Riittääkö keto + pätkäpaasto + treeni 4-5 krt vko? Suuri painonpudotus.
Keto on täydellinen ruokavalio minulle. Viikossa lähtenyt viisi kiloa (nestettä, tiedän) ja voin valtavan hyvin. Nälkä alkanut hiipumaan. Syön kaksi kertaa päivässä hyvän täyspainoisen aterian, juon vettä ja yhden kupin rasvakahvia.
Liikun tunnin päivässä 4-5 krt vkossa hikiliikuntaa crosstrainerilla, nautin siitäkin.
Pätkäpaastoan 16-19 h kroppaa kuunnellen.
En ole yhtään rasittunut, voin erinomaisesti! Painoa pitäisi saada pudotettua useita kymmeniä kiloja.
Kommentit (20)
No tuntuu toimivan jos voit hyvin ja paino tippuu. Eli riittää. Muista levätä myös.
Just noin ne kilot lähtee. Tee tuosta toimiva tapa itsellesi, niin pysyt myös hoikkana ja terveenä kun kilot ovat sulaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vedin vielä tunnin lenkin. Tekipä hyvää. Ihanaa kun on viileää ja hämärämpää ulkona. - ap
Miten pystyt juoksemaan tunnin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedin vielä tunnin lenkin. Tekipä hyvää. Ihanaa kun on viileää ja hämärämpää ulkona. - ap
Miten pystyt juoksemaan tunnin?
Reipas kävelylenkki. - ap
Mihin pitäisi riittää ja kenelle? Kaipa sinun itse pitäisi tietää.
Vaikea tietää kun et kertonut mihin pitäisi riittää.
Keto-dieetissä vältellään hedelmiä? Sen osalta ei kuulosta hirveen hyvältä, itselle ainakin hedelmät tuovat hyvää oloa ja ovat todella terveellisiä.
Miten ajoitat liikunnan ja syömiset?
Hyvältä kuulostaa, itse olen laihduttanut juuri tuolla metodilla onnistuneesti. Mikään muu mulla ei sitten tunnukaan toimivan. Lisäsin vielä 24 h paaston kerran kahdessa-kolmessa viikossa. Treenin pyrin ajoittamaan paaston loppuun aina kun vain pystyin.
Mihin pitäisi riittää? On tehokas keino laihtua.
Tehokas aloitus ja jos joku pudottaa painoa 5kg viikossa pitää olla lähtökohtaisesti isokokoinen henkilö ja se EI ole pelkkää nestettä vaan suurin osa tuosta on ihan suolen sisältöä. Jos on syönyt paljon viljatuotteita ja muuta kuitupitoista niin aikuisella isokokoisella henkilöllä voi helposti olla 3-4 kg massaa suolessa.
Tiedän tämän itse kun viikon mäkin pääsääntöisesti hiilarivoittoista ruokaa ulkomaan matkalla ja nyt on vasta 3 aamu menossa kotona keto ruokavaliolla, istun vessassa isommall hädällä 3x päivässä kun tavaraa tuntuu riittävän yhä. Painoa on pudonnut 2,5 vuorokaudessa 2 kg (olen pienikokoinen nainen).
Mutta ap:lle vinkki, älä rasita itseäsi liikaa rääkkiliikunnalla samaan aikaan kun olet muuttanut rajusti ruokavaliota. Keho ei tykkää liiallisista muutoksista yhtä aikaa. Kohta se sanoo "tilt" jossain kohtaa, maltti on valttia laihduttamisessakin. Ensimmäisten viikkojen -5 kg viikossa tahti ei säily, kukaan ei voi laihduttaa oikeasti niin paljoa / viikko loputtomiin ilman että kohta on pahoja ongelmia muualla.
Muista että keho ja mieli on yhteydessä ja aivot voivat luulla, kehosi signaaleista päätellen, että kroppasi on yhtäkkiä hälytystilassa kun kaikki muuttui yhtäkkiä.
Pätkäpaaston hyödyt eivät ole niin suuret ketolla, sillä liha sulaa jopa 72 tuntia. Mutta kyllä se silti lihankin pilkkomista helpottaa, eli on plussaa terveydelle. Siitä edistääkö se laihtumista en tiedä, mutta auttaa ruokahalun säätelyssä.
Kun pätkäpaasto sujuu, voit lisätä ohjelmaan myös 36h paastot eli olet yhden päivän kokonaan syömättä vaikka kerran viikossa.
Ja tuon pitäisi helposti riittää pudottamaan painosi erittäin tehokkaasti ja terveellisesti. Varsinkin ulkoliikunta tehostaa paastoilua ja hyvinvointia muutenkin, sillä saat myös ilmasta ravinteita.
Vierailija kirjoitti:
Keto-dieetissä vältellään hedelmiä? Sen osalta ei kuulosta hirveen hyvältä, itselle ainakin hedelmät tuovat hyvää oloa ja ovat todella terveellisiä.
Kaikkia hiilareita, enimmäkseen kuitenkin viljoja. Yksi hedelmä päivässä ei riko ketoosia, mutta hiilari osana perusruokavaliota, esim. puurot, lisäkkeet, leivät, murot, pullat, ym. kyllä.
Kuulostaa melkoiselta hommalta. Oletko aina liikkunut vai nyt aloittanut? Itse hillitsisin liikuntaa. Huolehdi elektrolyyteistä.
No crossailu nyt ei ole kovin pahaa rääkkiliikuntaa, mutta toki lepo on muistettava myös. Liian kuormittava treeni ei edistä painonlaskua, päinvastoin. Kävelylenkkejä taas voi tehdä niin paljon kuin lonkat ja polvet kestää.
Tsemppiä ap:lle! Ja jos olo tuntuu ketolla huonolta, lisää vähän hiilareita. Tarkoitus ei ole voida huonosti, vaan edistää omaa hyvinvointia.