Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osallistuuko teillä mies päiväretkien tai matkojen suunnitteluun?

Vierailija
14.09.2025 |

Meillä kaikki perheen päiväreissut ja matkat jäävät minun harteilleni. Eli minä katson kalenterista päivän, suunnittelen aikataulun ja tarvittaessa julkisen liikenteen aikataulut, suunnittelen mitä kohteessa tehdään ja selvitän kivoja ruokailupaikkoja, joista sitten päätän ja teen pöytävarauksen. Miehelle kaikki on aina ihan sama, kaikki käy, ei väliä. Eli kaikki suunnitelmat jäävät minulle, jos jossain haluamme käydä lasten kanssa. 

Esim. Helsingissä kävimme kesällä (Suomenlinna ja Linnanmäki), ja kaikki edellä mainittu oli minun hoidettava. Ei ollut mitään hajua miten pääsee Suomenlinnaan, joten netistä piti selvittää ennakkoon asioita. 

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ja myös teinit osallistuu. Ei tämä ole mikään yhden naisen diktatuuri. 

Vierailija
22/40 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä _suunnittelua_ Suokin tai Lintsin reissu vaatii?

Aurinkoinen kesäpäivä -> mentäiskö Lintsille? -> kaikille OK -> mennään.

Voi tuota musertavan metatyön määrää :)

Esim. sen selvittäminen miten menee paikasta X julkinen liikenne, lippujen hinnat ja osto, milloin menee lähtöpäivänä bussi rautatieasemalle, koska herätään jotta ehditään, mitä pakataan mukaan. Aikataulu koska palataan takaisin ja millä, lippujen osto paluumatkalle ettei jäädä Helsinkiin. 

Aivan varmasti nelihenkisen perheen reissu toiseen kaupunkiin julkisella vaatii jonkunlaista suunnittelua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä saatanan PÄIVÄRETKIÄ???

Saatanasta en tiedä. Mutta lähdetään päiväksi reissuun esim. toiseen kaupunkiin ja palataan yöksi kotiin oli tässä nyt ideana, vaikka termi sille olisikin virheellinen. - AP

Vierailija
24/40 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso tekee vuorotyötä niin hän itse ehdottaa, että tuossa olis hyvä hetki käydä jossain. Itse muistuttelen vuoroja toivoessa tulevista koulujen lomista, ettei nyt ainakaan mitään yövuoroputkea ota just esim syysloman tai talviloman päälle. 

yleensä pitemmillä lomilla minä olen matkatoimisto, etsin sopivia lentoja ja kivoja majapaikkoja. Puoliso katsoo vuokra-auton ja etsii ravintoloita.

Vierailija
25/40 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän käärii itse jointtinsa ja miettii mitä juomaa hän haluaa. Itsenäinen mies!

Vierailija
26/40 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuu.

Vierailija
27/40 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu. Aina kun yritän osallistua alkaa väittely jonka tarkoitus on osoittaa että pson (n) valinta on oikein. Jos en anna periksi tulee riita ja mykkäkoulu.

Vierailija
28/40 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osallistu. Aina kun yritän osallistua alkaa väittely jonka tarkoitus on osoittaa että pson (n) valinta on oikein. Jos en anna periksi tulee riita ja mykkäkoulu.

Kyllä sinkkuna elämä on helppoa. Tsemppiä sinne!

Vierailija
29/40 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mun pitäis osallistua suunnitteluun kun mun mielipidettä ei kuunnella?

Vaimo: Lähetään viikoksi reissuun aurinkoon.

Minä: Ei lähetä.

Vaimo: Kyllä lähetään, oon jo suunnitellu kaiken valmiiksi.

Minä: Etkö vois kerranki mennä yksin?

Vaimo: No kuka sen maksais sitte?

Vierailija
30/40 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iha hirviää paskaa tollaset (päivä)reissut. Eikö vois vaa jäähä kotia

Vierailija
31/40 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan muista mitään lapsuuden ajan reissuista, yhtä turhan kanssa.

Vierailija
32/40 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelen oikein mielelläni matkat ja hotellin ilman miestä, kun hän on pihistelijä. Mies kyllä auttaa ulkomailla esim. jonkun kohteen lippujen ostossa, jos mä tarviin apua.

Vierailija
33/40 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan muista mitään lapsuuden ajan reissuista, yhtä turhan kanssa.

Minä muistan kyllä ne ilmastoimattomassa autossa kärsityt kilometrit, kämäset eväät tienvarsi levikkeellä, tappelut siitä miksi mun pitää lähtä mukaan vaikka olisin halunnu jäähä kotiin ja nähdä kavereita.

Vierailija
34/40 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko taas näitä että naisella on tylsää lapsen kanssa kotona ja sitten koko ajan pitää vapaalle suunnitella menemisiä ja tulemisia. Mies käy töissä ja haluaisi ehkä hengähtääkin vapaalla. Mutta kun se kotona oleminen on naisille niin raskasta..

Vierailija
35/40 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko taas näitä että naisella on tylsää lapsen kanssa kotona ja sitten koko ajan pitää vapaalle suunnitella menemisiä ja tulemisia. Mies käy töissä ja haluaisi ehkä hengähtääkin vapaalla. Mutta kun se kotona oleminen on naisille niin raskasta..

Ei vaadi edes lasta tai naisen kotona olemista niin ei saa mies viikonloppuna yhtä yötä nukkua omassa sängyssä.

Vierailija
36/40 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hirveältä lähtä päiväreissuja tekemään. Jätän menemättä.

Vierailija
37/40 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linnanmäki näkyy Helsingissä käytännössä kaikkialle ihan silmiin eli sinne voi kävellä saatana. 

Tiedoksi vaan sinne Taka-Hevonsuolenmutkaan, että Helsinki on paljon suurempi kuin vain keskusta. Ei todellakaan Lintsi näy kaikkialle. Saatanan kävelyihin en ota kantaa.

Vierailija
38/40 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi bönde pitää olla jos ei tiedä miten Suomenlinnaan pääsee. 

Ehe ehe

Vierailija
39/40 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu ja myös kaikki pidemmät lomat. Jos en järjestäisi, ei käytäisi koskaan missään. Todennäköisesti myöskään lapset eivät olisi ikinä harrastaneet mitään. Ainakaan ennen kuin olisivat itse osanneet etsiä harrastuksensa.

Eivät olisi myöskään saaneet viettää kaverisynttäreitä tai osallistua toisten synttäreille lahja mukanaan 

Todennäköisesti myös joulu olisi ollut hyvin erilainen.

Niin, joulu olisi ollut rento ilman nalkutusta ja uhriutumista ja itkua. 

No meillä lapsena ei olisi ollut joulukoristeita, ruokaa eikä lahjoja jos äiti ei olisi tehnyt. 

Vierailija
40/40 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mun pitäis osallistua suunnitteluun kun mun mielipidettä ei kuunnella?

Vaimo: Lähetään viikoksi reissuun aurinkoon.

Minä: Ei lähetä.

Vaimo: Kyllä lähetään, oon jo suunnitellu kaiken valmiiksi.

Minä: Etkö vois kerranki mennä yksin?

Vaimo: No kuka sen maksais sitte?

Onko sun mielipide vain pelkkä perustelematon ei? Ehkä mielipide tulee paremmin kuulluksi, jos pystyt perustelemaan kantasi ja ehdottamaan jotain mielekästä vastaehdotusta? Silloin vaihtoehtoina ei ole vain joko vaimon suunnittelema ja hänen mielensä mukainen reissu, tai sitten pelkkä kotona möllötys ilman mitään erityistä ohjelmaa. Yhteinen tekeminen on kuitenkin tärkeä asia parisuhteessa, ja samoin se, että tehdään jotain tavallisesta arjesta poikkeavaa joskus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän