Onko joku juonut hyvänmakuista viiniä
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, moniakin hyvänmakuisia viinejä. Ei niitä humaltumistarkoituksessa juoda. Viiniä ei edes varsinaisesti juoda vaan nautitaan pieninä annoksina, lasia ei kuulu kaataa täyteen.
Oluet ja siiderit on sellaisia juomia, mitä juodaan tuoppitolkulla humaltumistarkoituksessa, ja viinat.
En ole koskaan juonut mitään humaltumistarkoituksessa. Humalaankaan en ole tullut kun kerran.
Ei, ei kukaan ole. Katsoin, että maailmassa tuotetaan vuosittain noin 26 miljardia litraa viiniä. Maailman ihmiset ovat siis hirveitä masokisteja, kun juovat pahanmakuista juomaa noin paljon.
Ehkä kyseessä on joku ideologinen asia?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, moniakin hyvänmakuisia viinejä. Ei niitä humaltumistarkoituksessa juoda. Viiniä ei edes varsinaisesti juoda vaan nautitaan pieninä annoksina, lasia ei kuulu kaataa täyteen.
Oluet ja siiderit on sellaisia juomia, mitä juodaan tuoppitolkulla humaltumistarkoituksessa, ja viinat.
Kyllä vaan on niitäkin, varsinkin naispuolisia, mitkä nimenomaan viiniä ylikuluttavat eli ovat jopa alkoholisoituneita viinin kanssa.
Olen juonut hyvää saksalaista makeaa viiniä
Vierailija kirjoitti:
On niistä jotkut juotavia, mutta hyvänmakuisia en tiedä yhtään.
Hapatettua rypäle mehua, HYI HHELVETTI! Kaiken lisäksi järjettömän hintaista...mutta vain Suomessa!
Opin juomaan viiniä vasta päälle 40-vuotiaana, kun sain asiantuntevaa opastusta tuttavalta, joka omistaa viinikellariosakkeen ja harrastaa niitä tosissaan. Iso työ löytää se oma maku viinien suhteen. Suosittelen syömään hyvässä ravintolassa menun, johon kuuluu myös viinit. Huomaa, miten hyvä viini täydentää hyvän ruoan makua.
Valdemaria jaksan vetää monta pulloa illassa.
Et ole tainnut maistaa Marlboroughissa valmistettua Sauvignon blancia? Mahdottoman hyviä kaikki valkkarit tuolta alueelta, etenkin Cloudy Bay on suosikki!
Vierailija kirjoitti:
Tunnen jo oksennuksen suussa ja aistin seuraavan aamun hedarin.
Juonut monia hyvänmakuisia viinejä. Viinillä ei ole tarkoitus ryypätä itseltään lamppuja sammuksiin. Tietty jos ole aina ostanut niitä alahyllyn viinejä, niin ei kannata ihmetellä, että pahalta maistuvat.
En. Shampanja on parasta viiniä, mutta sekin on pahaa. Kaikki on, maistuu hiivalle, homeelle ja kuselle.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ollu kitkerän makuisia.
Ehkäpä olet itse kitkerä ja se maistuu kitalaessa.
Kyllä, aina. Pahanmakuisia viinejä en suostuisi juomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen jo oksennuksen suussa ja aistin seuraavan aamun hedarin.
Mä en van voi sietää kuivia valkkareita, tulee hirvee päänsärky ja krapula niistä eikä edes maistu hyvälle.
On makeitakin viinejä paljon mutta niitä ei vain ole Alkossa. En ole koskaan ymmärtänyt kuivien valkoviinien ihannoimista. Olen juonut pullon shampanjaakin ja en pitänyt siitä.
Minä tykkään kaikista muista viineistä paitsi roseesta ja laihasta valkoviinistä. Punaviinit ja väkevät viinit menevät kaikki vähän huonolaatuisempinakin.