Tuli sitten -40% päätös perustoimeentulotukeeni! Miten tällä muka on tarkoitus pärjätä 300€, kun 500€ se ei onnistu?
Ja vielä kahdeksi kuukaudeksi tuo -40% tuki.
En pysty mitenkään pärjäämään tuolla, on pakko jotenkin alkaa varastamaan ruokaa tai jotain muuta...
Miten Suomea muka voi kukaan kutsua oikeusvaltioksi kun tällaista tapahtuu???
Onko joku valittanut esimerkiksi EU:n tuomioistuimeen tällaisesta?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣 kuole rotta
?
Kuka tai mikä käyttää kirjoitustaitoa tuollaiseen ja miksi?
Aloittaja on joko provoilija tai tyhmä.
En tiedä kumpi on surullisempaa.
Aina ensin tulee se -20 ja siinä vaiheessa kannattaisi viimeistään skarpata, jotta pääsisi takaisin täysille. Kellekään ei paukahda -40 suoraan, siitä kyllä varoitetaan ensin.
Vierailija kirjoitti:
Aina ensin tulee se -20 ja siinä vaiheessa kannattaisi viimeistään skarpata, jotta pääsisi takaisin täysille. Kellekään ei paukahda -40 suoraan, siitä kyllä varoitetaan ensin.
Koneisto testaa koehenkilöä kykeneekö henkilö toimimaan pillin mukaan. Nöyryyttäminen ja kyykyttäminen. Se on tärkeintä.
Miksi et tehnyt nk olisi pitänyt? Kysyy mummo joka teki kahta pas..työtä ikänsä. Kasvatti lähes yksin 2 lasta ja vieläkin jaksaa vaikka on sairauksia!
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on joko provoilija tai tyhmä.
En tiedä kumpi on surullisempaa.
Vai sinä?
Veronmaksajien velvollisuus ei ole elättää työkykyisiä aikuisia ihmisiä. Niin maksa kuin petaa, ihan oikeasti. Olen täysin kypsynyt nykyajan valittaviin idiootteihin. Jos rahaa ei ole enää elättää teitä sinne sohvalle niin sitä ei enää ole. Lopettakaa se kaljan kuittaaminen ja röökiä vetäminen niin on jo heti helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on vähennyksen syy?
Se että en osallistunut työkkärin pelleily kursseille
ap
Niin ne vaan joutuvat muutkin työttömät jokainen vuorollaan työllistämään näitä pelle kurssin vetäjiä, kuten olen itsekkin työllistänyt eikä ole ollut ollenkaan vaikeeta istua niissä viikko pari. Opiskelu on ollut paljon vaikeempaa.
Tarkoitus, että sluiparit menisi töihin alkaa puremaan. Todella hyvä juttu meille veronmaksajille.
Tuohan ei tule heti eikä yllätyksenä, olet siis jättänyt velvollisuutesi noudattamatta jo pidemmän aikaa. No, elämä on sellaista, että teoilla on seurauksia.
A. Miksi et ole ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi, mistä syystä perusosaa nyt leikataan?
B. Miksi et ole Kelan ohjeiden mukaisesti ottanut yhteyttä sosiaalitoimistoon, että sinulle tehtäisiin palvelutarpeenarviointi? Tällöin voidaan leikata vain 20 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on vähennyksen syy?
Se että en osallistunut työkkärin pelleily kursseille
ap
Oliko kiireitä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et tehnyt nk olisi pitänyt? Kysyy mummo joka teki kahta pas..työtä ikänsä. Kasvatti lähes yksin 2 lasta ja vieläkin jaksaa vaikka on sairauksia!
No tässäpä sitä on juuri täydellinen malli ihmisille,kuinka tulee elämänsä elää ja hukata "koska niin kuuluu tehdä" ja sitten katkerana vanhuksena itkeä,kun jäikin se elämä elämättä. Taisit silti noilla "paska"duuneillasi saada senverran taloudellista selviytymistä ja eläkettä kerrytettyä,että nyt on hyvä vit..lla täällä ihmisille,jotka todennäköisesti eivät ole edes työelämään kelpaavia? Et ole todellakaan kärryillä siitä,mikä on Suomen työmarkkinoiden tilanne ollut vuosikymmeniä-sinne tehtaalle tai kaverin serkun siskon firmaan ei enää vain kävellä duuniin. Et myöskään voi enää toimia kuten äitini aikoinaan:Nuori tyttö pääsee tsupparin asemasta valtiolle hyväpalkkaiseksi sihteeriksi vakinaisiin töihin muutamien kurssitusten kautta,jotka maksoi työnantaja. Ei puhettakaan enää tällaisesta,ymmärrätkö yhtään?
Vierailija kirjoitti:
Töihin menemistä suosittelen harkitsemaan vakavasti.
Menen heti,kun kerrot minne? Sitä kun eivät suosittele esim. minulle työkkärin akatkaan,työnantajista puhumattakaan. Tajuatko,että työnhakijoina roikutetaan työkyvyttömiä ihmisiä,joita KELA ei päästä eläkkeelle, vaikka olisi kymmenen lausuntoa ties miltä ylilääkäreiltä,että tämä ihminen ei kykene töihin syistä x y ja ? Tajuatko sitäkään miten kypsymätöntä ja typerää tuollainen huutelu on? Eräskin Kirk taisi juuri maksaa tuollaisesta asenteesta hengellään.
Mulle tehtiin myös noin. Se oli rangaistus siitä, että opiskelin. Eikä jää siihen 2 kuukauteen. Kyllä ne syitä löytää. Pääsin töihin opintojen jälkeen. Opiskele sinäkin, koska jo pudottivat.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan joka kuukausi käteen 2900€.
Ihan siis töissä käymällä, suosittelen. Ei tarvitse täytellä toimeentulotukilappuja eikä itkeä kun muut ei elätä.
Mulle kuulostaa rikkaan elämältä joltain mahdottomalta .en tiedä ketään joka tienaisi enemmän kuin 1500€ . Vaikka koko ajan ovat töissä.
Mä en usko sua, että noin paljon saa mistään ja miten jos ei ole älyä opiskella ja on vamma ja sairauksia .. en kelpaa mihinkään enkä pysty mitään . Epäreilua että sun kaltaiset saa kaiken kuin minulle illallinen vain siksi kun on terve ja älykäs.. mä en ole kumpaakaan
Osa ei pysty käymään työkkärissä pahan kohtelun vuoksi. Raivoa ja huutoa joka kerralla. Ja sieltä lentää ulos. Kiusaamisesta joku voi sairastua. Samoin jos sossulla joku käy niin hyvin manipuloivaa voi olla. Kuin kartellikuulustelu.
MENE TÖIHIN 😡