhan maailmassa jo valmiina kotia tarvitsevia lapsia. On sellainen tunne, että rakkautta riittää. Asumme maalla ja meillä on eläimiä. haaveissani on aina ollut suurperhe. Eli suunnittelemme, että aloitamme yhdellä sijoitetulla ja sitten vuoden parin päästä tarjoaisimme kotia uudelle lapselle.

Olemme toimineet Pelan kautta tukiperheenä neljä vuotta ja se on hyvää esikoulua sijoituksia ajatellen... Ota toki yhteyttä esim. Pelastakaa Lapset ry:n työntekijöihin ja kysele. Miltä tuntuisi alkaa tukiperheeksi? Eli lapsi/lapset tuli teille noin kerran kuukaudessa viikonlopuksi?

Vierailija
2/2 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on oikeestaan täsmälleen sama tilanne ja ajatukset kuin sulla.

eli kotiäitinä olen ollut reilu 7v(4 lasta)eikä töihin lähtö kiinnosta,vaan nautin lasten kanssa arjesta kotona..pienin on meillä vasta vajaa 5kk,mutta silti toivon vielä lisää lapsia meille.samoin ajattelen että eihän lapsen ole pakko olla biologinen,varsinkin kun meille on se onni jo suotu.

iso talo maalla on myös meillä haaveissa,mutta toistaiseksi rivari lapsiystävällisellä alueella saa kelvata ;) .

olen ajatellut tukiperhetoimintaakin kyllä..enemmän silti tuo sijaisvanhemmuus kiinnostaa.

kertoisitko miten teillä valmennus etenee,millainen se on?

onko niin että sijaislapsi tulee aina perheen nuorimmaksi?kuinka pitkä prosessi edessä olisi?onkohan muuten rajoittava tekijä kun meillä on jo 4 biologista lasta?

liityin juuri PELAn jäseneksi ja ajattelin myös ottaa yhteyttä sinne tässä asiassa,mutta olisi silti kiva kuulla ajatuksia! =)

-nasuli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla