Mikä vaivaa ihmistä joka saa pienistä asioista raivokohtauksia?
Elän sellaisen ihmisen kanssa. Alkaa tuo jo riittämään mulle. Ei huvita puhua sille mitään ettei vaan raivostu taas.
Kommentit (37)
Saattaa olla isompia stressin lähteitä mikä saa napsahtamaan pikkuasioista. Ehkä parisuhde sinun kanssasi stressaa kumppaniasi.
Mielisairautta. Pistä vaihtoon tai kuolet pystyyn.
Alkoholismi yhdessä tai erikseen perussuomalaisuuden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai niitä kaikkia sama vaivaa, monia eri syitä. Puolisoni oli yksi heistä joka raivostui aivan tyhjästä, aina ei kukaan edes tiennyt syytä. Myöhemmin hänellä diagnosoitiin yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, ja hän sai lääkkeet ja terapiaa, nyt on kuin toinen ihminen, ihan normaali ja lääkkeetkin on voinut jättää pois.
Aina ne pääviat ja tunteet pitää hyvesignaloida. Kuulostaa heti terveemmältä.
Mä sain hirveitä raivareita pienistä asioista siinä vaiheessa kun olin aivan loppu ja jaksamiseni äärirajoilla. Esim. jos hiha jäi kiinni ovenkahvaan ja hiusharja vaikka tippui kädestä, niin napsahti samantien. Asia hoitui pitkällä saikulla, lyhyellä terapialla ja hyvällä lääkityksellä. Nyt ei ole lääkitystäkään enää eikä raivareita.
Miesystäväni ei raivoa, mutta hän ymmärtää sanomiseni aivan päin hemmettiä (luottamuspula isona syynä) ja saa kiukuttelukohtauksia. Annan kiukutella. Inhoan tuota piirrettä hänessä (ja hän tietää sen), mutta kokonaisuutta rakastan.
Salihormonit? Jos on kukkakeppi, niin muu päävika.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla isompia stressin lähteitä mikä saa napsahtamaan pikkuasioista. Ehkä parisuhde sinun kanssasi stressaa kumppaniasi.
Aija heikko täytyy sitten olla että on sen takia saanut itsensä tohon jamaan. Mun eksä oli samanlainen ja nyt se on pilannut koko elämänsä ja kärsii itsessänsä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehet tiedä, että parisuhteesta voi ihan vapaasti erota jos se ahdistaa? Nyt tiedät.
Eroko. Syitä on erilaisia. Ehkä haluaa rauhaa, mutta ehkä tarve on suuri ja eri asunnot. Suorittaako liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aija heikko täytyy sitten olla että on sen takia saanut itsensä tohon jamaan. Mun eksä oli samanlainen ja nyt se on pilannut koko elämänsä ja kärsii itsessänsä.
Aika heikko korjaan
Jos raivareihin liittyy kontrollointia, se on pahanlaatuinen asennevamma. Jätä heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai niitä kaikkia sama vaivaa, monia eri syitä. Puolisoni oli yksi heistä joka raivostui aivan tyhjästä, aina ei kukaan edes tiennyt syytä. Myöhemmin hänellä diagnosoitiin yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, ja hän sai lääkkeet ja terapiaa, nyt on kuin toinen ihminen, ihan normaali ja lääkkeetkin on voinut jättää pois.
Aina ne pääviat ja tunteet pitää hyvesignaloida. Kuulostaa heti terveemmältä.
No mitä tässä nyt signaloitiin? Päävika todettiin ja hoidettiin, loppu hyvin kaikki hyvin.
Omakohtaista kokemusta itsestäni kuin parista muusta jotka sai raivokohtauksia tyhjästäkin. Äärimmäisen kova stressi ja pelkotilat, ahdistuneisuushäiriöt ja traumat. Itse selvisin lääkkeillä ja ex-puoliso kuulemma käy terapiassa ja se yks kai kamppailee päihteiden kanssa.
Syynä on menkat tai hormoonit eikä siinä ole mitään väärää tai pahaa ja se pitää hyväksyä. Jos kyse on miehestä on se sekopää joka ei osaa hallita tunteitaan ja sitä ei pidä hyväksyä missään tilanteessa kun miesten kuuluu olla vain arvostaviaja kunnioittavia muös niitä naisi kohtaa jotka edellä mainituista syistä miehelle raivoaa
Naiseus aiheuttaa tuota. Me miehet olemme lunkia porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos raivareihin liittyy kontrollointia, se on pahanlaatuinen asennevamma. Jätä heti.
No jonkinlaista kontrollia se on kun jos huomautan ihan aiheesta. Jotain vaikka, että voisitko olla sotkematta vaatepinoa tuossa sohvalla, kun sain just viikattua ne nätisti ja tarkoitus laittaa ne vaatekaappiin. Niin sitten rupee huutamaan tosi kovalla äänellä kaikkea ilkeää. Varmasti kuuluu naapuriin asti.