Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehdittekö tehdä kaiken haluamanne? Mistä karsitte?

Vierailija
13.09.2025 |

Kuinka ehtisi joogata, käydä salilla ja lenkillä, pitää asunnon puhtaana ja siistinä, kokata terveellisiä aterioita, nukkua tarpeeksi, lukea, harrastaa jotakin luovaa ja jotain käsitöitä, pitää yllä sosiaalisia suhteita, hoitaa pyykit ja silitykset, rentoutua, muistaa silloin tällöin vanhoja sukulaisia, pitää pieni rivitalopiha siistinä, käydä taidenäyttelyissä ja -tapahtumissa, konserteissa ja teatterissa ja katsoa edes joskus televisiota.

Käyn vain osa-aikatöissä, elän yksin, enkä silti ehdi kaikkea tuota.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai eikö kukaan ehdi vastata? 

Vierailija
2/27 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ehtivät kaiken tuon ja enemmänkin. Lapsia, lemmikkejä ja kokopäivätöitäkin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on lyhyt.

Vierailija
4/27 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi, eikä kauheesti välitä että en ehdi. Olen oppinut että elämä ei ole pelkkää suorittamista. Teen mitä pystyn ja loput saa jäädä.

Vierailija
5/27 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehdi, eikä kauheesti välitä että en ehdi. Olen oppinut että elämä ei ole pelkkää suorittamista. Teen mitä pystyn ja loput saa jäädä.

Mitä jätät tekemättä? Mitä ehdit?

Vierailija
6/27 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo listaus oli kyllä uuvuttava ja ymmärrän, että se oli sellainen kaikkea kaikille listaus, mutta jos osaa keskittyä vaikka puutarhaan tai puutöihin kunnolla niin siinä on hyvä elämä?

Vierailija
7/27 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo listaus oli kyllä uuvuttava ja ymmärrän, että se oli sellainen kaikkea kaikille listaus, mutta jos osaa keskittyä vaikka puutarhaan tai puutöihin kunnolla niin siinä on hyvä elämä?

Kuka siivoaa, kuinka pysyy kunnossa ja terveenä, entä jos haluaa myös harrastaa muuta? Miten tuo voisi riittää?

Vierailija
8/27 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla on vuorokaudessa tunnit riittäneet. Teen tärkeysjärjestyksessä ja jätän loput tekemättä tai teen myöhemmin. Pakko ei ole aina päästä lenkille tai johonkin muuhun vähemmän pakolliseen.

Vierailija
9/27 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin ehdin. Tai no eipä ole rinnalle löytynyt ketäön, jonka kanssa jakaa arjen puuhat ja vastuut. Johtuneeko osaksi sitten, että vapaa hetkinä menee aika kotiaskareissa ja puuhissa ja valmistautuessa seuraavaan päiviin. Ja kun ei ole tullut vastaan aikanaan ooiskeluvuosina saati töissä,  tai lenkkipolulkaniin jos vielä jää aikaa niin lysähdän punkan pohjalle nukkuakseni univelkoja pois. Joskus tuntuu, että elämä on yhtä selvitymistä ja pelkoa, että kohta käy huonosti tai vielä huonomnin. Olen huomannut pakkaavani sisälleni tunteita kun ei ole aikaa tai ketään, jonka kanssa saisin niitä jakaa ja samalka auttaa toista jakamaan omansa. 

Vierailija
10/27 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn päivätöissä, mulla on 4 lasta, pesen päivittäin pyykit ja riskit, laitan ruuan. Siivous jää vähemmälle. Yritän ehtiä käymään lasten harrastusten ja läksyjen välissä lenkillä ja salilla. 

Eli siivous on se josta karsin.

Vierailija
11/27 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jätät tekemättä? Mitä ehdit?

Olen osa-aikatöissä, käyn salilla 4 kertaa viikossa, luen kirjaa päivittäin ja lenkitän koiraa.

En aina jaksa siivota tai laittaa ruokaa. Sosiaalisia suhteita on aika vähän enkä jaksa panostaa niihin. En käy tapahtumissa juurikaan. Nukun liian vähän. Roikun liikaa puhelimella..

Vierailija
12/27 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii, jos ei roiku netissä koko ajan.

Vierailija
13/27 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tosiaan ehdi. Tingin yleensä kotitöistä, siivotkoon mies ja isot lapset jos minun tekemä ei riitä (tai sotkekoot vähemmän). Ihmissuhteita en ehdi ja jaksa ylläpitää niin monen ihmisen kanssa kuin haluaisin. 

Osan tekemisistä voi yhdistää, käyn esimerkiksi konserteissa ym. ystävien kanssa, niin samalla saa sen elämyksen ja oltua ystävän kanssa. Terveellisen ruuan tekeminen ei vaadi aikaa enemmän kuin epäterveellisen. Puutarhatöissä saa hyvää liikuntaa. Lapsen kanssa pyöräillessä saa yhteistä aikaa ja liikuntasuorituksen.

Vierailija
14/27 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Ehkä olen vain hidas.

Vierailija
15/27 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin. Olemme akateeminen vela-pariskunta erityisasiantuntijatehtävissä ja olemme ulkoistaneet tylsät asiat. Siivooja siivoaa ja wolt tuo ruuat. Haluamme nauttia ainutkertaisesta elämästämme täysillä.

Vierailija
16/27 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin tehdä hyvin. Karsin perheen hankkimisen pois suuunnitelmistani.

Vierailija
17/27 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdin. Olemme akateeminen vela-pariskunta erityisasiantuntijatehtävissä ja olemme ulkoistaneet tylsät asiat. Siivooja siivoaa ja wolt tuo ruuat. Haluamme nauttia ainutkertaisesta elämästämme täysillä.

Päivän humble brag

Vierailija
18/27 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, en ole silittänyt mitään vuosiin. Kun viikkaa hyvin niin ei ne vaatteet niin rypisty. Kauluspaitoja en käytä. 

Vierailija
19/27 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän humble brag

Nämä ovat ihan valintakysymyksiä. Haluan mieluummin käydä salilla ja tennisklubilla kuin olla lieden ääressä.

Vierailija
20/27 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla on vuorokaudessa tunnit riittäneet. Teen tärkeysjärjestyksessä ja jätän loput tekemättä tai teen myöhemmin. Pakko ei ole aina päästä lenkille tai johonkin muuhun vähemmän pakolliseen.

Jos kotona on koira niin lenkit on tärkeysjärjestyksessä korkealla...