Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salilla käy yksi tyttö, joka vaikuttaa menevän kohti anoreksiaa

Vierailija
16.09.2025 |

Hän on aina siellä kun käyn ja laihtuu koko ajan.

Mutta sukunsakin varmasti huomaa asian eikä voi tehdä mitään.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nähnyt samanlaisen tytön. Kun kävi suihkussa, pitkiä hiuksia jäi tukottain välillä lattialle. En ole mikään terveysalan henkilö, mietin vain voisiko edes joku ulkopuolinen mitenkään auttaa. 

Naapuri on normaalipainoinen ja hänellä lähti tukottain hiuksia, mutta onkin pälvikalju joka on autoimmuunisairaus, myös pelkkä stressi voi aiheuttaa hiusten lähtöä 

Vierailija
42/54 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arviolta minkä ikäinen tyttö? Sitä se teettää valitettavasti, kun joka puolella mylvitään jostain, että ihminen on terveimmillään kun on luuranko ja arvostellaan jumankauta vuosikausia painoa ja ulkonäköä. Menkää itseenne arvostelijat!!!

Missä niitä luurankoja muka ihaillaan? En ole niitä ainakaan mainoksissa nähnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee lesboileen sen kanssa, ku oot noin kiinnostunut

Vierailija
44/54 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei anorektikot käy salilla.

Nämä maanisesti treenaavat päätyvät anorektikoksi vaikkakin toisesta syystä.

Käyn samalla salilla 2-3 iltana viikossa mutta ihan satunnaisina päivinä sen mukaan mikä fiilis sattuu olemaan.

Joka kerta kun tulen salille siellä on sama anorektisen näköinen noin 20v nainen stepperillä sotkemassa silmät lasittuneina ja mustat pussit niiden alla aivan tappavaa tahtia. Kun lähden salilta noin tunnin treenien jälkeen se jää painamaan tauotta samaa vauhtia.

Pari kertaa olen juossut stepperin takana olevalla juoksumatolla puoli tuntia ja katsonut kun tämä nainen tarkistaa välillä pulssin näytöltä (kahvoissa metallianturit) ja se näyttää koko ajan 210-220.

Vierailija
45/54 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko fitnes kunnossa? 

Ei ole.

Vierailija
46/54 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko AP:lla ajatusta miten häntä voisi auttaa jos on noin huolissaan?

Sanoin jo, että heitä ei voi auttaa aina edes lääkäri. Ap

Vierailija
47/54 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko AP sinua auttaa lääkäri? Tai jokin muu taho?

Vierailija
48/54 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vain toivoa tytöltä menevän tajun kun paikalla on luotettavia ihmisiä, jotka soittavat hänelle ambulanssin. Sitten lääkäri ehkä huomaa ongelman ja tekee lähetteen syömishäiriöklinikalle. 

Viime aikoina on ollut uutisjuttuja miten somessa jälleen leviää laihuuden ihannointi. Laihat tytöt esittelee kylkiluitaan tiktokissa. Ja videoissa ja kuvissa ihmisethän ei edes näytä yhtä laihoilta kuin luonnossa. Mikä saattaa näyttää kuvissa vielä hyvältä, näyttää luonnossa keskitysleirivangilta. 

Vierailija
49/54 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ymmärrä, miten anorektikkoa voi auttaa. Hän on päättänyt olla syömättä. Ei sille mitään voi. Ap

Vierailija
50/54 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työssä yksikössäni yksi anorektikko. Langanlaiha nainen, jolla selvästi myös kasvot ja posket turvoksissa - ehkä oksentelee. On huonovointisen ja sairaan näköinen ollut jo monta vuotta. Paljon hänellä tuntuu olevan erilaisia sääntöjä ruoan suhteen ja joskus kuulin, kun kieltäytyi lähtemästä lounaalle sillä verukkeella, että oli illalla menossa johonkin tilaisuuteen, jossa syötiin.

Eniten ihmetyttää työkaverit, jotka eivät tajua asian tilaa. Pomo joskus ihastelevaan sävyyn puhui siitä, "kuinka säkin olet niin pieni ja hoikka" ja työkaverit saattavat ruokapöydässä (anorektikko käy kyllä meidän muiden kanssa yleensä lounaalla) puhua kaloreista, laihduttamisesta jne. Tämä yksi istuu silminnähden vaivautuneena ja surkeana siinä vieressä. 

Mun työkaveri myös anoreksiaan taipuvainen, itse puhuu todella paljon siitä kuinka paljon syö, siis että hän on aina syömässä, oikea ahmatti on. Yleensä eväänä 1 jugurtti tai kaurapuuro ilman lisukkeita tai puolikas avokado. Syömisestä puhuu paljon, käytännössä ei syö mitään. Fyysinen työ siis kyseessä. Eipä asia tosin kuulu mulle olenkaan.

Vierailija
51/54 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdi omista asioistasi ap, samoin muut kyttääjät

Vierailija
52/54 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse olen nähnyt niin salilla käy todella hyvinvoivan näköisiä ihmisiä. Osaavat varmaan myös syödä ravintoarvollisesti hyvää ruokaa <3 Liikuntaharrastus usein on myös todella hyvä juttu

Vierailija
53/54 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei tarvitse läskiä itseensä kuin ihan pienen kerroksen ja hyvin toimii. Voihan se näyttää pahalta mutta se onkin sitten katsojien oma ongelma. Katselkaa MM kisojen pidempien matkojen juoksijoita niin toleranssi hoikkuuden näkemiselle kasvaa. 

Vierailija
54/54 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä ei voi suojella omalta itseltään. Lopettakaa turha paapominen, oli ongelma mikä tahansa. 

Väärin. Joskus jonkun tuttavan tai ulkopuolisen sanat, ihan vain kysymys miten sulla menee, se että tulee nähdyksi ja huomioiduksi, voi olla jollekin iso asia ja askel muutokseen. Suomalainen tunnekylmyys ja äärimmäinen individualismi on jokseenkin surullista katsottavaa, ei ihme että ihmiset syrjäytyy ja voi niin huonosti kun kukaan ei oikeasti välitä tai uskalla ottaa kontaktia toiseen ihmiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän