Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mita tehda kun kakka on niin kovaa ettei se tule ulos kuin painamalla lujaa peraaukon ymparilta (peraaukon ymparilla tuntuu kakka isona pallona)

Vierailija
10.04.2007 |

Ja se on niin iso ettei tule ulos kuin painamalla ulkopuolelta sitä. Syön normaalisti. Mutta jostain syystä se on niin kovaa ettei tule omin avuin ulos.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ihan kokeilisit noita laksatiivejä, jos olet joskus kuullut?!

Ihan alkuun lykkäät yhden Microlaxin, ja lopetat sen persreikäsi painelun tähän paikkaan. Jatkossa käytät säännöllisesti jokaikinen päivä esim. Levolacia tai jos se ei sovi niin Movicolia noin 3-6 kk, riippumatta siitä onko ummetusta vai ei. Sen jälkeen voit jättää tropit pois ja katsoa olisiko vatsasi toiminta tasaantunut.

Vierailija
2/13 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalisti, kakka ei todellakaan ole kovaa!!

Joten lisää kuitua ruokavalioon ja avuksi luumu tai levolac apteekista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAJALAN PUURO

Valmistusaika: < 0,5 h

Gluteeniton: Ei

Laktoositon: Kyllä

3-4 dl vettä

suolaa

4 rkl pellavansiemeniä

1/2 dl kivettömiä luumuja

1/2 dl kuivattuja aprikooseja

1 dl ruishiutaleita

1 dl leseitä

* liota silputtuja kuivattuja hedelmiä ja pellavansiemeniä vedessä yön yli

* lisää aamulla seokseen hiutaleet ja leseet, hauduta kattilassa kypsäksi 10-20 minuuttia

Syö sellaisenaan tai vaikka maidon ja sokerin kera kylmänä tai lämpimänä..

Itse muuten käytän kaurahiutaleita ja kauraleseitä ja noi hedelmät on ihan niitä kaupassa myytäviä kuivattuja aprikooseja ja luumuja. Minusta tosi hyvänmakuinen makea puuro ilman sokeriakin.

Vierailija
4/13 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vielä lisäksi soseuttanut puuron sauvasekoittimella.

Vierailija
5/13 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen laktoosi-intolerantikko ja pienikin määrä maitoa tekee vatsan ihan kovaksi

Vierailija
6/13 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uloste kerääntyy peräsuoleen, vaikka ei vatsa kovallakaan olisi. Ummetus pahentaa vaivaa.

Vierailija
7/13 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakaraan saakka oli iso kakkapatti, sekä koko väliliha aivan pullistunut. Painamalla sen sai pikkuhiljaa tulemaan ulos sieltä, mutta kipeää se teki!!

Huomenna haen levolakkia mutta kakkaaminen jäi töissä päivällä vähän kesken kun en saanut painettua kaikkea ulos joten siellä se jossain on vieläkin =(

Mutta nyt painun kakalle jos saisin sen tulemaan sieltä

Vierailija
8/13 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuntuu että kakkapatti on pakarankin puolella vähän, ihan eri paikassa missä olen peräsuolen luullut olevan

Vierailija
9/13 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan joskus tuntui, kuin uloste olisi ihan väärässä paikassa... Imukuppisynnytykset aiheuttivat minulle laskeuman. Uloste ei enää tullut ulos kuin välilihaa painamalla. Silti jäi tunne, ettei suoli tyhjentynyt. Vesiperäruiskeella sai avun. Leikkauksen jälkeen vaiva helpottui.

Vierailija
10/13 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä sellainen voi tulla? Synnyttänytkin olen jo yli 3v sitten. Voiko tulla ihan yhtäkkiä?

Vierailija
11/13 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

magnesium on vesiliukoista, joten yliannostuksen vaaraa ei ole. Ota päivän mittaan vaikka 6x3 tabua, jos ei meinaa vähemmällä auttaa.

Toisin sanoen: magnesiumin puutos aiheuttaa ummetusta.

Vierailija
12/13 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uloste kertyy laskeumassa suoleen vaikkei ummetusta olisikaan. Vaiva ei poistu muuta kuin leikkauksella.

Vierailija
13/13 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yleensä riittävällä liikunnalla, runsaalla vedenjuomisella (2-3 litraa päivässä), kuitujen lisäämisellä ruokavalioon ja muutenkin ruokavalion parantamisella saadaan niin hyviä tuloksia, ettei laksatiiveja tartte syödä koko aikaa.