Jyväskylän mukavimmat asuinalueet?
Ja kamalimmat toki mainitkaa myös.
Ollaan pieni perhe muuttamassa Jyväskylään. Vuokralle ainakin alkuun. Mutta haluttaisiin heti löytää paikka missä viihtyy ainakin hyvän tovin, ennen ku ehkä oma asunto tulee kysymykseen. Lapsi alle kouluikäinen, kotona on.
Ois kiva jos ois luontoa, palveluita kuitenkin kävelymatkan päässä, kulkuyhteydet ei hirveän tärkeä asia. Keskustan liepeilläki varmaan viihdyttäisiin. Luonnoksi riittää kyllä puistikko ja sellainen vehreä yleisilme
Kommentit (32)
Kannattaa asua lähellä rautatieasemaa. Siitä ei menee junalla kuin 1,5 h kun hurauttaa Tampereelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainolanranta, Kaijanlampi, Kauramäki, Keljo, Mäki-Matti/Nisula nyt ainakin.
Vältettäviä alueita Pupuhuhta, Huhtasuo ja Kuokkala (keskusta, reuna-alueet turvallisempia) enkä itse asuisi keskustassakaan.
Mitäs vältettävää Kuokkalassa on? Ainolanranta on Kuokkalaa.
Kuten kirjoitin, reuna-alueet (kuten Ainolanranta) ovat turvallisempia. Jos nyt ei välttämättä halua sinne ongelmatapausten ja maahamuuttajien sekaan asumaan, niin en sinne lähtisi.
Miten turvallisempia? Ainolanrannasta on muutamia satoja metrejä keskustaan.
Onko sinulla nyt joku luetunymmärtämisen vaikeus vai miksi jankkaat tätä? Jos itse asut Kuokkalan keskustassa ja haluat sitä kehua, niin anna mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äijälänranta
Onko tuolla jotain palveluita?
On äijälässä Viherlandia , äijälän k market ja lähellä myös Jyskän lidil, Jyskän tokmanni, sekä Jyskän koulu, julkiset kulkee ja autolla hurauttaa hetkessä seppään ostoksille. Plussaa on uimaranta ja veneranta sekä suora yhteys rantaraitille liukumaan, jossa on ullkoliikunta paikkoja ja hyvät kävely ja pyöräily tiet. Äijälässä on myös päiväkoti. Terveyspalvelut Novassa, niinkuin Jyväskylän monella alueella on. Oma terveyskeskus löytyy huhtasuolta, palokasta ja vaajakoskelta.
Ahonlaita/Aittorinne on mukavaa luonnonläheistä aluetta hyvien kulkuyhteyksien päässä ja lähellä keskustan sekä Seppälän palveluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äijälänranta
Onko tuolla jotain palveluita?
K-market ja Lidl kävelyetäisyydellä. Viherlandian puutarhamyymälä. Kuokkalassa neuvola ja koulut. Yksityinen päiväkoti alueella. Rantaraittia pitkin pääsee lenkille kiertämään Jyväsjärveä. Bussit kulkee kohtuullisen hyvin. Seppälään ja keskustaan hurauttaa autolla hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylässä vaikuttaisi uutisten perusteella olevan lähinnä vain huonoja asuinalueita. Joka paikassa jotakuta puukotettu, ammuttu tai raiskattu. Keskustan alueella juopot ja narkkarit hilluu. Ihan hirveätä seutua. Jostain syystä kaikki friikit Jyväskylään keskittyneet.
Jyväskylässä toimi pitkään vastaanottokeskus, mikä tietysti vaikuttaa aika paljon siihen että väestö on sieltä tänne kotiutunut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainolanranta, Kaijanlampi, Kauramäki, Keljo, Mäki-Matti/Nisula nyt ainakin.
Vältettäviä alueita Pupuhuhta, Huhtasuo ja Kuokkala (keskusta, reuna-alueet turvallisempia) enkä itse asuisi keskustassakaan.
Mitäs vältettävää Kuokkalassa on? Ainolanranta on Kuokkalaa.
Kuten kirjoitin, reuna-alueet (kuten Ainolanranta) ovat turvallisempia. Jos nyt ei välttämättä halua sinne ongelmatapausten ja maahamuuttajien sekaan asumaan, niin en sinne lähtisi.
Miten turvallisempia? Ainolanrannasta on muutamia satoja metrejä keskustaan.
Onko sinulla nyt joku luetunymmärtämisen vaikeus vai miksi jankkaat tätä? Jos itse asut Kuokkalan keskustassa ja
Miksi vaikutat niin kireältä? Samat ihmiset liikkuu siellä keskustassa kuin reuna-alueillakin. En oikein ymmärrä, mistä turvallisuuserot johtuvat.
Muuttakaa mieluummin Joensuuhun. Paljon mukavampi, kauniimpi ja viihtyisämpi paikka. Jyväskylä on ihan hirveä ja likainen.
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa mieluummin Joensuuhun. Paljon mukavampi, kauniimpi ja viihtyisämpi paikka. Jyväskylä on ihan hirveä ja likainen.
Juu, mahtava idea muuttaa Joensuuhun, jos on saanut esimerkiksi töitä Jyväskylästä.
Vierailija kirjoitti:
Jere kiitos, mutta katsotaan toisella kertaa.
Monella alueella on Jyväskylässä todellista hurjempi maine. Itse lyhyenä ihmisenä olen pärjäillyt myös näillä yleisesti huonoiksi haukutuilla alueilla. Sen huonous on enemmän visuaalista.