Isokokoinen koira hyökkäsi kolmen ihmisen kimppuun Raisiossa
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Koiran rotu?
Vihervasemmistolainen nurkkiinkuseksija
Erittäin agressiivinen rotu. Useimmiten vesikauhuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran omistaja piileskelee. Ei ilmoittaudu, koska pelkää rangaistusta ja isoja korvauksia.
Ei koiran omistajalle koskaan tule rangaistusta eikä isoja korvauksia maksevattavaksi, vaikka koira purisi ihmisiä tai tappaisi muita eläimiä. Tässä tapauksessa toki menetti koiran, jonka rahallista tai tunnearvoa emme tiedä.
Kyllä rahallisella koiralla siru löytyy josta omistajan saa selville.Tällä ei ollut.
Aivan oikein poliisi teki, turha noiden kanssa on lässyttää kylmäksi vaan.
Tappajakoira oli slovakiancuvac.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämän tyyppisissä uutisissa ei yleensä sanota että MINKÄ ROTUINEN KOIRA?! Kuinka vaikiaa se rotu on mainita?? Varmasti jokasta kiinnostaa tietää rotu. Oliko kyseessä joku tyypillinen pitbulli tai vastaava vai joku ihan muu??
Se on vaikeaa mainita, jos kukaan paikalla olleista ei tunnista rotua.
Sitäpaitsi mut väliä rodulla lopulta on? Koira ei ollut kytkettynä eikä omistajan hallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Koiran rotu?
Kiusaajien rotu?
Vierailija kirjoitti:
No ei ollut... Kuka nyt cuvacia pelkäisi? Itsellä ollut, ihana koira, paras, joka minulla on koskaan ollut. Lempeä omille. Helppo taivutella, ei tarvitse ampua.
Todella törkeää, jos poliisi on jonkun pienen laumiksen mennyt ampumaan. Ei niistä hengenvaaraa ole. Kaukkari on jo eri juttu, sillä on kokoa.
Kissat > koirat. Kissaihmiset > koiraihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ollut... Kuka nyt cuvacia pelkäisi? Itsellä ollut, ihana koira, paras, joka minulla on koskaan ollut. Lempeä omille. Helppo taivutella, ei tarvitse ampua.
Omistaja ei ollut paikalla taivuttelemassa. Niinpä sai savua korvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistaja ei ollut paikalla taivuttelemassa. Niinpä sai savua korvaan.
Oikeasti nyt... Cuvac on pienin laumanvartijoista.
Olen aiemmin tykännyt koirista ja haaveillut hankkivani koiran. Epäsäännölliset työajat ja melko ahdas asuminen kaupungin keskustassa torppasivat koirahaaveeni. Onneksi.
Nykyisin pelkään koiria tai vähintäänkin olen varautunut. Ihmisillä näyttää kaupungin keskustassakin olevan kaikenlaisia suden kokoisia erikoiskoiria, taistelukoiria, hermoheikon oloisia epämääräisen näköisiä rescue-koiria ja ties mitä. Lisäksi ovat pitkässä talutushihnassa ja omistaja haahuilee kuulokkeet päässään aivan muissa maailmoissa. Ja koirat saavat tulla ja mennä nyt kaikkialle.
On jotenkin täysin vieraannuttu siitä, että koira on eläin. Ei mikään lutuinen pehmolelu. Eivätkä kaikki eläimet sovellu kaikkiin ympäristöihin, eivätkä kaikkien pidettäviksi. Osa koirista ei myöskään sovellu lemmikeiksi.
Laumanvartijakoirat varmaan täyttävät/täyttivät tehtävänsä jossain Karpaattien vuorilla susia ja karhuja vastaan, mutta ei niillä Suomessa ole mitään asiallista funktiota.
Yksinkertaisesti Suomen koirahulluus on mennyt liian pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Laumanvartija. Eipä yllätä tämä tieto.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää tässä oli se, että poliisin saapuessa koira oli vielä paikalla ja lopettivat sen heti.
Muuten olisi taas alkanut pitkään kestävä jahkailu ja vätystely siitä, että mitä sille koiralle oikein
voisi tehdä. Viime vuosilta kyllä löytyy esimerkkejä näistä tapauksista.
Tampereella oli yksi tapaus.
Ei se koiran rotu tässä välttämättä ole se syy.
Syy löytyy aina ja joka kerta omistajasta. Nytkin koira vapaana ja omistajasta ei mitään havaintoa. Koira voi todennäköisemmin olla kipeä tai kaltoinkohdeltu tai molempia. Koira on hieno eläin, joka pelastaa ihmishenkiä päivittäin, vaikka ihminen ei sitä ole ansainnut.
Koiria omistaa sellaiset, joilla ei ole pienintäkään käsitystä koiran eikä muunkaan eläimen luonnollisesta käytöksestä. Näille tyypeille ei pitäisi antaa edes tamagotchia. Mitä hullumpi, sitä vaativamman koiran se valitsee. Niinkuin munanjatkeeksi. Kyllä minkä koiran tahansa saa pilattua.
Vierailija kirjoitti:
Olen aiemmin tykännyt koirista ja haaveillut hankkivani koiran. Epäsäännölliset työajat ja melko ahdas asuminen kaupungin keskustassa torppasivat koirahaaveeni. Onneksi.
Nykyisin pelkään koiria tai vähintäänkin olen varautunut. Ihmisillä näyttää kaupungin keskustassakin olevan kaikenlaisia suden kokoisia erikoiskoiria, taistelukoiria, hermoheikon oloisia epämääräisen näköisiä rescue-koiria ja ties mitä. Lisäksi ovat pitkässä talutushihnassa ja omistaja haahuilee kuulokkeet päässään aivan muissa maailmoissa. Ja koirat saavat tulla ja mennä nyt kaikkialle.
On jotenkin täysin vieraannuttu siitä, että koira on eläin. Ei mikään lutuinen pehmolelu. Eivätkä kaikki eläimet sovellu kaikkiin ympäristöihin, eivätkä kaikkien pidettäviksi. Osa koirista ei myöskään sovellu lemmikeiksi.
Laumanvartijakoirat varmaan täyttävät/täyttivät tehtävänsä jossain Karpaattien vuorilla susia ja karhuja vastaan, mu
Suomessakin on lammastiloja, joissa laumanvartija on ihan omassa työssään. Samoin nautatiloilla on erilaisia työkoiria. On täyttä hulluutta pelätä koiria. Opiskele koiran käyttäytymistä ja suhtaudu jokaiseen koiraan, kuin omaan pikku nassukkaan. Päin vastoin, koiria eristetään liikaa, eikä niitä voi kouluttaa normaalisti, koska kaikkialle vieminen on kiellettyä.
Laumanvartijan oikeampi käytösmalli on pysäyttää. Ketjussa mainitun cuvacin normaali käyttäytymismalli laumansuojelutehtävissä on hämääminen ja valehyökkäykset. Sitä ei ole jalostettu puremiseen.
Olen todella eläinrakas ihminen. Lähes täysin vegaani, jotta eläimet ei kärsisi huonoa elämää. Ahdistun todella paljon jos näen eläintä kohdeltavan huonosti.
Mutta jos koira hyökkää ihmisten kimppuun, raatelee ihmisiä, ei tarvitse olla "edes" näin vakava tapahtuma kuin Raisiossa. Niin minusta on hyvä, että poliisi tappaa tuollaisen koiran siihen paikkaan.
Ja jos ne kielletään niin tulee uusia yhdistelmärotuja tai ihan vanhojakin rotuja jotka ilmoitetaan "sekarotuisina".