Ehdittekö tehdä kaiken haluamanne? Mistä karsitte?
Kuinka ehtisi joogata, käydä salilla ja lenkillä, pitää asunnon puhtaana ja siistinä, kokata terveellisiä aterioita, nukkua tarpeeksi, lukea, harrastaa jotakin luovaa ja jotain käsitöitä, pitää yllä sosiaalisia suhteita, hoitaa pyykit ja silitykset, rentoutua, muistaa silloin tällöin vanhoja sukulaisia, pitää pieni rivitalopiha siistinä, käydä taidenäyttelyissä ja -tapahtumissa, konserteissa ja teatterissa ja katsoa edes joskus televisiota.
Käyn vain osa-aikatöissä, elän yksin, enkä silti ehdi kaikkea tuota.
Kommentit (27)
No en tee kaikkea, mutta ennen kaikkea en tee yksin. Meillä mies siivoaa päivittäin. Käyn kokopäivätyössä ja meillä on lapsi. Ei pihaa, 2 kertaa viikossa salilla, perheen kanssa uimassa 1-2 kertaa viikossa, soitan pianoa ja iltaisin miehen kanssa sarjoja/leffoja. Lukemiselle ei löydy kiinnostusta juuri nyt ja kaverisuhteita ylläpidän about kerran pari vuodessa. Museoissa käydään vain perheen kanssa, joten ne ovat semmoisia koko perheelle sopivia. Käsitöitä en harrasta.
Pitää vaan valita päivittäin mitä tekee ja mitä jättää tekemättä. Tuntuu kyllä, että elämä on pelkkää suoriutumista.
Olen havahtunut kauhukseni siihen, että päivästä toiseen aikani ja elämäni kuluu arkisten asioiden tahkoamiseen eli toistan vaan samoja velvollisuuksia / pakollisuuksia jotka todellisuudessa ei tunnu edes helpottavan elämääni millään tavalla koska niiden jatkuvasta toistamisesta huolimatta mikään ei mene smoothisti.
Elämäni ei siis miltään osin ole omannäköistä eikä sellaista millaista elämää millaista haluaisin ja jollaista minun myös pitäisi elää. Kaikki aika ja energia menee, ja on mennyt aina siihen että sietää ja jaksaa tätä vääränlaista elämää. Kaikki on pielessä ihan asuinpaikasta ja asuinmuodosta sekä elämäntilanteesta ja elämäntyylistä lähtien. Mikään ei ole omannäköistä ja tähän asti olen tuudittautunut siihen, että kyllä se aurinko vielä risukasaankin paistaa (ja jättää sillä kertaa polttamatta sen) ja se omannäköinen elämä vihdoin alkaa. Nyt olen ymmärtänyt ettei noin tule tapahtumaan enää ikinä, koska monessa asiassa onkin jo aika mennyt ohi eli olenkin aivan liian vanha aloittamaan sen omannäköisen elämän. Sen elämän jota olisi pitänyt ehtiä jo elääkin ainakin 30 vuotta eikä jumittaa ja sinnitellä tässä pskassa kaulaansa myöten.
Eikö teillä muilla mene yöunet, kun ette ole saaneet tehtyä tarpeeksi?
Yritän teen kaikkein tärkeimmät asiat ensimmäiseksi. Sillä tavalla varmistan, että ne eivät ainakaan jää tekemättä.
No mä ainakaan en tee puoliakaan noista. Teen sen verran kun haluan, eikä liikaa ettei tartte valittaa liian kiireisestä arjesta. Teen tarpeeksi. Tänään on ollu löhöpäivä vaikka imuroin,harvoin,pesin vessan,tein kaksi ruokaa ja kakun. Silti tuntuu et en oo tehny tänään mitään.
No en millään ehtisi tuota määrä. Asun yksin krs- talossa,käyn3vuorotyössä. Siivous ehkä kerran parissa viikossa, e kokkaa, kun aikuisia on lapset jo. En wolttaa. Lenkillä käyn ehkä 4xvko. Siinäpä se.