29-vuotias kolmen lapsen äiti Hinni kohtaa törkeää kohtelua kadulla En ikipäivänä olisi odottanut
Tällaisia kommentit ovat
Hinni kertoo olleensa noin vuosi sitten bussissa keskimmäisen lapsensa kanssa, kun tuntematon mies alkoi haukkua häntä.
Hän sanoi, kuinka ruman näköinen ihminen olen ja miten tuollaisella ihmisellä voi olla lapsia, että se on oksettavaa, kertoo Hinni.
Siinä hetkessä tyttöni sanoi, että noin ei saa kenellekään puhua. Että tuo on todella ilkeää ja sinun täytyy pyytää äidiltäni anteeksi.
Kaikki bussissa olijat alkoivat taputtaa tytölle, ja mies jäi seuraavalla bussipysäkillä pois nolostuneen oloisena.
https://www.iltalehti.fi/keho/a/ea22cf86-255b-42e4-a0f9-9daeddcb676a
Kommentit (342)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella suomalaista junttimeininkiä. Surullista. Myös näistä kommenteista näkee, että pakko aloittaa haukkumisella. Onhan se aivan hirveä, mutta en päin naamaa sanoisi. Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Miksi jonkun tatuoinnit ottavat niin paljon päähän? Oletteko tosiaan niin hukassa itsenne ja olemattoman itsetuntonne kanssa?
Ja aoitat viestisi haukkumisella. Missä olit kun älyä jaettiin?
Joo tuolla ulkomailla taputetaan ja hurrataan kun tulee porukkaan tatuoinneilla sotkettu naama
Kumman viereen Hinni itse laittaisi lapsensa istumaan iltabussissa? Huppupäisen, järkälemäisen ja naamatatuoidun (pari pisaraa tatuoituna esimerkiksi poskeen) miehen, joka näyttää siltä, että on just vapautunut vankilasta vai karjalaismurteella puhuvan pienen, pyöreen sekä sosiaalisen mummon viereen?
Ihmiset arvioivat toisia ulkonäön ja käytöksen perusteella, se on ihmisyyttä. Turha siitä on suuttua varsinkin, kun itse on päättänyt muuttaa ulkonäköään siihen suuntaan, että se assioidaan samaan sarjaan rikollisen kanssa. Toki kommentointi ja huutelu on väärin, mutta osa ihmisistä on aaseja, jotka eivät osaa pitää suutaan kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku alkoi hänen nimeäänkin jo haukkumaan :D Kertoo oleellisen :D
Teillä monilla on vielä paljon opittavaa ja pitkä tie edessä.
Hänelläkin olisi ollut paljon opittavaa ja nyt on pitkä tie edessä.
No enpä tiedä, kun näitä Hinnejä näyttäis olevan jo katukuva täynnä, niin miehissä kuin naisissakin (oletetut tietty) niin kuka haluaa jäädä vähemmistöön huutelemaan ihmisille solvauksia? :D Pilkka sattuu vain sinne omaan nilkkaan :D
Jää työpaikat pian täyttämättä kokonaan, jos aletaan tatuoituja vieroksumaan. Ja näyttäisi jo siltä, että suvaitsevaisuus on kasvanut koko ajan. (Tatuoinnit ei ole mun juttu tosiaankaan!! Mutta jokaisen omat oikeudet ovat!)
Kumpi muuttuu, se jolla ei ole käytöstapoja vaiko se, joka haluaa vain olla sellainen kuin itse oikealta tuntuu?
Kannattaa miettiä haluaako olla kiusaaja, ilkeämielinen ja sivistymätön, huutelija.
Onpa nuo persehedelmät kaiken lisäksi mutteja.
Eiköhän jokainen saa naamalleen tehdä mitä haluaa.
Jos ovat hänestä kauniita niin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella suomalaista junttimeininkiä. Surullista. Myös näistä kommenteista näkee, että pakko aloittaa haukkumisella. Onhan se aivan hirveä, mutta en päin naamaa sanoisi. Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Miksi jonkun tatuoinnit ottavat niin paljon päähän? Oletteko tosiaan niin hukassa itsenne ja olemattoman itsetuntonne kanssa?
Ja aoitat viestisi haukkumisella. Missä olit kun älyä jaettiin?
Joo tuolla ulkomailla taputetaan ja hurrataan kun tulee porukkaan tatuoinneilla sotkettu naama
Et ole ilmeisesti kovin paljon matkustellut, kun maailmalla ei kiinnitetä pahemmin huomiota esim. juuri Hinnin näköisiin naisiin. Onko taputtaminen ja hurraaminen ainoa vaihtoehto solvaamisen ohella? Miten olisi "elä ja anna muiden elää"?
Ääh, en jaksa näitä huomiohuorauksia.
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo nyt ihan karseen näköistä,tosin en minä sitä hänelle päin näköä sanoisi.Jokainen päättä omasta kehostaan että mitä sille tekee.
Jokainen päättää omasta kehostaan, mutta kun naamansa on leimannut lapsen jo saatuaan, niin kyllä ihmetyttää. Luulisi kuitenkin jokaisen äidin asettavan lapsensa etusijalle ja ymmärtävän, että myös lapset tulevat kohtaamaan rajua kiusaamista ja ennakkoluuloja äitinsä ulkonäön vuoksi.
Onhan tämä menossa ikävään suuntaan siinäkin mielessä että jos menet väärälle ihmiselle aukomaan päätäsi niin siinä voi henki lähteä. Et sinä voi tietää mihin ihminen jolle auot päätäsi on kykeneväinen ja pahimmassa tapauksessa voi käydä huonosti. Mutta jos yhteiskunta muuttuu sellaiseksi niin ei siihen yksittäisellä ihmisellä ole muuta sanomista kuin suojautua väkivallalta valmistautumalla vastaamaan siihen. Onnellisten ihmisten maa??
Vierailija kirjoitti:
Saa, tietenkin, mutta ei voi tulla yllätyksenä että joku voi kommentoida. Jos jätän ulko-oven auki, joku voi käydä varkaissa. Jos ylitän suojatietä enkä katso tuleeko autoja, joku voi ajaa yli. Aivan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo nyt ihan karseen näköistä,tosin en minä sitä hänelle päin näköä sanoisi.Jokainen päättä omasta kehostaan että mitä sille tekee.
Jokainen päättää omasta kehostaan, mutta kun naamansa on leimannut lapsen jo saatuaan, niin kyllä ihmetyttää. Luulisi kuitenkin jokaisen äidin asettavan lapsensa etusijalle ja ymmärtävän, että myös lapset tulevat kohtaamaan rajua kiusaamista ja ennakkoluuloja äitinsä ulkonäön vuoksi.
Aikuisilta, lähinnä kai vanhemmilta ihmisiltä tulee sitä ennakkoluuloa ja kiusaamista.
Nuoret ja lapset hyväksyvät ja ovat kiinnostuneita kuvista jasekä niiden merkityksistä kantajalleen. - Samoin minä. Tutuiltani kysyn ja he kertovat mielellään, miksi ovat ottaneet juuri tietynlaisen tatuoinnin.
Täytyypä ottaa harkintaan lastenlasten nimien tatuointi käsivarteen! - Onhan minulla omien lasten kultaiset ylioppilaslyyratkin. :D
T. Mummo 70+, ei tatuointeja, mutta voisi olla, jos ne olisivat kuuluneet siihen aikaan, kun olin nuori.
Ensin haluaa näyttää narkkihuoralta ja sitten märisee, kun kohdellaan kuin narkkihuoraa.
Vierailija kirjoitti:
Ensin haluaa näyttää narkkihuoralta ja sitten märisee, kun kohdellaan kuin narkkihuoraa.
Jos sinä näytät minun mielestäni narkilta vaikket sitä olisikaan niin oikeuttaako se minut aukomaan sinulle päätäni? Hmmm..kyse olisi siis mielivaltaisesta päätöksenteosta jonka perusteella voin käyttäytyä sinua kohtaan miten huvittaa?
Jos itsensä tarkoituksella tuon näköiseksi suttaa niin pitäisi kyllä tajuta että kaikki eivät anna pelkästään positiivista palautetta.
Vierailija kirjoitti:
Onko häntä joku estänyt? Lopputuloksesta päätellen ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä näytät minun mielestäni narkilta vaikket sitä olisikaan niin oikeuttaako se minut aukomaan sinulle päätäni? Hmmm..kyse olisi siis mielivaltaisesta päätöksenteosta jonka perusteella voin käyttäytyä sinua kohtaan miten huvittaa?
Jos minä tatuoin naamani, niin saat. Eri
Pitääkö nykyään soittaa iltapäivälehtiin, jos juopot tai häiriintyneet ihmiset huutelevat?
Eli tässä on käynyt niin että kukaan ei ole hänen ulkonäkönsä reagoinut, joten sitten on ollut pakko tulla Iltalehteen kertomaan valheita, jotta jostain sitä huomioita saa revittyä. Tässä maassa ei kenelläkään ole tapana puhua vieraille ihmisille...
Naiset kun sanovat että mies on aina riski ja pitää olla varuillaan, niin miksi se ei päde kuitenkaan tässä. Tatuointi naamassa on aina riski että joku kommentoi sitä tai et saa haluamaasi työpaikkaa. Täysin tekopyhää toimintaa jälleen kerran. Nyyh olen uhri.
Jos tuon näköiseksi huumehörhöksi ulkonäkönsä pilaa niin aika idiootti on että ei odota minkäänlaisia reaktioita.