Minulla on kaksi työtä, tuleeko karenssi jos irtisanoudun toisesta?
Olen siis samalla työkkärin asiakkaana jotta saisin liitolta soviteltua päivärahaa. Minulla on 10 tuntinen sopimus sekä tarvittaessa töihin kutsuttava sopimus toiseen paikkaan. Haluaisin tuosta tuntisopparista eroon mutta napsahtaako sitten karenssi? Ja joo odotan yhteydenottoa työkkäristä mutta siinä kestää useampi viikko joten ajattelin kysellä jos jollain on kokemusta.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Et olis tehnyt huonoa työsopparia.
Jep, ei olisi pitänyt tuota työtä ottaa vastaan mutta siinä hetkessä se tuntui hyvältä ajatukselta. Mistäpä sitä kukaan tietää mitä työ ja työyhteisö käytännössä ovat ennen kuin hommat saa alkuun.
Ap
Sinullahan on 0-soppari! Ei sieltä tarvitse erikseen irtisanoutua. Ilmoitat vaan, että nyt et ota vastaan työvuoroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain paikkaa alunperinkin vain sen takia että on pakko hakea 4 paikkaa kuukaudessa. Työpaikka on kaukana ja mulla menee bensaan ihan liikaa rahaa, lisäksi töitä on nyt alkuun ollut paljon enemmän kuin 10 viikossa koska on tasoittumisjakso jne. En myöskään pidä työpaikan ilmapiiristä ja työ on liian stressaavaa päälleni. Ilman tätä työtä saisin myös tehtyä enemmän vuoroja tuohon toiseen työpaikkaan jossa viihdyn hyvin.
Ap
Osa-aikatyöhön hakemalla täytät 0 kpl hakuvelvoitteita.
Pakko oli tarttua tähänTäällä missä asun (kuitenkin yliopistokaupunki) saa ihan tosissaan kääntää kaikki kivet että löytää neljä työpaikkaa joihin hakea ja kokoaikatyötä ei vain yksinkertaisesti ole tarjolla. Joten pakko hakea noita ripirapituntisia töitä.
Ap
Työttömyysturvalain mukaan työnhakijan on oltava käytettävissä KOKOAIKATYÖHÖN, jotta saa työttömyyskorvausta. Tässä on ristiriita lain kanssa, sillä eihän osa-aikatyötä tekevä voi yhtäkkiä ottaa vastaan koko aikatyötä, jos sellainen ihme ja kumma tapahtuisi, että sitä olisi tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain paikkaa alunperinkin vain sen takia että on pakko hakea 4 paikkaa kuukaudessa. Työpaikka on kaukana ja mulla menee bensaan ihan liikaa rahaa, lisäksi töitä on nyt alkuun ollut paljon enemmän kuin 10 viikossa koska on tasoittumisjakso jne. En myöskään pidä työpaikan ilmapiiristä ja työ on liian stressaavaa päälleni. Ilman tätä työtä saisin myös tehtyä enemmän vuoroja tuohon toiseen työpaikkaan jossa viihdyn hyvin.
Ap
Osa-aikatyöhön hakemalla täytät 0 kpl hakuvelvoitteita.
Lain mukaan riittää, että kyse on vähintään 2 vko työsuhteesta, ei edellytetä kokoaikatyötä. Mutta pitää olla valmis ottamaan kokoaikatyö vastaan! Kaksi eri lainkohtaa, toinen liittyy hakuvelvoitteeseen, toinen työttömän yleisiin velvollisuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Sinullahan on 0-soppari! Ei sieltä tarvitse erikseen irtisanoutua. Ilmoitat vaan, että nyt et ota vastaan työvuoroja.
Opettele lukemaan. Ap halua irtisanoutua siitä työstä missä on 10h/viikko.
Sataprosenttisella varmuudella tulee karenssi. Toki voit sen läpi kärvistellä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia haluat eroon siitä 10 tunnin sopparista? Jos on hyvä syy, esimerkiksi kiusaamista töissä, niin voi hyvin olla, ettei tule karenssia.
Kiusaaminen töissä ei ainakaan auttanut karenssiin itsellä todisteineen.
Kysy jos työntantaja suostuu irtisanomaan sinut. Jos on koeaika menossa niin siitä ei heille ole harmia. Harvempi haluaa pitää vastentahtoista työntekijää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onko sinulla koeaikaa? Jos työnantaja tekee koeaikapurun, ei siitä välttämättä tule karenssia.
On vielä koeaikaa. En vain tiedä miten myötämielinen työnantaja olisi koeaikapurun tekemään kun haluaisi minut talossa pitää :(
Ap
Työnantwja haluaisi pitä sinut talossa, koska olettaa, että haluaisit pysyä talossa. Yksikään työnantaja ei halua väkisin pitää ihmistä, joka ei halua olla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia haluat eroon siitä 10 tunnin sopparista? Jos on hyvä syy, esimerkiksi kiusaamista töissä, niin voi hyvin olla, ettei tule karenssia.
Ei kelpaa syyksi irtisanoutumiseen tuollaiset ongelmat. Työntekijän velvollisuus on hoitaa ongelmat kuntoon liiton tai työsuojelun kautta. Aina puhutaan siitä että pitäisikö irtisanomista helpottaa, mutta pitäisiköhän puhua myös siitä että irtisanoutumista helpotettaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onko sillä väliä tuleeko karenssi? Voisitko pärjätä sen toisen työn palkalla? Onko mahdollista saada sieltä niin paljon tunteja että pärjäisit ilman soviteltua päivärahaa? Kerrot kuitenkin että saisit tehtyä enemmän vuoroja siellä toisessa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä lähdin ahdistelun ja kiusaamisen takia pois. Ei ollut pätevä syy vaikka lääkärin lausunnot laitoin myös että mun terveys on kärsinyt tuosta työpaikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon tämän. Älkää vain irtisanoutuko ja antako syyksi kiusaamista tai työilmapiiriä, nämä eivät ole päteviä syitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kelpaa syyksi irtisanoutumiseen tuollaiset ongelmat. Työntekijän velvollisuus on hoitaa ongelmat kuntoon liiton tai työsuojelun kautta. Aina puhutaan siitä että pitäisikö irtisanomista helpottaa, mutta pitäisiköhän puhua myös siitä että irtisanoutumista helpotettaisiin?
Mun tapauksessa ei liittokaan auttanut, hokivat vaan että "puhu sen työnantajan kanssa." No tietty sitä olin jo monesti kokeillut. Mutta vanha pervo suuttui siitä kun ei tällainen nuori tyttö antanutkaan pimpsaa. Sitten alkoi vainoaminen.
Sain onneksi pimeitä töitä heti ja tein niitä pari kk. Sitten sainkin aivan ihanan työpaikan.
Kiitos vaan pamille ei mistään.
Ei tule. Jos kysyvät jotain niin voit sanoa, että vaihdat parempaan ja kilpailijalle töihin.
Vierailija kirjoitti:
Sataprosenttisella varmuudella tulee karenssi. Toki voit sen läpi kärvistellä.
Jos on nollasoppari niin voi vaan jättää tekemättä kaikki työvuorot ja menemättä töihin. Ei tarvitse varsinaisesti irtisanoutua koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kysy jos työntantaja suostuu irtisanomaan sinut. Jos on koeaika menossa niin siitä ei heille ole harmia. Harvempi haluaa pitää vastentahtoista työntekijää.
Vielä harvempi haluaa oikeuteen siksi, että on irtisanonut työntekijän ilman syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä lähdin ahdistelun ja kiusaamisen takia pois. Ei ollut pätevä syy vaikka lääkärin lausunnot laitoin myös että mun terveys on kärsinyt tuosta työpaikasta.
PÄtevä syy olisi ollut se, että olet nostanut kanteen asiasta. Lääkärintodistus on pelkkä mielipide, tehty tarinasi perusteella eli ei mikään fakta.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mielestäni ei tule kaenssia,koska ei ole kokopäivätyö ja sulle jää kuitenkin se toinen työpaikka. SAnot vain itsesi irti siitä 10 tuntisesta ethän muutoinkaan voi koko elämääsi tollasta tehdä.
Pakko oli tarttua tähänTäällä missä asun (kuitenkin yliopistokaupunki) saa ihan tosissaan kääntää kaikki kivet että löytää neljä työpaikkaa joihin hakea ja kokoaikatyötä ei vain yksinkertaisesti ole tarjolla. Joten pakko hakea noita ripirapituntisia töitä.
Ap