Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen glow upin eli kaunistautumisen (?) kuukaudessa!

Vierailija
14.09.2025 |

Auttakaa siskot! Kuukauden päästä on tilaisuus, jossa haluaisin näyttää parhaalta itseltäni. En ole nähnyt parhaimmillaan kymmeneen vuoteen moniakaan niistä ihmisistä, joita tulen näkemään. Olen päässyt totaalisesti rupsahtamaan ja muutenkin porukan alisuoriutuja. Menen ensi viikolla etsimään juhlamekkoa ja kampaaja on huomenna, mutta mitä kaikkea muuta voin tehdä? Kaikki apu käy! Raha ei ole este. 

-olen jotenkin hyvin turvonneen näkönen nykyään, mikä auttaisi? Onko joku tietty liikuntalaji tai ruokavalio erityisen hyvä? (En ihan hirveästi liiku. Tänään aloitin lenkkeilyn :D)

-minulla on kait hormonaalista aknea, kun iho vaihtelee aknesta hyvään finnittömään ihoon kuukautiskierron mukaan. Finnit ovat kipeitä ja tulevat suun ympärille.

-kannattaako joku tietty kasvohoito?

-kannattaako laittaa ripsienpidennykset?

-kannattaako botox ryppyjensiloittamiseen? (Olen yli 30)

-onko jotain ruokadieettikurssia, jonka voin vaikka ostaa netistä ja noudattaa kuukauden ajan? Herkkulakko nyt ainakin.

- itseruskettavan voin varmaan unohtaa. Ne näyttävät aina vaan oransseilta ihollani, kun minulle tuntuvat sopivan vain viileät sävyt...

-suosittele vaikka parhaita muotoilevia alusvaatteita mekon alle

-suosittele mukavimpia korkkareita?

-mitä muuta? Olen avoin kaikille parannusehdotuksille. Ei ole kiva tunne, kun ei ole huolehtinut moneen vuoteen ulkomuodostaan kunnolla, mutta nyt on aika piristäytyä.

Kiitos avusta!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään botoxeja. Menet salille 3-4 kertaa viikossa. Teet kunnon lihaskuntotreenia, punneruksia, hyvät länmittelyt ja venytykset. Juot 2 litraa vettä joka päivässä. Syöt säännöllisesti ja tarpeeksi proteiinia ja kasviksia ja hedelmiä jne. Käyt kävelyllä ja juoksemassa jos kunto antaa myöten. Ostat kivat treenivaatteet ja hyvät kuulokkeet 

Vierailija
2/15 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumecca ILP -hoito kasvoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvojooga ja kinesioteippaus. Timanttihionta kirkastaa todella ihoa, mutta oletko varma ettei noi sun finnit ole ruusufinni tai pod?

Vierailija
4/15 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, seuraan, ei valitettavasti vinkkejä multa. Tosin mun tilaisuus vasta 2kk päästä. Vaatetus on mun ongelma, pömppömaha häiritsee.

N35

Vierailija
5/15 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä tekisi yhden asian takia tuollaista. Jos sulla on akne, suosittelen ihotautilääkäriä ja roaccutania siihen, suosittelen aloitat kuntosalin, lenkkeilyn, reippailun tai itselle sopivan urheilun. Ja juot smoothieta ja lisäät kasviksia. En usko tollaisiin pikajuttuihin, vaan hyvään elintapaan, mutta ehkä joku spurtti alkuun.. ei kandee vetää yli.

Mulla on itsellä tullut paha ja vaihteleva hormonaalinen aikuisiänakne, mikä pilaa mun ulkonäön, jokaisen päivän, meikit, asut..vaikeuttaa paljon ja olen jatkuvasti sairaana. Aknen takia olen masentunut.

Vierailija
6/15 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisiltana ihon kuorinta ja seerumit naamaan yöksi.

Vierailija
7/15 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit laihtua viitisen kiloa jos droppaat päivittäiset kalorit noin tuhanteen, et tarvitse mitään erillisiä dieettiohjeita vaan tuo riittää. Kokemusta on!

Jos hiuksesi ovat pitkät mutta ohuet, voi hankkia ihan vain pari riviä tuuhennosta hiustenpidentäjältä tai sitten käyttää hyviä aitohius-klipsipidennyksiä kuten Rapunzel. 

Vierailija
8/15 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Nuku. 

Vierailija
9/15 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin, miksi näiden ihmisten mielipide on sinulle niin tärkeä että olisit valmis kaikkeen tuohon.

Vierailija
10/15 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisiltana ihon kuorinta ja seerumit naamaan yöksi.

Ei tod. Edellisiltana. Voi herätä punaisena, naama ärtyneenä ja epäpuhtaudet tulla pintaan..

Kuukaudessa ehtii käydä kampaajalla, kiva leikkaus, raidat tai väri, ja liikunnan kerkee aloittaa vaik 2-3 krt viikossa...

Ei ehdi hoitaa ihosairautta, kuukaudessa ehtii käydä iholääkärissä. Jos on ihosairaus, hoito kestää 4-12kk...

Vierailija
11/15 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on paljon mietittävää, mutta ei hätää, tehdään tästä ihan mahtava glow-up! 😊 Kun aikaa on kuukauden verran, ehdit tehdä monia asioita ja nähdä todella hyviä tuloksia. Käydäänpä kaikki kohdat läpi!

1. Turvotus ja liikunta

Jos turvotus on isoa, kannattaa tarkastella ruokavaliota ja mahdollisesti vähentää suolan, sokerin ja prosessoitujen ruokien määrää. Turvotus voi myös johtua liiallisesta hiilihydraattien saannista tai nestetasapainon häiriöistä.

Liikunta: Lenkkien lisäksi suosittelen kevyitä joogaharjoituksia tai pilatesta. Ne auttavat todella hyvin turvotukseen, parantavat verenkiertoa ja tekevät olon kevyemmäksi. Lenkkeily on hyvä alku, mutta voisi kokeilla myös vatsalihas- ja lantionpohjalihastreenejä, jotka saavat aikaan myös tiiviimmän fiiliksen.

Ruokavalio: Lähde liikkeelle vähentämällä suolaisia ja rasvaisia ruokia. Lisää vihanneksia, hedelmiä ja kuituja, erityisesti kuitupitoisia ruokia, kuten täysjyväviljoja, pähkinöitä, siemeniä ja vihanneksia. Kokeile myös pitää ruokapäiväkirjaa ja seuraa, mikä erityisesti saa turvotuksen lisääntymään.

2. Akne ja iho

Koska ihosi reagoi kuukautiskierron mukaan, hormonit voivat olla vahvasti mukana. Tässä muutamia vinkkejä:

Ihonhoito: Hanki ammattilaisen suosittelema aknalle sopiva ihonhoitosarja. Aknelle voi olla hyvä käyttää salisyylihappoa tai bentsoyyliperoksidia. Jos et ole kokeillut, voisit harkita myös kasvohoitoa, kuten kemiallista kuorintaa (tämä voi auttaa erityisesti hormonallisessa aknessa). Suosittelen konsultoimaan ihotautilääkäriä tai kosmetologia, joka voi ehdottaa juuri sinun iholle sopivia hoitoja.

Ripsienpidennykset: Jos haluat vähän luksusta ja helpottaa arkea, ripsienpidennykset voivat olla hyvä idea. Ne tuovat heti silmiin avaruutta ja korostavat kasvoja ilman, että tarvitsee käyttää niin paljon ripsiväriä. Mutta jos et ole vielä kokeillut, kokeile ensin kestotaivutusta ja ripsiväriä se voi olla helpompi valinta, jos et ole tottunut pidennyksiin.

Botox: Jos haluat silottaa otsanjuuren tai juonteita, botox voi olla hyvä vaihtoehto. Moni yli 30-vuotias valitsee botoxin ehkäisemään ryppyjen syventymistä. Suosittelen kuitenkin keskustelemaan asiasta ihotautilääkärin tai esteettisen hoidon ammattilaisen kanssa, jotta saat juuri itsellesi parhaan ratkaisun.

3. Ruokavalio ja herkkulakko

Kuukaudessa ehtii jo nähdä tuloksia, jos oikeasti pääset eroon liiallisesta sokerista ja prosessoiduista ruuista. Tässä on muutama ruokavalio-ohje:

Kokeile intermittent fastingia (aikaikkunaruokailu) tai vähähiilihydraattista ruokavaliota (esim. keto tai vähähiilihydraattinen ja runsasproteiininen ruokavalio). Ne voivat auttaa vähentämään turvotusta ja parantamaan ihon kuntoa.

Herkkulakko on ehdottomasti hyvä valinta. Vältä erityisesti sokeria, valkoista viljaa ja muita prosessoituja tuotteita.

Jos olet kiinnostunut ostamaan ruokavalio-ohjelman, monia hyviä kursseja löytyy netistä. Kannattaa tsekata BodyBoss tai Kayla Itsinesin ohjelmat, ne ovat tunnettuja ja niistä löytyy hyviä valmiita ruokavalioita ja treeniohjelmia.

Vierailija
12/15 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. Alusvaatteet ja korkkarit

Hyvä valinta on etsiä alusvaatteet, jotka korostavat kehon luonnollista muotoa ja tekevät olosta mukavan.

Muotoilevat alusvaatteet: Suosittelen esimerkiksi Spanx tai Commando-merkin muotoilevia alusvaatteita, ne tukevat hyvin ja silottavat, mutta eivät tunnu epämukavilta. Kokeile erityisesti sellaisia, jotka nostavat ja korostavat vyötäröä.

Korkkarit: Jos haet mukavuutta, mutta haluat silti korkeat korot, valitse sellaiset, joissa on paksumpi pohja (esim. platform-korkkarit). Ne ovat usein mukavampia kuin ohuet stilettokorkkarit. Esimerkiksi Christian Louboutinin tai Steve Maddenin korkokengät voivat olla täydellinen valinta, mutta myös esimerkiksi Vagabond tarjoaa hyviä, kohtuuhintaisia ja mukautuvia malleja.

5. Muita vinkkejä

Meikkaaminen: Meikin osalta kannattaa panostaa hyvään pohjameikkiin, esimerkiksi valitse sävyttävä päivävoide tai kevyt meikkivoide, joka tasoittaa ihon sävyä, mutta ei peitä liikaa. Tuo esiin luonnollinen kauneus ja huolehdi, että kulmat ovat hyvässä kunnossa.

Hiukset: Koska kampaaja on jo tulossa, varmista, että hän tekee myös mahdollisesti hoitavan hiusnaamiokäsittelyn ja valitsee juuri sinun hiustyypillesi sopivat tuotteet. Tämä voi tehdä ihmeitä!

Kynnet ja käsienhoito: Käy manikyyrissä ja pidä kynnet siistinä. Hyvin hoidettu käsi ja kauniisti lakatut kynnet vievät huomion.

Mentaalinen puoli: Itsevarmuus ja hyvänolon tunne ovat avainasemassa! Kehon ja mielen yhteys on tärkeä, joten jos voit, keskity myös mielen hyvinvointiin. Meditaatio tai rentoutusharjoitukset voivat todella piristää oloa ja auttaa stressiin.

Yhteenveto

Kun yhdistät nämä kaikki, niin huomaat varmasti, että kuukauden aikana voit tehdä upean muutoksen! Liikunta, oikea ruokavalio, kasvohoidot ja hiustenhoito tekevät ihmeitä, ja lisäksi pieni kosmetiikkalisä, kuten ripsienpidennykset ja botox, voi auttaa, jos siltä tuntuu. 

Vierailija
13/15 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettisin, miksi näiden ihmisten mielipide on sinulle niin tärkeä että olisit valmis kaikkeen tuohon.

Jep, jos häiritsee, kandee tehdä toi ittensä takia eikä niiden.. mä luulin kerran ku mul tuli vakava akne et se ois 2-3kk hoidettu, no, olin yli vuoden naama paiseilla, se aktiivinen hoito kesti eka _10_kk_

Vierailija
14/15 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvohoitona suosittelen Fire & ice-hoitoa. On todellinen tuhkimohoito. Itseruskettavan sijaan kannattaisin suihkurusketusta, varsinkin jos kertoo haluavansa luonnollisen näköisen niin tulos on tosi hyvän näköinen. 

PS. Että minä inhoan noita tekoälyltä pyydettyjä vastauksia. Laiskuuden huippu ettei edes itse viitsi kommenttiaan kirjoittaa.

Vierailija
15/15 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku tarpeeksi, syö terveellisesti, juo tarpeeksi vettä, pidä itsesi liikkeessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän