Isokokoinen koira hyökkäsi kolmen ihmisen kimppuun Raisiossa
Kommentit (266)
Muistetaan kuitenkin vauhkota ensisijaisesti susista.
Vierailija kirjoitti:
Koiran rotu?
Veikkaan että saksanpaimenkoira tai pitbull/mastiffi tyyppinen
Vierailija kirjoitti:
Olen aiemmin tykännyt koirista ja haaveillut hankkivani koiran. Epäsäännölliset työajat ja melko ahdas asuminen kaupungin keskustassa torppasivat koirahaaveeni. Onneksi.
Nykyisin pelkään koiria tai vähintäänkin olen varautunut. Ihmisillä näyttää kaupungin keskustassakin olevan kaikenlaisia suden kokoisia erikoiskoiria, taistelukoiria, hermoheikon oloisia epämääräisen näköisiä rescue-koiria ja ties mitä. Lisäksi ovat pitkässä talutushihnassa ja omistaja haahuilee kuulokkeet päässään aivan muissa maailmoissa. Ja koirat saavat tulla ja mennä nyt kaikkialle.
Miten selviäisit koirasi uhmaiästä jos ottaisit koiran? Koiranpentu kokeilee rajojasi monta kertaa, kunnes täyttää 3 vuotta ja rauhoittuu. Koira murisee sinulle ja yrittää ehkä näykkäistä sinua. Miten tulkitset tilanteen? Miten toimit? Miten ehkäiset uhmaa? Pelkäätkö koiran luontaiseen käyttäytymiseen kuuluvaa uhmaikää? Entä ihmislapset ja ihmislasten uhmaikä?
Omistaja korvauksiin uhreille. Ja myös maksamaan lopetukseen käytetty patruuna ja luoti valtiolle!
Inhoan koiria ja koiraihmisiä. Kusta, paskaa, koirien hyökkäyksiä, kuolaa, karvaa, ei kouluteta ulkoilutetaan puhelinta eikä koiraa, Suomessa on todella sairasta sakkia mitä tulee koirien omistajiin, mennään narut kilometrin pituisina, ei oteta muita ihmisiä huomioon, on vain MINÄ MINÄ MINÄ JA MUN PASKAPERSE ja se saa kusta ja paskoa ihan mihin vaan.
Olenkin alkanut kommentoida, kommentoin jokaiselle joka käyttäytyy kuin mikäkin idiootti sen karvaperseensä kanssa. Tehkää muut samoin.
Vierailija kirjoitti:
Olen aiemmin tykännyt koirista ja haaveillut hankkivani koiran. Epäsäännölliset työajat ja melko ahdas asuminen kaupungin keskustassa torppasivat koirahaaveeni. Onneksi.
Nykyisin pelkään koiria tai vähintäänkin olen varautunut. Ihmisillä näyttää kaupungin keskustassakin olevan kaikenlaisia suden kokoisia erikoiskoiria, taistelukoiria, hermoheikon oloisia epämääräisen näköisiä rescue-koiria ja ties mitä. Lisäksi ovat pitkässä talutushihnassa ja omistaja haahuilee kuulokkeet päässään aivan muissa maailmoissa. Ja koirat saavat tulla ja mennä nyt kaikkialle.
On jotenkin täysin vieraannuttu siitä, että koira on eläin. Ei mikään lutuinen pehmolelu. Eivätkä kaikki eläimet sovellu kaikkiin ympäristöihin, eivätkä kaikkien pidettäviksi. Osa koirista ei myöskään sovellu lemmikeiksi.
Laumanvartijakoirat varmaan täyttävät/täyttivät tehtävänsä jossain Karpaattien vuorilla susia ja karhuja vastaan, mu
Tämän allekirjoittaisin. Itse etsiskelin pientä pentua, jos olisi myytävänä ja huomasin, että tosi paljon on myytävänä kaikenmaailman staffia, pittbullia, saksanpaimenkoiraa ymv. ja monissa vielä lisäys, että on sekarotuinen. Siis näitä taistelu- ja vartijakoiria, jotka ei ole ihan puhdas rotuisia, joista kuitenkin saatetaan pyytää kohtuullisen ison maksunkin. Ei ole yhtään varmuutta siitä, minkälaisesta paikasta on lähtöisin, millainen historia takana, onko edes asianmukaisesti eläinlääkärin tarkastama.
Ilmeisesti näille on tarvetta. Kai se on se munanjatke sitten olevinaan se koirakin, jos se on hiukan pelottava ja aggressiivisen oloinen.
Siinähän saa nostettua sitten se hihnan toisessa päässä oleva tyyppiin, joka läheskään aina ei ole kunnolla perehtynyt sellaisen järeän koiran kasvatukseen, miten sen pitäisi tapahtua. Monet miehet varsinkin kasvattaa koiraa huutamalla ja saa sen varmasti rauhattomaksi ja helposti hyökkääväksi.
Tietenkin näistä voi saada ihan mukavan ja hyvän kaverin ja kotikoiran, eihän sekään poissuljettua ole. Mutta nämä isot järeät vahtiviettiset jne.vaatii ehdottomasti johdonmukaisen ja jämäkän, mutta silti rauhallisen kasvattamisen.
Juopot, kovaääniset ja helposti suuttuvat ja rähisevät äijät, ÄLKÄÄ OTTAKO MINKÄÄNLAISTA KOIRAA ITSELLENNE JA KAIKKEIN VÄHITEN NÄITÄ VARTIOINTI- JA TAISTELUKOIRIA!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten selviäisit koirasi uhmaiästä jos ottaisit koiran? Koiranpentu kokeilee rajojasi monta kertaa, kunnes täyttää 3 vuotta ja rauhoittuu. Koira murisee sinulle ja yrittää ehkä näykkäistä sinua. Miten tulkitset tilanteen? Miten toimit? Miten ehkäiset uhmaa? Pelkäätkö koiran luontaiseen käyttäy
En ota koiraa. En edes mieti asiaa enää. Ei ole minun asiani miettiä koirankasvatuksen,-ja koulutuksen hienouksia, koska koiraa ei tule.
Lapseni ovat jo lukiossa ja fiksuja nuoria ovat. Olen ihmisläheisessä työssä ja hyvä siinä. Ei lasten kasvatusta ja ihmisten kanssa olemista voi rinnastaa koirien kouluttamiseen.
Ehkäpä tässä onkin asian ydin(villakoiran ydin!), koirista on tullut jotain elämää ja ihmiselämää suurempaa. Koira on koira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten selviäisit koirasi uhmaiästä jos ottaisit koiran? Koiranpentu kokeilee rajojasi monta kertaa, kunnes täyttää 3 vuotta ja rauhoittuu. Koira murisee sinulle ja yrittää ehkä näykkäistä sinua. Miten tulkitset tilanteen? Miten toimit? Miten ehkäiset uhmaa? Pelkäätkö koiran luontaiseen käyttäy
On mulla ollut muutamakin koira, enkä muista mitään uhmaikää. Ei ole todellakaan oma koira murissut minulle saati yrittänyt näykkäistä.
Ehkä se salaisuus on siinä, että ei ole ollut noita haastavimpia rotuja. Kivoja, sosiaalisia ja iloisia rotukoiria vain.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan koiria ja koiraihmisiä. Kusta, paskaa, koirien hyökkäyksiä, kuolaa, karvaa, ei kouluteta ulkoilutetaan puhelinta eikä koiraa, Suomessa on todella sairasta sakkia mitä tulee koirien omistajiin, mennään narut kilometrin pituisina, ei oteta muita ihmisiä huomioon, on vain MINÄ MINÄ MINÄ JA MUN PASKAPERSE ja se saa kusta ja paskoa ihan mihin vaan.
Olenkin alkanut kommentoida, kommentoin jokaiselle joka käyttäytyy kuin mikäkin idiootti sen karvaperseensä kanssa. Tehkää muut samoin.
No siinähän sinä nyt suhteellisen julkisesti jo kommentoit. Oikein kauniilla kielelläkin, oletpa taitava.
Mutta niin se vain on, että koirillakin on oikeus elämään siinä missä sinullakin. Elämme koko elämämme erilaisten luontokappaleiden ympäröimänä.
En inhoa yhtäkään koiraa. Se ei ole pyytänyt syntyä tänne, kuten et sinäkään. Huonoja koirien omistajia kritisoin. Onneksi täällä meillä päin ei ole yhtäkään huonoa koiranomistajaa. Koiria on paljon ja kaikki oikein hyviä ja kivoja.
Lapsiakin kasvatetaan väärin ja tuloksena on kauheita tapauksia ja surullisia kohtaloita. Koirien huonot tavat ei ole missään määrin niihin verrannollisia.
Vierailija kirjoitti:
En ota koiraa. En edes mieti asiaa enää. Ei ole minun asiani miettiä koirankasvatuksen,-ja koulutuksen hienouksia, koska koiraa ei tule.
Lapseni ovat jo lukiossa ja fiksuja nuoria ovat. Olen ihmisläheisessä työssä ja hyvä siinä. Ei lasten kasvatusta ja ihmisten kanssa olemista voi rinnastaa koirien kouluttamiseen.
Ehkäpä tässä onkin asian ydin(villakoiran ydin!), koirista on tullut jotain elämää ja ihmiselämää suurempaa. Koira on koir
Koira ja ihminen ovat molemmat nisäkkäitä.Me pukkaamme lapsemme kohdustamme ja me imetämme niitä, niin koirat, kuin ihmisetkin. Me muodostamme lauman läheistemme kanssa ja suurin osa ihmisistä ja kaikki koirat syövät lihaa (kaupastakin ostettu liha on kuollut eläin). Olemme molemmat saalistajia; petoja. Ihmiset vahingoittavat kanssaihmisiään useammin, kuin koirat ihmisiä. Elämänkaaremme on samanlainen, kroppamme vaan ovat erilaisia. Vauva tunnustelee käsillään ja koiranpentu suullaan, mutta molemmat oppivat tutkimaan maailmaa. Molemmilla on uhmaikä, meillä on samat sairaudet, jne. Olemme osittain samanlaisia ja osittain erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tappajakoira oli slovakiancuvac.
No ei ollut... Kuka nyt cuvacia pelkäisi? Itsellä ollut, ihana koira, paras, joka minulla on koskaan ollut. Lempeä omille. Helppo taivutella, ei tarvitse ampua.
Omistaja ei ollut paikalla taivuttelemassa. Niinpä sai savua korvaan.
Oikeasti nyt... Cuvac on pienin laumanvartijoista.
Mitä väliä sillä on? Oli riittävän iso hyökätäkseen yhden henkilön kurkkuun ja kaataakseen toisen skuutilta.
Ei poliisilla ole mitään velvollisuutta tulla purruksi työtehtävissä.
Gaussin käyrä, idioottikoiria ja luonnevikaisia on se tietty määrä. Normaaleista hullut omistajat tekee sitten yhteikuntakelvottoman,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinähän sinä nyt suhteellisen julkisesti jo kommentoit. Oikein kauniilla kielelläkin, oletpa taitava.
Mutta niin se vain on, että koirillakin on oikeus elämään siinä missä sinullakin. Elämme koko elämämme erilaisten luontokappaleiden ympäröimänä.
En inhoa yhtäkään koiraa. Se ei ole pyytänyt syntyä
Ei koiralla ole samaa oikeutta elämään kuin ihmisellä. Koira ei ole itsenäinen olento vaan jonkun omaisuutta. Jos tämä omistaja ei huolehdi koirasta, ja se on muille ihmisille vaarallinen, se lopetetaan. Tottakai.
Suomessa murhaajia (ihmisiä) ei teloiteta.
Vierailija kirjoitti:
On mulla ollut muutamakin koira, enkä muista mitään uhmaikää. Ei ole todellakaan oma koira murissut minulle saati yrittänyt näykkäistä.
Ehkä se salaisuus on siinä, että ei ole ollut noita haastavimpia rotuja. Kivoja, sosiaalisia ja iloisia rotukoiria vain.
Koiranpennut taistelevat jo nisistä keskenään ja sen jälkeen muusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi siihen hätään ei löytynyt omistajaa, niin se koira ei enää ihmisiä pureskele.
Kaipa se peruste oli, että koira oli käyttäytynyt edelleen aggressiivisesti. Joku fiksu poliisi sitten todennut, että tämä ei muulla parane, ja laittanut savua korvaan.
Onhan näitä ilman omistajaa ja aggressiivisesti käyttäytyviä koiria ollut ennenkin. Eikös jonkun koiran taltuttamiseen tarvittu useampikin poliisi? Kyllä sellaisen voisi suoraan vain ampua. Säästyisi paljon vaivaa ja surua.
Jos joku koira purisi mun lasta niin ottaisin taljajousen ja menisin metsästää sen koiran. Ei kiinnosta mun saamat sanktiot mitkä saisin viranomaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämän tyyppisissä uutisissa ei yleensä sanota että MINKÄ ROTUINEN KOIRA?! Kuinka vaikiaa se rotu on mainita?? Varmasti jokasta kiinnostaa tietää rotu. Oliko kyseessä joku tyypillinen pitbulli tai vastaava vai joku ihan muu??
Tapahtumakuvauksen luettua ei tarvitse arvailla. Tuolla tavalla käyttäytyvät vain taistelukoirat. Toistaiseksi arvailun varaan jää se, onko kyseessä pitti, amstaffi, joku muu bulli, canario jne mitä näitä paskarakkeja nyt onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiranpennut taistelevat jo nisistä keskenään ja sen jälkeen muusta.
No eivät taistele. Sinä et ymmärrä sanan taistella merkitystä.
Vai etkö anna koirillesi riittävästi ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei koiralla ole samaa oikeutta elämään kuin ihmisellä. Koira ei ole itsenäinen olento vaan jonkun omaisuutta. Jos tämä omistaja ei huolehdi koirasta, ja se on muille ihmisille vaarallinen, se lopetetaan. Tottakai.
Suomessa murhaajia (ihmisiä) ei teloiteta.
Eäimellä on myös itseisarvo.
Vierailija kirjoitti:
Muistetaan kuitenkin vauhkota ensisijaisesti susista.
Kyllä. Ovat niin vaaraksi ihmisille. Eiku...
Stanan rakit! Uuniin vaan!