Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten mennyt esikoisen ekat päivät, kun uusi vauva tullut kotiin... Täällä 3-vuotias isoveli " odottaa" vauvan tuloa...

Vierailija
10.04.2007 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin ku suurin osa vanhemmista hoidattaa vanhemman lapsensa päiväkodissa vaikka itse onkin kotona.

Kokeile ihmeessä sinäkin niin pääset helpolla.

Tosin sen vanhemman lapsen fiiliksiä en tiedä mutta tokkopa sillä edes väliä näin täällä av:lla.

Vierailija
2/8 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos olet ( kakkonen) yleensäkin tuolla tuulella, niin ois parempi että sinunkin lapsesi pääsisivät päiväkotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla joku nappi unohtunut ottaa aamulla? :/

Mua kiinnostaa myös tämä asia, on sama tilanne kohtapuoliin edessä! Ennustan mustasukkaisuutta ja uhmakohtauksia...

Vierailija
4/8 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis megakiukuttelua ja uhmaa, johtui varmasti myös siitä että jouduin olemaan sairaalassa peräti 5 päivää, eikä poika ole koskaan ollut niin kauan minusta erossa, luuli varmaan että muutan sairaalaan vauvan kanssa, mutta rauhoittui muutamassa päivässä kun näki etten mihinkään enää lähde, ja nyt arki sujuu hyvin. Vauvaan suhtautuu suht välinpitämättömästi vaikka välillä huomaa että välittää kyllä vauvasta kun on aina ensimmäisenä katsomassa mikä vauvalla on hätänä kun vauva parahtaa, ja haluaisi itse kylvettää vauvaa :) mutta meillä ainakin toistaiseksi on näin hyvin mennyt, vauva on nyt 3 viikkoinen.

Vierailija
5/8 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitin poissaolosta ja vielä sen lisäksi äitin sylin valtasi huutava nyytti. Ekat 3kk oli aika kamalia. Vauva oli paljon rinnalla ja esikoinen alkoi aina itkemään sydäntäraastavasti.. Oli siis tosi mustis.. Käytös muuttui jokseenkin äidin hermoja kiristäväksi=/

Sit alkoi helpottaa. Nyt ne leikkii jo kahdestaan ja vauvalla ikää 8kk.

Tunnen myös mooonta perhettä, joissa esikoinen on ottanut vauvan tosi hienosti vastaan. paijaavat ja huolehtivat ja haluaavat hoitaa vauvaa.. Varmaan teilläkin menee ihan hienosti jos jo osaa odottaa uutta pikkusisarusta kotia.. Meillä tuo pikku-ukko vaan kiristeli hampaitaan;)

Vierailija
6/8 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minä tuon ironian tulkitsen.

Vierailija
7/8 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhmaa ja mustasukkaisuutta riitti, vaikka aluksi esikoinen sai enemmän huomiota kuin vauva, joka vain söi ja nukkui. Esikoinen oli tuolloin 2 v.

Nyt sujuu jo ihan hyvin, vaikka kinastelua on jatkuvasti, lapset 3 v ja 5 v. ;)

Vierailija
8/8 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen oli täyttänyt maanantaina 3v. kun vauva syntyi sitten keskiviikkona :) Synnytys käynnistettiin, joten isoveli tiesi, minne äiti ja isi aamulla lähti kun hänet vietiin hoitoon. Isä haki sitten esikoisen heti hoidosta kun minä ja vastasyntynyt pääsimme salista osastolle ja kävivät ostamassa pikkusiskolle lahjan ja tulivat heti katsomaan! Isoveli oli todella ylpeä ja otettu pikkusiskostaan.

Minä ja vauva kotiuduimme jo seuraavana päivänä, tätä toivoin erityisesti esikoisen takia. Halusin päästä heti normaaliin arkeen ja perhe-elämään kiinni. Kotonakin kaikki meni hienosti, isä toki sitten oli kotona ja leikitti ja viihdytti esikoista imetysmaratonien aikana.

Toki myöhemmin tuli sitten uhmaa ja mustasukkaisuutta, mutta ekat viikot meni upeasti.

Niin ja kyllä, esikoinen jatkoi meillä isyysloman jälkeen 2pv/vko hoidossa ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme