Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hädissään vauvan liikkeistä...

10.04.2007 |

Nyt on menossa rv 26+2 ja eilisen ja tämänpäivän aikana en ole liikkeitä tuntenut. Ei ole edes ollut semmosta samanlaista painon tunnetta kuin aikasemmin. Alan olla jo todella huolissani, pitäisi varmaan huomen aamulla soittaa neuvolaan, että jos vaikka kuunneltaisiin sydänäänet, jos ei siihen mennessä ole mitään tuntunut. Onko muilla näillä viikoilla ollut samanlaista? Voiko vauva vielä tässä vaiheessa pitää tuollaisia taukoja ettei liikkeet tunnu? Potkut kuitenkin olleet tähän asti tosi voimakkaita.

Kiitos jos viitsitte vastailla!!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vauva eilen illalla sitten päätti vähän itsestään ilmoitella.Hyvä niin!!

Mutta, yritin kyllä syödä suklaata ja kaikee mis on mahd paljon sokeria, ja menin selälleen ja makasin aivan hiljaa ainakin tunnin ja koitin oikeen keskittyä liikkeisiin. Vasemmalla kyljellään en pysty ollenkaan olemaan, lonkka rupee särkemään heti ihan pirusti. Ja koitin tökkiä ja hytkytellä mahaa mutta ilman tulosta.

Yleensä se on auttanut kun olen mennyt oikealle kyljelle ja melkein mahalleen, niin silloin on tuntunut, mutta nyt sekään ei auttanut.

Potkut on kyllä olleet tosi kovia, välillä jopa kipeitä.

Mutta mutta, eilen illalla mies sanoi että jutellanpas sille Aimolle oikeen kunnolla, ja painoi päänsä mahan päälle siihen kohtaan missä sen jalat aina on, ja rupes puheleen niin ei menny kauaakaan ku se sanoi että nyt se potkii mua korvaan. Ja kyllä meinas itku tulla kun oli niin onnellinen.

Ja siitä se sitten taas lähti, koko yön se nyrkkeili kylkeen ja naureskelin itekseni, onnellinen kun olin. Mutta kaippa vauva piti sitten vähän jotain taukoa tai en tiedä, mutta nyt kaikki normaalista taas.

Terv. jbaby ja Aimo 26+3

Vierailija
2/10 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen pari viikkoa perässä eli mulla menossa rv 24+2 ja meitin vaavi on todella rauhallinen. Viime viikolla neuvolassa sanoinkin, että kun en juurikaan tunne mitään. Siis varmaan voi yhden käden sormilla laskea ne kerrat kun olen tuntenut potkuja. Ja muuten ei mitään. Voi olla että kun mulla on istukka edessä niin se sekä mun paksut vatsanpeitteet tekee sen ettei liikkeet tunnu. Itseä toki huolestuttaa tasaseen päivittäin mutta kun on ultrattu tai olen käyny neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä niin kaikki on ollut kunnossa. Vauvan kokokin oli kasvanut kolmessa viikossa tuplaten. Rakenneultrassa rv 20 oli 322g ja nyt viime viikolla rv 23+3 oli 656 g.

Joten yritän pysyä rauhallisena kun ei viitsi jatkuvasti olla menossa näytille. Parin viikon päästä onkin sitten 4d ja nähdään taas pikkuinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siinä tulikin että itse olen rv 30 ja tunnen liikkeitä melko vähän..joinain päivinä ei meinaa liikkua olleenkaan ja joinain päivinä liikkuu hieman..eniten nukkumaa mennessä,kun ottaa kylkiasennon niin liikkuu..neuvolassa asiasta puhunut,niin terkkari ei ole huolissaan..itsellä vielä istukka edessä joten vaimentaa liikkeitä..itsestä välillä vain tuntuu pelottavalta kun ei meinaa tuntea liikkeitä..mutta kannattaa käydä ainakin aina äänet kuuntelemassa jos vähänkin siltä tuntuu..meillä ainakin ottavat heti neuvolassa ilomielin vastaan jos haluaa milloin vain kuunteluttaa sydänäänet.

Vierailija
4/10 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa vain keskittyä niin kasvamiseen, ettei niin ehdi nyrkkimatseja vedellä istukan kanssa ;)

Ja tosiaan jotkut vauvat vain ON rauhallisia masussa. Mulla on siis molemmat olleet (kuten aiemmin sanoinkin) todella rauhallisia. Kummastakaan en saanut hyvällä tahdollakaan niitä " vaadittuja" potku/liikemääriä tunnissä täyteen, en enää edes muista mitä ne määrät oli/piti olla. Neuvolassa kirjattiin kuitenkin aina plussat liikkeisiin, koska kuitenkin liikkuivat päivittäin, välillä vähän enemmänkin. Mutta enimmäkseen oli hiljaista masussa. Aikaisin kääntyivät pää alaspäin ja kylkiluita kyllä muista molempien potkineen kipeästikin, ettei istumaan pystynyt, mutta muuten oli rauhaisaa. Istukka oli molemmissa raskauksissa edessä, joten sekin vaimensi liikkeitä ulospäin.

Nyt ovat 1v ja 3v rauhalliset siskokset :)

Vierailija
5/10 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukka mulla on ylhäällä takana, että ei sekään voi olla esteenä potkujen tuntemiselle, aikasemmin vauveli on ollu tosi aktiivinen koko ajan. Ja joka päivä. Ja aina on ultrassa hyvin liikkunu ja kunnon plussat saanu.

4d-ultrassa kun oltiin niin lääkäri naureskeli, että anturi on koko ajan paikallaan mutta vauva liikkuu koko ajan niin paljon ettei meinannut ruutuun saada näkyviin ollenkaan, ja koko ajan sai ettiä että mihin se nyt meni :)

Vierailija
6/10 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin viikko lapin lomalla ja ajattelin että kun on niin paljon touhua ei vaan liikkeitä huomaa/tule kuunneltua. Ja vaikka kuinka sitten öisin makasinkin niitä kuuntelemalla vauva oli todella hiljaa, ei muksaustakakan. Mulla oli heti palattuamme maanantaina neuvola, jossa kaikki ok, liitteitäkin sitten kahden plussan verran ;)

Toivottavasti sullakin kaikki ok... Olen myös lukenut että voimakkaan kasvun jaksoina vauva saattaa olla hiljainen, energia menee kasvamiseen siis.

Rouvaii 30plus5

Vierailija
7/10 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaavat sit sanoa jos kannattaa mennä ultrattavaksi tms. toivotaan et vauva vaan hiljaa ja kaikki hyvin!

Vierailija
8/10 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävitkö näytillä missään? Yksi hyvä keino saada vauvaan liikettä on syödä jotain sokeripitoista, esim. suklaata tai pullaa ja mennä sen jälkeen sohvalle selälleen ja odotella että vauvankin verensokeri nousee. Yleensä sen jälkeen alkaa liikehdintä. Voit myös vähän herätellä vauvaa tökkimällä vatsaa tai " hölskyttämällä" varovasti. Näihin ainakin meidän hiljaiset masuvauvat aina reagoivat.

Minulla on siis molemmat lapset olleet todella rauhallisia masussa -ja ovat sitä myös täällä masun ulkopuolella.

Toivottavasti kaikki on hyvin ja vauvasi vain keskittyy niin kasvamiseen ja kehittymiseen ettei niin ehdi potkiskelemaan. Tulehan kertomaan miten asia edistyy!

Vierailija
9/10 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi liikkeiden jo tuntua ja jos ei niin menisin kyllä itsekin näytille.

Vierailija
10/10 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos selkeesti pitkä tauko, niin kokeile ihan paikallasi oloa. välttämättä itse liikkuessasi et tunnista vauvan liikkeitä (noilla viikoilla se ei kumminkaan hurjan iso vielä ole). lisäksi, jos on tullu epäilyttävän pitkä hiljaisuus, mä olen tökkiny mahaa ja painanu jompaa kumpaa kylkeä sormella. hetken kuluttua se potkaisee siihen kohtaan mihin painaa.