Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS mielipide: kaikki eivät kestä arjen ääniä ilman kuulokkeita

Vierailija
16.09.2025 |

Hohhoijaa. Ymmärrän, jos kyseessä joku erittäin vaikean tason autisti, mutta hänellä on jo muutenkin avustaja mukana.

Normaalit ihmiset kulkekoot luomuna.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi alettiin jahdata tupakoitsijoita ja väitettiin että savu haittaa ja on inhottavaa. Resilienssi laski ihmisillä. Kyllä ennen kestettiin sitä tupakankin savua ihan noin vain. Mutta sitten vihervasemmito kielsi tupakoinnin lähes kokonaan. Kokoomus puolusti tupakointia viimeisenä. Ajatella.

Yksilönvapauksien puolesta viimeisenä. Mutta nyt on niin että tupakointi on rajoitettu tosi pahasti kaikkialta. 

Nyt seuraavaksi melu. Melu pitää estää. 

Eli julkinen autoilu metelin vuoksi ja savun vuoksi tullaan kieltämään. Kaikki lähti tupakoinnin poistamisesta työelämästä.

Pieni sormi annetaan ja lopulta koko käsi on poissa.

Vierailija
42/50 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosilla kuulokkeet, minulla on headset päässä. On katu-uskottavampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ap, minulla on sairaus nimeltä Menieren tauti. Ko taudin oireisiin kuuluu tinnitus. Useinmiten ko äänet saa kuulumattomiin vain soittamalla esim musiikkia kuulokkeista. 

Kokeile itse kuunnella piipitystä kortistasi 24/7, ja tule sitten kertomaan, että onko se kuulokkeiden käyttäminen hyvä, vai huono asia....

Vierailija
44/50 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon parempi ne kuulokkeet on, kuin tää nykyurpojen äänet täysille ja kaikki joutuvat kuulemaan heille mieluista äänisaastetta. Varsinkin ulkkikset ja lapset/nuoret harrastavat tätä. EI KIITOS!

Kertoisitteko lisää näistä kuulokkeista, jotka oikeasti vaimentavat kaikki äänet? Onko sellaisia oikeasti olemassa? Itsellä vastamelukuulokkeet ja vaikka omat äänet täysillä tunkeutuu muiden tuottama melusaaste läpi.

Oma vuosia vanha sonyn huippumalli toimii aika hyvin, vaikkei kaikkea ääntä suodatakaan. Ja kun nää pehmusteet alkaa olla aika loppuunkäytetty niin suodattaa entistä vähemmän. Bosea on jotkut kanssa kehuneet.

Kokeilin jotain nappeja joiden piti suodattaa jotain muttei ne tuntuneet oikein istuvan korvaan eli äänet tuli liikaa läpi. 

Vierailija
45/50 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bussissa tai junassa ei kannata pitää kuulokkeita ja pitää olla muutenkin varuillaan. Néégerit ovat viimeaikoina alkaneet puukottamaan valkoisia ihmisiä niskaan ja kaulaan. Paljon kuolonuhreja jo lyhyessä ajassa. 

"Paljon kuolonuhreja" -> yksi mt-ongelmainen YHDYSVALLOISSA.

Jätä se ylilautailu ja youtube vähemmälle niin mielenterveytesi kiittää ja voit kulkea vapautuneemmin yksiösi ulkopuolella.

Jos suuhengittäjä seuraisi uutisia ulkomailta vähän enemmän tietäisi että näitä viharikos-puukotuksia on melkein joka päivä useampia jenkeissä, ja yllättäen myös Euroopan maissa. 

Tuo puukottaja oli rasse-afro.

Piti vain oikaista. 

https:

Ihan vaan perus mielenterveysongelmainen. Ihonvärillä ei mitään tekemistä asian kanssa.

Liki kaikki tapaukset joissa Suomessakin henkilö on yhtäkkiä käynyt ventovieraan kimppuun liittyvät vakaviin mt-ongelmiin joita ei ole kyetty hoitamaan maan terveydenhoitojärjestelmässä."

Kenelläkään ei ole mitään syytä Suomessa puolustella tuota rumaa nistiä jolla oli selvästi rasistinen motiivi "i got the white girl" Jenkeissä on ihan oikeasti ongelmana afrojen rasse-väkivaltateot vaaleaihoisiin. Näistä voi lukea lisää jos kiinnostaa, Ei ole kenellekkään hyödyksi että näitä jenkkilän tapahtumia vähätellään ja verrataan joihinkin Suomessa sattuneisiin juttuihin ffs. Kaikki afro-matkustajat jättivät tytön kuolemaan yksin, jo se kertoo kaiken..(ne jotka tulivat avuksi olivat myöhempää erää) 

Tästä on turha jauhaa enempää tässä ketjussa, OT. 

Vierailija
46/50 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kerrostalossa urpo alkanut pitämään yksiötään kuntosalina, se tärinä kuuluu kuulokkeidenkin läpi. 

Vierailija
47/50 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon parempi ne kuulokkeet on, kuin tää nykyurpojen äänet täysille ja kaikki joutuvat kuulemaan heille mieluista äänisaastetta. Varsinkin ulkkikset ja lapset/nuoret harrastavat tätä. EI KIITOS!

Kertoisitteko lisää näistä kuulokkeista, jotka oikeasti vaimentavat kaikki äänet? Onko sellaisia oikeasti olemassa? Itsellä vastamelukuulokkeet ja vaikka omat äänet täysillä tunkeutuu muiden tuottama melusaaste läpi.

Mulla on nappikuulokkeina Samsungin vastamelukuulokkeet ja ne kyllä hyvin blokkaa esim. salilla kajareista tulevan diskojytkeen. Sangalliset vastamelukuulokkeet on nykyisin Sonyn ja ne myös toimii esim. junassa kälättävät haipuu pois. Käytän myös Loop earplugeja, jos haluan vain rauhaa, enkä mitään ääntä. Ne on tosi hyvät tulpat. Ei paina korvissa, eikä tule sellaista veden alla uppeluksissa oloa. 

Vierailija
48/50 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bussissa tai junassa ei kannata pitää kuulokkeita ja pitää olla muutenkin varuillaan. Néégerit ovat viimeaikoina alkaneet puukottamaan valkoisia ihmisiä niskaan ja kaulaan. Paljon kuolonuhreja jo lyhyessä ajassa. 

"Paljon kuolonuhreja" -> yksi mt-ongelmainen YHDYSVALLOISSA.

Jätä se ylilautailu ja youtube vähemmälle niin mielenterveytesi kiittää ja voit kulkea vapautuneemmin yksiösi ulkopuolella.

Jos suuhengittäjä seuraisi uutisia ulkomailta vähän enemmän tietäisi että näitä viharikos-puukotuksia on melkein joka päivä useampia jenkeissä, ja yllättäen myös Euroopan maissa. 

Tuo puukottaja oli rasse-afro.

Piti vain oikaista.&nb

Ja sieltä heti alapeukku. Jollakin suomalaisella sontanaamalla on on pakkomielle palvoa ja puolustella jopa jenkkilän m.ustanaamoja ja niiden väkivaltaa. Hyvin menee Suomi. 

Vierailija
49/50 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nappikuulokkeina Samsungin vastamelukuulokkeet ja ne kyllä hyvin blokkaa esim. salilla kajareista tulevan diskojytkeen. Sangalliset vastamelukuulokkeet on nykyisin Sonyn ja ne myös toimii esim. junassa kälättävät haipuu pois. Käytän myös Loop earplugeja, jos haluan vain rauhaa, enkä mitään ääntä. Ne on tosi hyvät tulpat. Ei paina korvissa, eikä tule sellaista veden alla uppeluksissa oloa. 

En ikinä menisi salille, jossa diskojytke.

Vierailija
50/50 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääniyliherkkyys autisteilla ei korreloi millään lailla autismin "vaikeuden" kanssa. Jatkuvasti avustajaa tarvitsevalla, kehitysvammaisella autistilla ei välttämättä ole lainkaan ääniyliherkkyyttä, ja sillä hyvin elämässä pärjäävällä akateemisesti koulutetulla autistilla voi olla niin paha ääniyliherkkyys, että ei voi liikkua missään ilman kuulokkeita. 

Ääniyliherkkyys nimenomaan on ncbi.gov:.n mukaan yhteydessä *korkeasti* funktioivaan autismiin jossa henkilöllä on korkea ÄO. Matalasti funktioivalla autistilla ei yleensä ole mitään aistiärsykeongelmia.

HFA-henkilö (highly functioning autist) ei välttämättä pysty edes nukkumaan yöllä yksin kotona ilman korvatulppia koska pieni rasahdus tai sateenpisara joka osuu ikkunalautaan herättää välittömästi. Tällaiselle vastamelukuuloke on kyllä taivaan lahja.

Hyvä tavaton. Olenko minä autisti? 

Olen käyttänyt Bosen QC35-kuulokkeita niin kauan kuin niitä on ollut saatavilla. Minulla on niitä kahdet, ja lisänä Sonyn nappimalliset vastamelukuulokkeet. Kotona olen koko ajan kuulokkeet korvilla ja yöllä minulla on tavalliset korvatulpat, joita ilman en nukkuisi hetkeäkään. Kodin ulkopuolella en kuulokkeita käytä, lähinnä siksi, etten halua, että joku sieppaa ne.

Syynä olen pitänyt vain sitä, että viihdyn hiljaisuudessa. Tulipa taas miettimistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi