Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö exän hautajaisiin?

Vierailija
14.09.2025 |

Minä en menis.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menin. Meidän lapsi oli tuolloin 10v ja halusi minut mukaansa. 

Vierailija
22/50 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen exä se olisi? Kyntänyt uutta naista kuin viimeistä päivää, jätetty, jättäjä, pelimies vai sellainen reilu kaveri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti. 

(Mun ex-puolison nykyinen tulee btw meille tuomaan lastenvaatteita. Ja tänään juttelin nykyisen puolisoni exän kanssa puhelimessa pitkät höpöttelyt. Ja puolisoni oli eilen pelaamassa bilistä mun ex-puolison ja niiden yhteisen kaverin kanssa...).

Onpa upeeta.

Vierailija
24/50 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään menisi. Hänellä oli jo perhe toisen naisen kanssa. Olisi todella outoa, jos minä olisin pölähtänyt paikalle yhtäkkiä. 

Vierailija
25/50 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En käy kenenkään hautajaisissa. Olen ollut ihmisten kanssa silloin kun elivät. Hautajaiset eivät enää ketään auta. Itsellenikään en halua hautajaisia. Täysin turha tapahtuma. 

Vierailija
26/50 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos arkku olisi auki niin kusisin sinne!

Vierailija
27/50 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut exäni kuoli huumeisiin parikymppisenä. Kuulin hänen kuolemastaan vasta vuosia myöhemmin. En olisi mennyt hautajaisiin, vaikka olisin tiennyt aiemmin. 

Vierailija
28/50 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kysymys. Jos kutsuttaisiin, niin voisin mennä (lähinnä jos aikuiset lapsemme kaipaisivat minulta tukea). Mutta toisaalta, exän suku alkoi eron jälkeen haukkumaan ja karttamaan minua ja lapsiamme, niin voisihan se olla aika mielenkiintoinen tapahtuma. Itseni vuoksi olisi turha reissu. Surutyöni olen jo tehnyt exästä irtaantumisen myötä. 

Vierailija
29/50 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi, ei ole yhteisiä lapsia. 

Vierailija
30/50 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ilman muuta. Hän on lapseni isä. 

Ajatteletko noin 70-vuotiaana, jonka lapsi on 35v.?

Vierailija
31/50 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ilman muuta. Hän on lapseni isä. 

Ajatteletko noin 70-vuotiaana, jonka lapsi on 35v.?

Miksi ei voisi ajatella?

t. eri

Vierailija
32/50 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko mies(oletettu)?

Vierailija
33/50 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos exä ei haluakaan vanhaa naista sinne ja alkaa kummitella kirkossa? Arkun kansi pamahtaa. No ei kai. Jos on kiva exä nainen saa tulla.

Vierailija
34/50 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko mies(oletettu)?

No, mitä luulet? Eikö naisen olisi aika hankala kusta sinne arkkuun? Eikö sulla ole edes tuon vertaa päättelykykyä, akka? Vttu että olette TYHMIÄ!

Vierailija
35/50 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos arkku olisi auki niin kusisin sinne.

Vähän samanlaiset fiilikset.

Vierailija
36/50 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen exäni hautajaisiin en mennyt, meillä kolme yhteistä lasta, jotka olivat tuolloin jo aikuisia.

Toisen exäni hautajaisiin varmaan menisin, vaikka sisarensa vihaakin minua.

Mutta yhteinen lapsemme on vielä niin nuori, että kaipaisi tukeani siellä, etenkin kun isän suku ei koskaan hyväksynyt minua, eronnutta naista. Ja koska eivät hyväksy minua, ovat olleet myös lapselleni ilkeitä ja tuomitsevia. 

Miten hirmuisen vanha olet?  75, 85, 95 

Miksi exät kuolivat?

Vierailija
37/50 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan monesta seikasta. Jos välit ovat olleet OK ja erityisesti jos on yhteisiä lapsia, minusta olisi paikallaan mennä. Samoin jos välit olivat OK ja liitto oli hyvin pitkä.

Vierailija
38/50 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ilkeäisi mennä varsinaisiin hautajaisiin, mutta veisin myöhemmin kukan haudalle.

Vierailija
39/50 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exät on olleet niin lyhytaikaisia ja niistä on niin kauan, että en välttämättä menisi. Yksi on ystäväni ja tunnen hänen vaimonsakin, joten menisin, jos hänen vaimonsa kutsuisi, mutta en muuten. Yksi on sellainen, etten tiedä hänestä enää mitään, en tietäisi jos hän kuolisi eikä olisi tarvetta mennä.

Yhden hautajaisiin en ehkä kehtaisi mennä, kun en edes tunne hänen perhettään, mutta se olisi kova paikka. Menisin hautajaisten jälkeen käymään haudalla ja pitäisin oman muistotilaisuuden yksinäni. Kävisin haudalla aina välillä. Hautajaisiin menisin vain, jos joku hänen läheisensä ottaisi yhteyttä ja kertoisi, että hän olisi halunnut minun tulevan ja kutsuisi minut henkilökohtaisesti sinne. Miettisin, että lähettäisinkö hänen lapsilleen kirjeen, jossa kertoisin heidän isänsä nuoruudesta. 

Mieheni varmaan menisi yhden exänsä hautajaisiin, mutta itse yrittäisin keksiä tekosyyn, ettei tarvitsisi mennä. Tai sitten yrittäisin vain sietää tilaisuuden, mutta tuntuisi aika teennäiseltä, kun emme ole mitään ystäviä.

Jos tulisi ero miehestäni ennen hänen hautajaisia, niin sinne menisin. Sama myös toisin päin. 

Vierailija
40/50 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan