Tuli sitten -40% päätös perustoimeentulotukeeni! Miten tällä muka on tarkoitus pärjätä 300€, kun 500€ se ei onnistu?
Ja vielä kahdeksi kuukaudeksi tuo -40% tuki.
En pysty mitenkään pärjäämään tuolla, on pakko jotenkin alkaa varastamaan ruokaa tai jotain muuta...
Miten Suomea muka voi kukaan kutsua oikeusvaltioksi kun tällaista tapahtuu???
Onko joku valittanut esimerkiksi EU:n tuomioistuimeen tällaisesta?
Kommentit (91)
Toimeentulotuen kokonaisuudistus lausunnoille - Valtioneuvosto https://share.google/DQ0E2Muc9FA1Y0QnW
Täytyyhän ne mutit elättää. Otetaan omilta pois.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuen kokonaisuudistus lausunnoille - Valtioneuvosto https://share.google/DQ0E2Muc9FA1Y0QnW
Eli uudistuksen arvioidaan säästävän valtion menoja yhteensä 74 miljoonaa euroa vuosittain. Yllättävän merkittävä leikkaus toimeentulotukeen.
Etsi pula ajan reseptejä ja kokkaa niitä.
Ne etuudet menee niin. Joko työ tai elanto. Jos kursseista kieltäytyy tai töistä. On tosi vanha tieto. Et toimeentulotukea vähennetään.
Kyl ne rapajuppotkin on tuolla alennetulla hengissä selvinneet.
Selviää apeekin.
Hyvinhän tuolla kolmella huntilla pärjää. Vauviksellakin pyörii ketju, missä ihmiset kertovat selviävänsä kuukauden safkamenoista satasella. Ja ensi helmikuussa tulee muutoksia totuun joilla valtio tulee säästämään vuositasolla 74 miljoonaa. Eli totupokan kulta-ajat ovat nyt takana päin.
Ja sitten ihmetellään, että miksi huumeet ja näpistykset yleistyy :D Kyllä sitä rahaa aina jotenkin ihmisen täytyy saada. Tai edes ruokaa.
Teet niinkuin käsket naisia aina tekemään: myyt persettäsi. Vai eikö omat neuvot kelpaa jauhelihamiehelle :)
Vierailija kirjoitti:
Hyvinhän tuolla kolmella huntilla pärjää. Vauviksellakin pyörii ketju, missä ihmiset kertovat selviävänsä kuukauden safkamenoista satasella. Ja ensi helmikuussa tulee muutoksia totuun joilla valtio tulee säästämään vuositasolla 74 miljoonaa. Eli totupokan kulta-ajat ovat nyt takana päin.
Onneks saan työmarkkinatukea ettei tää tappaminen mua koske. Hyvinhän pärjää jepjep.. se on aika monelle kuolema. Ja siihenhän tämä tähtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Hoida työnhakuvelvoitteet, niin ei enää leikata. Vai on liikaa vaadittu?
Ihmiset eivät pysty siihen. Voi olla psyykkisiä ja fyysisiä esteitä.
Jos pystyy märisemään jatkuvalla syötöllä Vauva-palastalla, pystyy lähettämään neljä työhakemusta kuukaudessa.
Sairas saa lääkärin B- lausunnon jos ei pysty osallistumaan.
Työttömän työnhakijan oikeudet ja velvollisuudet
Koska työttömyysturva on vastikkeellista, sinulla on oikeuksien lisäksi myös velvollisuuksia.
https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/tietoa-tyoelamasta/tyottomy…
Tuttavallani on sama juttu. Olen luvannut auttaa häntä rahallisesti sen minkä vain pystyn. On aivan järkkyä, kun ihmisen täytyisi tulla toimeen pelkällä pyhällä hengellä, ruokaan ei saa hallituksen mielestä jäädä rahaa. Orpo sun muut ministerit saivat juuri tonnin pelkkää palkankorotusta. Monet joutuvat tulemaan paljon paljon alle tonnilla toimeen kuussa. Porvarit täytyy saada äkkiä pois vallasta. Kun eivät saa niitä työpaikkojakaan aikaiseksi.
Ihan turhaa valitusta. Sen lauluja laulat kenen leipää syöt. Jokaisella työttömällä on luettavana työttömän oikeudet ja velvollisuudet ja yhteisten sääntöjen noudattamatta jättäminen aiheuttaa seuraamuksia.
Joku valitti, että saa huonoa kohtelua työkkärissä, huutoa yms. Seuraavan kerran kun menet sinne, niin otat "nauhurin" mukaan ja sanot, että äänität keskustelun. Jos edelleen huudetaan, niin esihenkilön puheille nauhoitteen kanssa. Kenenkään ei tarvitse kestää asiatonta käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan joka kuukausi käteen 2900€.
Ihan siis töissä käymällä, suosittelen. Ei tarvitse täytellä toimeentulotukilappuja eikä itkeä kun muut ei elätä.
Mihin töihin voi mennä käymään ja noutamaan käteen ojennetun rahan? Minun työpaikalla ei ainakaan kävijöille anneta rahaa. Rahaa ei riitä myöskään uusien työntekijöiden palkkaamiseen, täytyy pärjätä sillä työvoimalla mitä meillä on.
Vierailija kirjoitti:
Täytyyhän ne mutit elättää. Otetaan omilta pois.
Tämä! Olkoot sitten täällä jos eivät voi mennä pois mutta ei suomalaisten veronmaksajien rahoja niille, rahat kuuluu suomalaisille!
Vierailija kirjoitti:
Tuttavallani on sama juttu. Olen luvannut auttaa häntä rahallisesti sen minkä vain pystyn. On aivan järkkyä, kun ihmisen täytyisi tulla toimeen pelkällä pyhällä hengellä, ruokaan ei saa hallituksen mielestä jäädä rahaa. Orpo sun muut ministerit saivat juuri tonnin pelkkää palkankorotusta. Monet joutuvat tulemaan paljon paljon alle tonnilla toimeen kuussa. Porvarit täytyy saada äkkiä pois vallasta. Kun eivät saa niitä työpaikkojakaan aikaiseksi.
Kenenkään ei Suomessa tarvi elää pyhällä hengellä, jos on omaisuutta niin myy sen pois ja jos ei ole niin hakee toimeentulotukea. Yksinäiselle ihmiselle pitää jäädä n600€ käteen, ja sitten on hänen oma asiansa laittaako hän sen liian kalliiseen asuntoon tai muuhun hömppään jos rahaa ei ruokaan jää.
Mene töihin , emme enää halua elättää sinua.
Jos sen vertaa ei yhteiskunnan säännöt kiinnosta ettei kursseille jaksa osallistua niin ihan turha täällä on sääliä kerätä. Minä se maksan sinunkin toimeentuloasi ja tekstin luettuani olisin mielellään niin tekemättä.
Toimeentulotukea leikataan kun sössii ihan itse asiansa.