Isokokoinen koira hyökkäsi kolmen ihmisen kimppuun Raisiossa
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NoVierailija kirjoitti:
Ei koiralla ole samaa oikeutta elämään kuin ihmisellä. Koira ei ole itsenäinen olento vaan jonkun omaisuutta. Jos tämä omistaja ei huolehdi koirasta, ja se on muille ihmisille vaarallinen, se lopetetaan. Tottakai.
Suomessa murhaajia (ihmisiä) ei teloiteta.
Eäimellä on myös itseisarvo.
On, mutta se ei ole sama kuin ihmisen.
On se. Tietysti. Ihminen on luontokappale ja eläin myös.
Eli sinun ja kärpäsen itseisarvo on sama? No mulla ei.
Sä määrität itse oman arvosi muita ylemmäs?
Vierailija kirjoitti:
..ja taas liipasinherkkä "kyttä"paikalla...missähän seuraavaksi?...
Vihdoinkin on vähän valpastuttu. Järjenvihaajavassarin logiikka tekee tekijöistä uhrin ja uhrista tekijän
Tosi kauhea juttu. Etenkin uhrien kannalta. Mutta surettaa myös, että on noin vastuuttomia koiranomistajia. Pitäisi laittaa omistaja syytteeseen siitä, että on laiminlyönyt koiraansa ja, että se piti tappaa. Täysin omistajan vika. Itselläni isokokoisia koiria ja olisin kyllä ensimmäisenä viemässä piikille, jos yhtään osoittaisivat agressiivista käytöstä. Mutta ovat hyvin kasvatettuja ja ihmisystävällisiä, etenkin lapsille. Tuota omistajaa ei vissiin ole tavoitettu, joten voi olla joku nisti tai muuten välinpitämätön tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Todella törkeää, jos poliisi on jonkun pienen laumiksen mennyt ampumaan. Ei niistä hengenvaaraa ole. Kaukkari on jo eri juttu, sillä on kokoa.
Pienen ? Meillä on mastiffi laumanvartija. Lähemmäs 100 kiloa. Paljonko sinun kaukkari painaa ? Pieniä kuule ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti laumanvartija. Tosin kerran kaupan edessä oli saksanpaimenkoira joka hyökkäili kiinni ollessaan ohikulkijoita kohti. Sen omistaja aiheutti häiriötä kaupassa ja oli aivan syntymäsekaisin. Koiraparka varmaan pennusta saakka joutunut kokemaan hyvin epäjohdonmukaista käytöstä ja seonnu.
Laumanvartija ei hyökkää ihmisen kimppuun kuin omalla reviirillään jota vartioi. Kun koira on eri alueella, ei välitä ihmisistä tuon taivaallista. Eli pieleen meni. Taas.
Ei varmasti yleistäen käy kimppuun, kuten yllä ajateltu, mutta ei se ihan mahdotonta ole. Toivottavasti ei ollut laumanvaatija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NoVierailija kirjoitti:
Ei koiralla ole samaa oikeutta elämään kuin ihmisellä. Koira ei ole itsenäinen olento vaan jonkun omaisuutta. Jos tämä omistaja ei huolehdi koirasta, ja se on muille ihmisille vaarallinen, se lopetetaan. Tottakai.
Suomessa murhaajia (ihmisiä) ei teloiteta.
Eäimellä on myös itseisarvo.
On, mutta se ei ole sama kuin ihmisen.
On se. Tietysti. Ihminen on luontokappale ja eläin myös.
Eli sinun ja kärpäsen itseisarvo on sama? No mulla ei.
Viime kädessä kyllä. Ja sinulla myös ihan samoin.
Omassa kontek
Olet varmasti omasta mielestäsi hurjan älykäs.
Kouluttamaton laumanvartija. Näille omistajille pitäs luvanvaraista olla pito. Sairasta hommaa kun ei ymmärretä eikä osata mutta kaukaasianpaimenkoiria saa. Ex tutulla on kolme! Ihmisellä joka ei ymmärrä niistä mitään ja ne käy päälle. Ei peruskäskyjä edes ole opettu kun "suloisia nalleja". V.... sanon minä tähän. Yks hullu miltä kasvattaja oikeus vietiin, niitä keskisuomessa jakeli kun joku vaan otti..
Onneksi koira listittiin. Toivottavasti saman kohtalon saa omistaja!
Vierailija kirjoitti:
Hitto, olin lähellä tuollaista kohtaloa, järkyttävä tappajakoira ajoi takaa minua kun pyöräilin mutta huusin lujaa sille että "mee pois!" niin se yhtäkkiä lopetti takaa-ajamiseni, oli pimeää ja olin yksin, ketään ei näkynyt mailla ei halmeilla, se ois varmasti tappanut minut jos olisi saanut kiinni.
..."järkyttävä tappakoira ajoi takaa"
ja lopetti kun huusit sille?... ....
"olisi varmasti tappanut minut".
Hmmmmm..
Hieno logiikka eikä yhtään värikynää tarinassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto, olin lähellä tuollaista kohtaloa, järkyttävä tappajakoira ajoi takaa minua kun pyöräilin mutta huusin lujaa sille että "mee pois!" niin se yhtäkkiä lopetti takaa-ajamiseni, oli pimeää ja olin yksin, ketään ei näkynyt mailla ei halmeilla, se ois varmasti tappanut minut jos olisi saanut kiinni.
Hmmmmm..
Ei ole yhtään värikynää tuossa, tuo tulee vain aina mieleen kun on uutisia noista tappajakoirista. Ehkä se piski lopetti siksi takaa-ajamiseni että tajusi ettei ehkä saa mua kiinni, oli miten oli, pelastuin täpärästi hirveästä tilanteessa jossa olisin voinut vaikka kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella törkeää, jos poliisi on jonkun pienen laumiksen mennyt ampumaan. Ei niistä hengenvaaraa ole. Kaukkari on jo eri juttu, sillä on kokoa.
Pienen ? Meillä on mastiffi laumanvartija. Lähemmäs 100 kiloa. Paljonko sinun kaukkari painaa ? Pieniä kuule ovat.
Esim. ketjussa mainittu slovakian cuvac on pieni. En tosin usko, että kysymyksessä olisi se. Poliisit kumminkin työskentelvät saksanpaimenkoirien ym. kanssa. JOS on laumis, niin varmaan on joku isommista. Eivät poliisit muuten kokisi sitä niin vaaralliseksi. Olisivat hyvin pystynet taltuttamaan pienemmän koiran muilla keinoin. Ei sitä vissiin ole edes vahvistettu lehdissä, että olisi ollut laumis.
Oma laumanvartijani painoi alle 50 kiloa, eikä ollut kaukkari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti laumanvartija. Tosin kerran kaupan edessä oli saksanpaimenkoira joka hyökkäili kiinni ollessaan ohikulkijoita kohti. Sen omistaja aiheutti häiriötä kaupassa ja oli aivan syntymäsekaisin. Koiraparka varmaan pennusta saakka joutunut kokemaan hyvin epäjohdonmukaista käytöstä ja seonnu.
Laumanvartija ei hyökkää ihmisen kimppuun kuin omalla reviirillään jota vartioi. Kun koira on eri alueella, ei välitä ihmisistä tuon taivaallista. Eli pieleen meni. Taas.
Kyllä meillä ainakin puolustaa myös omistajaa reissuilla. Jos tulee yllättäviä tilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laumanvartijat ovat nimensä mukaisesti laumanvartijoita. Ne ovat työkoiria ja itsenäisen ajattelun mestareita. Suojelevat perhettä ja laumaan kuuluvia eläimiä vaikka hengellään ja ovat korvaamattomia jossain lammasfarmilla susia vastaan. Ei niitä voi kouluttaa asumaan jossain taajamassa. Menevät ihan sekaisin, että mikä se reviiri onkaan. Ja harvemmin käyvät edes ihmisten kimppuun, toisten koirien tai villieläinten päälle kylläkin, niinkuin niiden tehtävänä onkin. Varmaan jossain kerrostalossa tai nistiluolassa pidetty tällaista ja mennyt ihan sekaisin, kun ei ole niiden luonteenmukaista.
Koirat riehuu nyt kaikkialla. Järkyttävin tapaus oli se koira Tampereella joka tap poi vauvan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmmmm..
Ei ole yhtään värikynää tuossa, tuo tulee vain aina mieleen kun on uutisia noista tappajakoirista. Ehkä se piski lopetti siksi takaa-ajamiseni että tajusi ettei ehkä saa mua kiinni, oli miten oli, pelastuin täpärästi hirveästä tilanteessa jossa olisin voinut vaikka kuolla.
No jos kutsut tappajakoiraksi niin pelkkä perässä juokseminen ei ihan riitä siihen titteliin. Etenkin jos lopetti sen kun huusit sille.
Pelottavaa voi olla, mutta ymmärtänet pointin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laumanvartijat ovat nimensä mukaisesti laumanvartijoita. Ne ovat työkoiria ja itsenäisen ajattelun mestareita. Suojelevat perhettä ja laumaan kuuluvia eläimiä vaikka hengellään ja ovat korvaamattomia jossain lammasfarmilla susia vastaan. Ei niitä voi kouluttaa asumaan jossain taajamassa. Menevät ihan sekaisin, että mikä
Ei laumis normaalin ihmisen kanssa mene sekaisin edes kerrostalossa, mutta toki jo rivari on sille astetta parempi paikka. Pääasia kummiskin, että sitä liikutetaan ja että sillä on kylliksi toimintaa ja tekemistä. Koulutuksissa voi käydä. En suosittele laumista kenellekään, joka ei ole kiinnostunut laumiksen sielunelämästä ja ole hyvä ennakoimaan tilanteita. Sillä on syynsä, että niitä suositellaan vain omakotitaloon, vaikka omalle perheelle ihania ovatkin. Monet laumisroduista ovat itse asiassa herkkiä.