Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi eläkeläiset pyörivät deittipalveluissa?

Vierailija
14.09.2025 |

En voi tuota käsittää. Olen 10 vuotta ollut leski, kun pahin suru mennyt ohitse viihdyn hyvin yksin. En kaipaa mitään meininkiä ja kenenkään aikuista jälkikasvua lapsipuoliksi.

Luin juttua kun 60+ oli kirjautunut tinderiin pari kuukautta kolmannen miehensä kuoleman jälkeen ja heti tärppäsi, ikisinkku sairas eläkeläismies tarttu täkyyn.  Kaks kuukautta ja yhteen asumaan.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mummu ehti antaa kymmeniä tuhansia kun rakastui.   Eikä ole ainoa.  Miehet samalla lailla narrattavissa nuorten morsiamien perään.

Vierailija
22/38 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirjo tuominen, kirja kurtturuusut.  Hyvin kuvailee ikäihmisten heilastelua, ei yhdeltäkään neljästä onnistunut , petetyksi, tilapäiseksi yksinolon korvikkeeksi, rahan perässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulaa se sokeri vielä vanhankin suussa!

Vierailija
24/38 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne kun odottaa tapaamista, joka jo sovittu, yli kuukauden ajan päivittäisten puhelujen jälkeen.. ei niinkään tunne- vaan järkipuhelujen, joiden jälkeen, välissä  ja aikana myös sanoinkuvaamaton tunne hiipii vahvasti pintaan. Kaksi sinkkua joilla paljon yhteisiä ajatuksia. Miksi tästä ajasta ei saisi nauttia, vaikka tämä jostain syystä päättyisikin. Ainakin aion ottaa selvää. 

Vierailija
25/38 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no , sukulainen 82v sai kyllä kaverin sitä kautta, olleet jo  vuoden kimpassa.

Meidän suvussa en tiedä yhtään leskeä kellä edes sutinaa.  Saati hoitokoti-iässä.  Tädin mies kuili sodassa eikä koskaan avioitunut.  Läheinen oli ainoan lapsensa perheen kanssa.

Eivät vain kerro sinulle. Minunkin mummoni deittaili useita miehiä leskenä ollessaan, mutta käsittääkseni läheskään kaikki sukulaiset eivät tienneet sitä.

Vierailija
26/38 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eläkkeellä, erosin 7 vuotta sitten, enkä todellakaan halua enää mitään ukonrähjää vaivoikseni. 

Luuletko olevasi kuumaa kamaa deittimarkkinoilla.

Vierailija
27/38 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen ikävä toisen luo,ehkä.

Vierailija
28/38 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isäni rakastui uudelleen 74v:nä ja sai viettää upeat viimeiset vuodet rakastamansa naisen kanssa. 

Olisiko jänen pitänyt nekin vuodet kärvistellä yksin?? Miksi ihmeessä?

Ystävättärensä kuoli pari vuotta sitten päälle 93v:nä ja muisteli loppuun saakka heidän yhteisiä vuosiaan suurella rakkaudella.

Vierailija
29/38 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäätkö ap, että vievät sinulta deitit?

Vierailija
30/38 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 75 ja erittäin aktiivinen vielä  monella elämänalueella. En koe itseäni yhtään vanhaksi. Miksen kaipaisi rinnalleni kumppania ja nuo Tinderit ym. nyt vain sattuvat olemaan nykyisin yksi tapa hakea seuraa. Miten se muuten nuorempia haittaa, jos me iäkkäämmät toisiamme treffaillaan. 

Vierailija
31/38 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet paheksuvat, itse ovat parisuhteessa mutta muilla ei saisi olla mitään vastakkaisen sukupuolen kanssa.

Vierailija
32/38 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eläkkeellä, erosin 7 vuotta sitten, enkä todellakaan halua enää mitään ukonrähjää vaivoikseni. 

Etkö muunlaista saa! Ihmiset saavat yleensä kaltaisensa kumppanin. Minun mieheni on ihana. 

Vierailija
33/38 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no , sukulainen 82v sai kyllä kaverin sitä kautta, olleet jo  vuoden kimpassa.

Meidän suvussa en tiedä yhtään leskeä kellä edes sutinaa.  Saati hoitokoti-iässä.  Tädin mies kuili sodassa eikä koskaan avioitunut.  Läheinen oli ainoan lapsensa perheen kanssa.

Tämä 82 ikäinen leskeytyi kun olivat uutta talviasuttavaa taloa saareen tekemässä, nyt on uusi talo ja uusi kaveri. Ei virallisesti yhdessä asu mutta viikkoja aina kerralla on uusi kaveri läsnä ja sitten käy kotona muutaman päivän ja ajelee taas takaisin.

Kyllähän useimmilla kavereita on, nyt puhutaan seurustelu- /seksisuhteista. Ei kavereista. 

Vierailija
34/38 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halut ne on vanhallakin, eläkää elämäänne rohkeasti.

Vierailija
35/38 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että nämä seurustelevat vanhukset ovat joko yliluonnollisen onnekkaita ja ovat oikeasti löytäneet hyvän ja sopivan kumppanin, tai sitten todennäköisemmin, heillä ei ole puolisolle minkäänlaisia kriteereitä. Edes puoliksi kunnollisia ja normaaleja miehiä on jo 35+ ikäluokassa sinkkuna minimaalisen vähän, en usko että niitä on edes yhtä miljoonassa 65+ ikäisissä.  Tuon ikäiset ukot etsii vain "nurse & purse", kun sitä tekee nuoremmatkin. 

Vierailija
36/38 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kokee yksinolon vaikeaksi, ihanaa jos löytää vielä kumppanin elämänsä.  Monet leskimiehet ovat ressukoita jäätyään yksin, naiset taas joskus  kyllästyneitä hoidettuaan raihnaista miestään kauankin.   Eivät siksi heti sitoudu uuteen  huonokuntoiseen  kaveriin.  Aina kannattaa kuitenkin pitää viritelmiä yllä, mitään ei saa jos ei edes yritä. 

Vierailija
37/38 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne tahtoo seuraa toisistaan. Sama kuin muillakin. Eläkeläisilläkin on vielä oikeus rakastua.

En enää usko rakkauteen, mutta ehkä kumppanuuteen.

Vierailija
38/38 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei taida olla siis kovinkaan älykäs, jos ei itse kykene miettimään vastausta tuohon.