Miten mahdollista: ilman työtä 4000 euroa käyeen+ maksettu asuminen
Aivan kauhea tuo artikkeli, jossa kerrotaan, että Suomeen muuttanut kolmilapsinen perhe saa puhtaana 4500 käteen. Lisäksi asuminen, sähkö ym maksetaan. Suomalaisen pitäisi tienata bruttona 10 000, että tuon saisi käyeen. Asuminen pitää itse maksaa. Eli nuohan tienaa paremmin kuin keskiverto lääkäri tai juristi, joka osaa täydellisesti suomea, englantia, ruotsia jne.
Minä korkeasti. koulutettu työtön, joka puhun ydellistö suomea, ruotsia, englantia ja tyydyttävästi saksaa ja ranskaa, saan tällä hetkellä 595 euroa. Keskituloinen korkeasti koulutettu puoliso ansaitsee nettona noin 2600. Meillä on kolme lasta. Tosi tiukkaa rahasta. Asuntolainan maksamme itse.
Kertokaa minulle, miten on mahdollista jonkun muualta tulleiden saada tuommoisia tukia. Kiihtyvällä tahdilla tänne muutetaan. En ihmettele enää pätkääkään, miksi Suomi on konkurssissa. Miksi näistä ei puhuta. Hyvä, että persujen Taru Lehtinen avaa asiaa.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Neuvoin lapsiani muuttamaan heti pois Suomesta, kun koulut käyty. Palkat on muutenkin pienet ja heidät verotetaan kuoliaiksi korkeasti koulutettuina. Käsittämätöntä, että tämä aihepiiri on ollut ihan salattu. Itse olen näihin päiviin uskonut, että nuo suuret ulkomaalaisten työttömyysetuudet ovat legendaa. Mutta että 4500 käteen. Lisäksi asuminen, vuokrat, sähkö. Haloo!!! Kuinka moni Suomessa edes korkeasti koulutetuista työssä käyvistä ansaitsee 10 000 euroa, saadakseen nettona tuon. Ja auomalaisen pitää itse maksaa asuminen. Miksi näitä muualta tulleiden tukia ei ole koskaan avattu?
Onhan niistä koetettu puhua aiemminkin, mutta kaikki puhumiset on leimattu razizmiksi ja persujen paskanjauhamiseksi...
Vierailija kirjoitti:
Neuvoin lapsiani muuttamaan heti pois Suomesta, kun koulut käyty. Palkat on muutenkin pienet ja heidät verotetaan kuoliaiksi korkeasti koulutettuina. Käsittämätöntä, että tämä aihepiiri on ollut ihan salattu. Itse olen näihin päiviin uskonut, että nuo suuret ulkomaalaisten työttömyysetuudet ovat legendaa. Mutta että 4500 käteen. Lisäksi asuminen, vuokrat, sähkö. Haloo!!! Kuinka moni Suomessa edes korkeasti koulutetuista työssä käyvistä ansaitsee 10 000 euroa, saadakseen nettona tuon. Ja auomalaisen pitää itse maksaa asuminen. Miksi näitä muualta tulleiden tukia ei ole koskaan avattu?
Nimenomaan. Poliitikot todennäköisesti pelkäävät kansannousua, niin pahasti kusetettuja hölmöläiset ovat. Itse aion ryhtyä makaamaan ansiosidonnaisella tammikuussa juuri näistä syistä. Ei nappaa enää maksella veroina italialaisten keittiöremontteja.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdollista.
Mene takaisin nukkumaan, Anu autisti.
Vierailija kirjoitti:
Vielä sähkö siirtoineen ilmaiseksi plus vesi. Sehän tekee jo monta sataa.
Ja maksusitoumus apteekkiin eli reseptilääkkeet ilmaiseksi, optikko ja halvimmat lasit ilmaiseksi ja virkistyspäivät esim.lintsille koko perheen voimin. Tietysti myös päiväkoti, tulkit keloihin ja lääkäreihin mukaan ja kaikki tietysti ilmaista heille.
Minulla on kahden itselainoitetun korkeakoulututkinnon ja 28 vuoden työuran jälkeen kuukausitulot 675 euroa, josta asumiseen menee 550euroa. Töitä ei enää saa koska 60+. Niin kauan kun myytävää irtainta omaisuutta riittää, niin voin asua omassa, työlläni maksamassa kodissani mutta loputtomiin tämä ei toimi. Hienoa, että esim. Ilmari Nurminen ja kumppanit ovat saaneet itsellensä poikakerhon veronmaksajien rahoilla mutta korkean työverotuksen maassa maksaja on aina joku muu kuin edunsaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tää tukihomma on outoa salamyhkäistä puuhastelua, josta veronmaksajille ei kerrota mitään. Itse oon luullut että nää saa jotain 500€/kk, mutta ei ihme ettei työnteko kiinnosta jos tuollaisia summia jaetaan.
500e/kk käyttörahaa. Lisäksi maksetaan asuminen ja sähkö ja lääkkeet. Kyllä tuosta tulee 5-henkiselle perheelle helposti 4000e. Lisäksi pitää ottaa huomioon, että pakolaiset tulevat tänne ilman mitään. Heille siis kustannetaan huonekalujakin.
Ihan samalla tavalla suomalaiset saa tukia. Vauvaltakin löytyy lukuisia ketjuja, missä kitistään, miten esim suurperhe vammaislapsilla saa tukia 5000e kuussa tekemättä mitään.
5 lasta joista 3 on yli 10v ja 2 aikuista jotka asuvat Helsingissä saavat aika lähelle tuota kyllä. Toimeentulotuen perusosan päälle tulee asumistuen jälkeen jäljelle jäävä omavastuuosuus, joka voi olla helposti useita satasia sekin, kun tuon kokoinen perhe ei ihan pieneen asuntoon mahdu. Sitten myös sähkölasku maksetaan, ja sekin voi olla aika paljon. Jos on erillinen vesimaksu, se maksetaan, ja jos jollain perheenjäsenellä reseptilääkkeitä, niin nekin. Tarkkaan summaan vaikuttaa moni asia, kuten esimerkiksi lasten ikä. Kelan sivuilla löytyy toimeentulotukilaskuri, jolla voi laskea erilaisin esimerkein, niin saa kyllä käsityksen missä haarukassa liikutaan. Tuon summan lisäksi perhe saa myös tulottomina täyden asumistuen, joka on 80% vuokrasta. Helsingissä ison perheasunnon vuokra voi olla vaikka 2000€, tai ylikin. Ja se omavastuuosuus tosiaan lisätään sitten toimeentulotukeen.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen perhe saisi kyllä samat tuet, mutta harvassa on sellaiset Suomalaiset perheet missä molemmat vanhemmat täysin ilman tuloja ja noin paljon lapsia. Asuinpaikkakunta vaikuttaa tukien kokonaismäärään. Helsingissä saa eniten. Mun mielestä kyse ei edes ole tarkoista summista, vaan siitä ettei muiden kuin Suomen kansalaisten pitäisi olla oikeutettuja näihin tukiin ollenkaan!
Tyet kuuluu suomalaisille, ei ulkomaan eläteille. Pitää perustaa leirejä. Perhe puolijoukkuetelttaan, ruoka soppatykillä, lämpöä jos haluaa niin kirves käteen.
Ilmiannettu. Poistakaahan modet jatkossa nää harhaset persuöyhötykset vähän nopeempaa kiitos :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, elikkä, siinä numerossa oli kyllä persulisää. Oikeesti ne saa käteen vain 3600€/kk. Joten jos saavat tuon 4500€/kk, niin siinä on jotain harkinnanvaraista tai vammaistukea tms.
Jos eroaisivat, ne saisivat 4200€/kk.
Nää oli siis nettona käteen summia. Bruttoba oli 7000€, mikä nyt ei olisi mikään erikoinen palkka pariskunnalle.
Ja lapsia oli 5 kpl, ei 3.
Nothing to see here, keep going. Turhaa persuöyhötystä taas kerran.
Nothing to see here kun yhteiskunnalle tuottamattomat tulijat saavat enemmän rahaa kuin keskipalkkaiset kotimaiset saavat tekemällä töitä aamusta iltaan?
Eikös tulijoiden pitänyt tulla tänne parantamaan meidän taloutta, eikä vetämään sitä viemäristä alas?
Näin meitä voideltiin nielemään tulevat massat. Kansantaloudelle välttämättömiä huippuosaajia tulossa, olkaahan kilttejä. Huippuosaajat muuten harvemmin vaeltavat laumoissa läpi maiden ja mantujen. Kun olisi osannut edes lukea ja oppia kieltä vaan ei.
Vierailija kirjoitti:
Riittääkö muuttaa oma nimi, ettei ole peri suomalainen nimi?
Mielellään kyllä: joku ähläwipähläwi voisi olla hyvä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, elikkä, siinä numerossa oli kyllä persulisää. Oikeesti ne saa käteen vain 3600€/kk. Joten jos saavat tuon 4500€/kk, niin siinä on jotain harkinnanvaraista tai vammaistukea tms.
Jos eroaisivat, ne saisivat 4200€/kk.
Nää oli siis nettona käteen summia. Bruttoba oli 7000€, mikä nyt ei olisi mikään erikoinen palkka pariskunnalle.
Ja lapsia oli 5 kpl, ei 3.
Nothing to see here, keep going. Turhaa persuöyhötystä taas kerran.
Nothing to see here kun yhteiskunnalle tuottamattomat tulijat saavat enemmän rahaa kuin keskipalkkaiset kotimaiset saavat tekemällä töitä aamusta iltaan?
Eikös tulijoiden pitänyt tulla tänne parantamaan meidän taloutta, eikä vetämään sitä viemäristä alas?
Näin meitä voideltiin nielemää
Onhan tämä ma mu tus ihan vuosisadan kusetus suomalaisia veronmaksajia kohtaan, ei siitä voi olla toista mieltä!
Vierailija kirjoitti:
Onneksi edes perussuomalaiset yrittää tähän puuttua. Muille puolueille asia on yksi lysti.
On rasismia puhua tuollaisesta missä tulijoille maksetaan kaikki ja annetaan rahaa. Kupletin juoni usein, että kokoomuslainen omistaa ne vuokra-asunnot mihin tulija asutetaan. Veronmaksajien rahat kiertää tulijoiden kautta kokoomuslaisen taskuun.
Ilmankos näiden lapsilla on järjestään päällä istuttavat sähköskuutit ja uusin omppupuhelin.