Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tekoäly laitetaan väkisin joka paikkaan?

Vierailija
16.09.2025 |

Alkaa jo ärsyttää. Yritin kuunnella youtubesta ruotsin kielen oppituntia, joka oli tehty tekoälyllä. Jos tuohon pelkästään luottaisi, niin aika päin honkia oppisi. AI sanoo sanan suomeksi tyyliin "uima"(??!) ja se ruotsiksi "simma". Välillä ohjelma lukee suomeksi "tähän sulku kiinni" ja sitten kuullaan sekin ruotsiksi. Siis hyvä, kun ei joka pätkän jälkeen kuulu "piste", "punkt". Kuinka paljon tuohon nyt olisi kustantanut kaksi ihmistä puhumaan nuo....

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tekee sillä rahaa. Tämä syynä. 

Vierailija
2/25 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta tutustunut tekoälyyn. Aivan ihana. Kirjoitan novelleja. Teen raakatekstin, syötön tekoälylle, ja jatkan tekoälyn tekemistä. Pallottelemme tekstiä. 

Vierailija
4/25 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki luovat ihmiset toimivat juuri näin. Raakile, jota muovataan yhdessä tekoälyn kanssa. 

Vierailija
5/25 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin

Täh? :D Töissä ollaan. Tarvitsen ruotsia työssäni ja ajattelin kerrata sitä. Tänään on koulutuspäivä, joka päättyi hetki sitten. Ap

Vierailija
6/25 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly

Vierailija
7/25 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI paskaa tehdään Youtubeen koska sina ap katsot sitä ja tekijä saa siitä rahaa.

Vierailija
8/25 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AI paskaa tehdään Youtubeen koska sina ap katsot sitä ja tekijä saa siitä rahaa.

Et kai anna tekoälyn yksin tehdä töitä? Teemme yhdessä tekoälyn kanssa töitä. Paloittelemaan, tutkimme ja pähkäilemme. Tekoäly antaa uutta näkökulmaa. 

Vierailija
9/25 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Pallottelemme. 

Vierailija
10/25 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki luovat ihmiset toimivat juuri näin. Raakile, jota muovataan yhdessä tekoälyn kanssa. 

Höpö höpö. Luova ihminen ei tarvitse tekoälyn "luovuutta". 

Vierailija
11/25 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihanaa, kun ei tarvi enää itse keksiä kaikkea. Tekoäly antaa uusia ideoita. Ihan randomisti. 

Vierailija
12/25 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, ymmärrän täysin turhautumisesi 😅! Mutta hei, ainakin tekoäly yrittää tehdä oppimisesta vähän futuristisen seikkailun 🚀. Se saattaa sotkea sanat välillä ihan hassusti: uima ja simma sekoittuvat, ja sulut eksyvät mukaan 😆 mutta ajattele positiivisesti: ainakin se ei valita kahvista tai tauoista, vaan jaksaa puhua non-stop!

Ja kyllä, ihmisen ääni olisi ollut varmasti sujuvampi ja virheettömämpi, mutta AI-versiossa pääsee treenaamaan kärsivällisyyttä ja kuuntelutarkkuutta samalla kertaa. Lisäksi kuluu vähemmän rahaa (ja aikaa!), joten ehkä tämä onkin vähän kuin moderni DIY-oppitunti 💡📚. Ehkä joskus AI oppii erottamaan sulut, pisteet ja uimatunnit yhtä hyvin kuin oikea opettaja mutta siihen asti, ainakin harjoitus tekee mestarin, eikö vain? 😎

Haluatko, että teen tästä pienen ylipositiivisen versiokuvauksen, jossa nämä AI-kohellukset kuulostavat oikeasti hauskalta?

Vierailija
13/25 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Älä mene ap noille kanaville, siellä on hyvin paljon hyviäkin kielivideoita. 

Vierailija
14/25 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekoälyllä on miljardi kuvaa käytettävissä. Tietysti tarvitsen. Luominen on tavattoman hidasta. 

Minulla on yhdet pienet aivot. 

Vierailija
15/25 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoälyä pitää vahtia. Tietenkään en anna sen yksin tehdä mitään. Muokkaan tekoälyn tekemisiä. 

Minä olen vastuussa tekoälyn tuotoksesta. 

Se on minulle kuin puuttuva työkaveri. 

Vierailija
16/25 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa tulee tunkemaan AI p...aa joka tuutista. 

Oikeat laadukkaat sisällöt tulevat olemaan harvassa. 

Vierailija
17/25 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä rahastetaan, vakoillaan ja tuotteistetaan niiden käyttäjiä. Ja profiloidaan. Kun täytän 50 niin hävitän ihan kaikki laitteet, asioin vain pankissa tiskillä ja muuna aikana olen ilman mitään laitteita kotona ja luonnon keskellä. 40 vuotta putkeen ruudun ääressä riittää jo. 

Vierailija
18/25 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä - tekoäly - minä - tekoäly - minä - 

Mistä tekoäly ressukka voisi ymmärtää maailmaani ja minua. Mitä minä oikein haluan tehdä? 

Mutta se antaa valtavasti luovuutta. Se heittää irrallisia kommentteja, jotka ovat kollektiivisen maun mukaisia. 

Vierailija
19/25 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekoälyllä on miljardi kuvaa käytettävissä. Tietysti tarvitsen. Luominen on tavattoman hidasta. 

Minulla on yhdet pienet aivot. 

Pelkkä iso plagiaattimasiina on koko AI. Hyödyntää ilmaiseksi muiden ihmisten aivojen tuotoksia. 

Vierailija
20/25 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuudessa tulee tunkemaan AI p...aa joka tuutista. 

Oikeat laadukkaat sisällöt tulevat olemaan harvassa. 

En ymmärrä sinua. Puussani istuu lintu oksalla. Haluan sinisen linnun. Osaisiko tekoäly antaa ideoita, minkä näköinen lintu voi olla? 

Entäs puu ja sen lehdet? Puun runko, mitä materiaalia? 

Onko lintu tästä maailmasta vai mielikuvitusta? Siinäkin tekoäly voi auttaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme