Menisitkö exän hautajaisiin?
Kommentit (50)
Menin. Varmistin, että on varmasti kuollut ja kuopattu. Loppuisi samalla pelkääminen. Kerroin hautajaisissa kaikille, millainen kuspää henkilö oli eläessään. Poistuin paikalta pää pystyssä.
En tiedä menisinkö. Siellä on se minun jälkeeni tulleitten vaimojen ketju, joten ehkä he riittävät.
Kyllä menisin, jos kutsuttaisiin. Hän oli aikoinaan tosi reilu lapselleni. Myös hänen vanhemmat kohtelivat minun lasta kuin omaa lapsenlasta.
Vaikka kaksi ihmistä eroaa ja tunteet ovat myrskyisät, ei se sitä tarkoita, että kaikkea hänessä täytyisi vihata ja vihan täytyisi kestää ikuisuus.
Kaikki meni kuitenkin loppujenlopuksi ihan hyvin. Kukaan ei tehnyt henkirikosta.
Jos ex menehtyisi nyt lähiaikoina, niin kutsuttaessa menisin. Yhteiset lapsemme ovat nyt 6 ja 10.
Sain vastikään kuulla, että entinen kihlattuni on saattohoidossa. Meidän yhteiselosta on vierähtänyt jo miltei kaksi vuosikymmentä eri teillä. Omat tunteeni asiasta ovat vähän sekavat (hän oli kuitenkin ensirakkauteni), hyvin hyvin harvakseltaan on kyselty kuulumisia vuosien aikana. En usko saavani kutsua hautajaisiin, tuskin sukunsa edes muistaa minua ja minun jälkeeni entisiä kihlattuja ja aviopuolisojakin on ehtinyt kertyä kuitenkin useampi. Mutta jos kutsu tulisi, en tiedä menisinkö. Ehkä menisin jos oma elämä ei olisi edennyt, erosta olisi huomattavasti vähemmän aikaa tai jos oltaisiin pidetty yhteyttä tiiviimmin.
Ja nyt jäin miettimään hautajaisia, joissa arkun vierus on tungokseen asti täynnä vainajan exiä... Kivat muistopuheet saisi lasillisen jos toisenkin ääressä.
En mene. Tuskin tulee edes kutsua mutta jättäisin nämä väliin.